Druga piątkowa pętla nie przyniosła poważnych zmian w klasyfikacji generalnej Rajdu Meksyku. Na czele znajduje się dalej Jari-Matti Latvala, który wyprzedza Sébastiena Ogiera i Daniego Sordo. Latvala był dziś najlepszym kierowcą zarówno drugiej pętli, jak i całego dnia. Fin wygrał sześć z siedmiu piątkowych odcinków specjalnych.
Popołudniowe odcinki przysporzyły sporo kłopotów Andreasowi Mikkelsenowi. Na pierwszym oesie drugiej pętli w Volkswagenie Polo Norwega pojawiły się problemy. „Nie wiem co się stało. Przestrzeliłem skrzyżowanie, musiałem zatrzymać się i obrócić i po tym poczułem, że z samochodem dzieje się coś dziwnego. Ciężko było mi utrzymać prawidłową linię jazdy. Może to kwestia problemu z dyferencjałem? Teraz mam też problemy z hamulcami – używałem ich bardzo często, by samochód pozostał stabilny”
– mówił kierowca Volkswagena po przejechaniu odcinka El Chocolate. Na kolejnym oesie nie było lepiej. Mikkelsen potwierdził, że auto wciąż ciężko się prowadzi. „Jak dla mnie to problemy z dyferencjałem”
– twierdził Norweg. Ostatecznie Mikkelsen przejechał wszystkie oesy i zakończył dzień na czwartym miejscu.
Z kłopotami zmagał się także kierowca M-Sportu, Eric Camilli. W aucie Francuza pojawiły się problemy ze skrzynią biegów. „Mam kłopoty związane z redukcją biegów. Od połowy odcinka tracimy pierwszy lub drugi bieg”
– mówił Camilli. Pomimo obaw, udało mu się zakończyć piątkowe zmagania, choć z potężnymi stratami czasowymi.
Mówiąc o M-Sporcie należy także wspomnieć o Madsie Østbergu, który otrzymał 10-sekundową karę z powodu falstartu na siódmym odcinku specjalnym.
Na drugim oesie popołudniowej pętli w Fordzie Fiesta Otta Tänaka pojawiły się problemy z dyferencjałem, jednak podobnie jak w przypadku pozostałych kierowców, Estończykowi udało się ukończyć drugi dzień Rajdu Meksyku. Co ciekawe, na SS9 Tänak uplasował się na drugiej pozycji tracąc zaledwie 0,1 s do Latvali.
Piątkowe zmagania ukończył także Hubert Ptaszek, chociaż Polak do końca dnia walczył ze swoim samochodem. „Wciąż mamy problemy ze skrzynią biegów i hamulcami. Mam nadzieję, że nasz zespół to naprawi i jutro będziemy mogli rozpocząć rywalizację z uśmiechem na twarzy” – mówił Polak.
Problemy nie omijały także i innych kierowców WRC2: Nicolas Fuchs utracił pozycję lidera na rzecz Teemu Suninena, ze względu na uszkodzone zawieszenie, zaś Kremer i Al-Kuwari zatrzymali się na trasie OS7, jednak obu z nich udało się powrócić do dalszej rywalizacji.
W sobotę czekają na nas kolejne emocje związane z Rajdem Meksyku. Kierowcy mają do przejechania dziewięć odcinków specjalnych. Pierwszy z nich rozpocznie się o godzinie 15.53 czasu polskiego.
P | Nr | Załoga | Zespół | Rezultat | ||
1 | 2 | Jari-Matti Latvala Miikka Anttila |
Volkswagen Motorsport | 1:48.00.0 |
||
2 | 1 | Sébastien Ogier Julien Ingrassia |
Volkswagen Motorsport | + 32,1 | ||
3 | 4 | Dani Sordo Marc Martí |
Hyundai Motorsport | + 1:15.6 |
||
4 | 9 | Andreas Mikkelsen Anders Jæger |
Volkswagen Motorsport II | + 1:46.7 | ||
5 | 20 | Hayden Paddon John Kennard |
Hyundai Motorsport N | + 2:20.8 | ||
6 | 5 | Mads Østberg Ola Floene |
M-Sport World Rally Team | + 2:35.6 | ||
7 | 12 | Ott Tänak Raigo Mõlder |
DMACK World Rally Team | + 3:53.8 | ||
8 | 21 | Martin Prokop Jan Tomanek |
Jipocar Czech National Team | + 4:56.3 | ||
9 | 37 | Lorenzo Bertelli Simone Scattolin |
FWRT srl | + 5:11.3 |
||
10 | 32 | Teemu Suninen Mikko Markkula |
TGS Worldwide | + 5:43.7 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.