Elfyn Evans w WRC 2

Elfyn Evans będzie kontynuował karierę z zespołem M-Sport w klasie WRC 2, gdzie zasiądzie za kierownicą Forda Fiesty R5.

27-letni Walijczyk przez dwa ostatnie sezony rywalizował w brytyjskim teamie w WRC. W 2014 roku został pokonany przez Mikko Hirvonena, jednak rok później to on był liderem. Potwierdziła to wyższa pozycja w klasyfikacji generalnej na koniec sezonu oraz dwa podia, w porównaniu do tylko jednego podium Otta Tänaka. Pomimo tego szefostwo M-Sportu zdecydowało się całkowicie zmienić skład kierowców. Miejsce Evansa i Tänaka zajęli: Mads Østberg, który rozstał się z Citroënem, zdecydowanym opuścić część rund w kolejnym sezonie oraz Eric Camilli – kierowca bez większych osiągnięć, choć przez wielu uważany za przyszłego mistrza świata. Tym samym Evans został zdegradowany do WRC 2, gdzie rywalizować będzie ulepszoną wersją Forda Fiesty R5.

Podczas ponad sześciu miesięcy rozwoju auta skupiono się głównie na ulepszaniu silnika. Zespołowi inżynierów i projektantów udało się zyskać dodatkowe 32 KM przy 4500 obrotach/min oraz 56 Nm momentu obrotowego przy 4000 obrotach/min – to najlepsze osiągnięcia M-Sportu w kwestii ulepszania silników.

Pozostałe poprawki dotyczyć będą podwozia, którego nowa wersja pojawi się w marcu 2016 roku. Inne elementy, w których przewiduje się kolejne ulepszenia to: tylny spojler, przedni zderzak, wahacze, amortyzatory oraz oświetlenie pomocnicze.

Szefostwo M-Sportu ma nadzieję, że dzięki doświadczeniu i umiejętnościom Evansa, Walijczyk będzie mógł wydobyć potencjał z ulepszonego samochodu, a tym samym zakończy sezon na szczycie tabeli.

Po trzech latach współpracy Evans zakończył współpracę z dotychczasowym pilotem – Danielem Barrittem. Zgłoszony do Rajdu Monte Carlo i Rajdu Szwecji 27-latek zasiądzie w aucie ze swoim rodakiem – Craigiem Perry, który do tej pory wystartował w 37 rundach WRC.

Elfyn Evans:

„Program pozwoli mi kontynuować mój rozwój. Poza tym zdobędę dalsze doświadczenie związane ze startami w rundach Rajdowych Mistrzostw Świata”.

„Wiem, że Ford Fiesta R5 jest konkurencyjnym autem, a ulepszenia wyglądają niesamowicie obiecująco. Czekam z niecierpliwością aż ponownie zasiądę za kierownicą auta i udowodnię zasięg rozwoju M-Sportu”.

„W tym miejscu chciałbym podziękować Danowi Barrittowi za trzy lata naszej współpracy. Jego wiedza i doświadczenie nauczyły mnie wielu rzeczy i jestem niezwykle wdzięczny za wszystko, co zrobił. Teraz pora na nowy rozdział mojego życia z nowym pilotem i czekam niecierpliwie na rozpoczęcie pracy z Craigiem, by osiągnąć nasze wspólne cele”.

Szef M-Sportu, Malcolm Wilson

„Cieszymy się, że Elfyn pozostał w naszym zespole, a ten program pozwoli mu kontynuować rozwój i zdobywanie dalszego doświadczenia z dala od presji w najwyższej klasie rajdowej. Wprowadzając nową Fiestę R5, chcieliśmy by za kierownicą zasiadł doświadczony kierowca i uważam, że Elfyn wykona wspaniałą pracę, udowadniając zakres naszych poprawek”.

„Fiesta R5 już poprzednio miała bardzo konkurencyjny pakiet, wygrywając Rajdowe Mistrzostwa Europy w ostatnim roku, natomiast ulepszenia powinny pozwolić Elfynowi na wywalczenie czołowych pozycji w klasyfikacji generalnej WRC 2”.

Źródło: m-sport.co.uk

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze