Po dobrej passie Sébastiena Ogiera, nadszedł czas na zmiany. Pozycję lidera w Rajdzie Meksyku objął Jari-Matti Latvala spychając swojego kolegę zespołowego na drugie miejsce (+21,2 s). Należy w tym miejscu jednak uczciwie stwierdzić, że mistrz świata ma zdecydowanie miej korzystną pozycję startową, której efektem są spore straty czasowe. Na trzeciej pozycji plasuje się kierowca Hyundaia, Dani Sordo (+33,4 s).
To nie był dobry początek rajdu dla wielu kierowców. Pierwszym z pechowców był Thierry Neuville. Choć Belg pokazał świetne tempo na kilku pierwszych pomiarach czasu czwartego odcinka specjalnego, to na 41 kilometrze uszkodził zawieszenie w swoim Hyundaiu i20 i tym samym zakończył walkę o zwycięstwo. Jutro zobaczymy go prawdopodobnie jadącego w systemie Rally2. Rok temu „Czekolada” także nie była łaskawa dla Neuville’a. Kierowca Hyundaia rolował kilkanaście kilometrów dalej.
Disappointment for @thierryneuville & @nicolasgilsoul, they are out for the day after damaging front left steering. pic.twitter.com/ind2oRsbf0
— WRC (@OfficialWRC) 4 marca 2016
Neuville nie był jednak osamotniony w kwestii problemów na trasie. Na tym samym odcinku specjalnym Hubert Ptaszek stracił aż siedem minut do lidera WRC2. Jak się okazało, Polak zmagał się z szeregiem problemów. Pierwszym z nich była przebita opona, następnie utrata wszystkich biegów poza pierwszym i drugim, a ostatecznie – problemy z hamulcami. Do Belga i Polaka dołączył Eric Camilli. Kierowca M-Sportu na trasie El Chocolate przebił oponę i stracił sześć minut do Latvali. Na mecie oesu Francuz zaznaczał, że starał się jechać bardzo ostrożnie, jednak nie pomogło mu to w uniknięciu kłopotów. Drugiego piątkowego odcinka nie przejechał czysto Hayden Paddon – Nowozelandczyk delikatnie uderzył w murek przy trasie i, jak na ironię, uszkodził koło i zawieszenie, co w tym przypadku zdarza się bardzo rzadko. „To właściwie nie było uderzenie. Delikatnie dotknąłem murku tuż za startem. Miałem dużo pecha. Dziewięć na dziesięć takich przypadków kończy się szczęśliwie” – mówił na mecie kierowca Hyundaia. Mads Østberg także dołączył do tego grona. Norweg źle dziś wybrał opony i tracił sporo czasu do liderów. Jak sam stwierdził: „To prawdopodobnie największy błąd w doborze opon, jaki kiedykolwiek popełniłem
”. Na piątym odcinku specjalnym rywalizację zakończył także meksykański kierowca, Benito Guerra. „Jego samochód zatrzymał się tuż za hopką – myślę, że coś uszkodził”
– mówił na mecie Lorenzo Bertelli, który mijał auto Meksykanina.
Na koniec pierwszej pętli kierowcy mieli do przejechania krótki 1,41-kilometrowy odcinek, który padł łupem Andreasa Mikkelsena. Za Norwegiem uplasowali się: Sébastien Ogier i Dani Sordo.
Ostatecznie, po porannej piątkowej pętli prowadzi Jari-Matti Latvala, który wyprzedza Sébastiena Ogiera i Daniego Sordo. No kolejnych miejscach plasują się dwaj Norwegowie: Mikkelsen i Østberg, a następnie: Paddon, Tänak, Prokop i Bertelli. Pierwszą dziesiątkę zamyka Nicolas Fuchs. Hubert Ptaszek plasuje się na 16 miejscu i traci 11:17.9 min do Latvali.
Dziś na kierowców czekają jeszcze cztery odcinki specjalne. Pierwszy z nich o godzinie 21:27 czasu polskiego.
P | Nr | Załoga | Zespół | Rezultat | ||
1 | 2 | Jari-Matti Latvala Miikka Anttila |
Volkswagen Motorsport | 55:28.4 |
||
2 | 1 | Sébastien Ogier Julien Ingrassia |
Volkswagen Motorsport | + 21,2 | ||
3 | 4 | Dani Sordo Marc Martí |
Hyundai Motorsport | + 33,4 |
||
4 | 9 | Andreas Mikkelsen Anders Jæger |
Volkswagen Motorsport II | + 43,9 | ||
5 | 5 | Mads Østberg Ola Floene |
M-Sport World Rally Team | + 1:28,9 | ||
6 | 20 | Hayden Paddon John Kennard |
Hyundai Motorsport N | + 1:36,3 | ||
7 | 12 | Ott Tänak Raigo Mõlder |
DMACK World Rally Team | + 2:15,3 | ||
8 | 21 | Martin Prokop Jan Tomanek |
Jipocar Czech National Team | + 2:29,5 | ||
9 | 37 | Lorenzo Bertelli Simone Scattolin |
FWRT srl | + 2:44,6 |
||
10 | 42 | Nicolas Fuchs Fernando Mussano |
Nicolas Fuchs | + 2:55,6 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.