Były mistrz Deutsche Tourenwagen Masters René Rast odniósł na ulicach Norymbergi swoje trzecie zwycięstwo w sezonie 2019. Niemiec został na polach startowych, lecz skuteczna strategia pozwoliła mu powrócić do walki o pierwszą lokatę.

Prowadzenie po starcie z pole position utrzymał Nico Müller, a na drugie miejsce awansował Bruno Spengler, który wyprzedził Philippa Enga. Rast przystępował do wyścigu z czwartego pola, lecz jego samochód pozostał na polach startowych i kierowca Audi spadł na koniec stawki. Już na wyjściu z nawrotu Alpha doszło do kolizji pomiędzy Paulem di Restą i Pietro Fittipaldi, przez co ten drugi nie mógł kontynuować wyścigu i zatrzymał się na poboczu.

Spowodowało to wyjazd samochodu bezpieczeństwa, lecz dopiero po czwartym okrążeniu. Prawie połowa stawki przewidziała to i zjechała do boksów jeszcze przed pojawieniem się neutralizacji – w tej grupie znaleźli się m.in. Rast, Daniel Juncadella czy Marco Wittmann.

Po wznowieniu rywalizacji na 10. okrążeniu prowadził nadal Müller, a po dłuższej potyczce drugą pozycję odzyskał Eng. Kilka minut później doszło do kolejnego incydentu, tym razem na wyjściu z nawrotu Dutzendteich, gdzie Timo Glock obrócił się po uderzeniu przez Sheldona van der Linde. Niemiec zakończył na tym swój udział w wyścigu, a tegoroczny debiutant otrzymał karę przejazdu przez boksy.

Rast prezentował dobre tempo i przebijał się przez stawkę, wyprzedzając kierowców mających swoje pit-stopy jeszcze przed sobą. Jako jeden z ostatnich na zmianę opon zjechał Müller i powrócił do wyścigu na siódmej pozycji, za Rastem, Joelem Erikssonem, Wittmannem, Juncadellą, Jakiem Dennisem i Ferdinandem Habsburgiem.

O ile Juncadella jechał solidnym tempem, a nawet wywierał presję na poprzedzającym go Wittmannie, reszta zespołu Astona Martina szybko zaczęła słabnąć. Dennis i Habsburg tylko przez kilka okrążeń utrzymali za sobą Müllera, a później wyprzedzili ich również Loïc Duval, Bruno Spengler i Eng.

Walka Wittmanna z Juncadellą została przerwana na chwilę przez Müllera, który w przeciągu dwóch okrążeń wyprzedził obu rywali i awansował na trzecią pozycję. Szwajcar rzucił się następnie w pościg za drugim Erikssonem, którego wyprzedził zdecydowanym atakiem w ostatnim nawrocie wyścigu.

Gdy do swojego pojedynku powrócili Wittmann i Juncadella, Hiszpan wykorzystał fakt, że Niemiec jako pierwszy z całej stawki wykorzystał wszystkie aktywacje DRS oraz push-to-pass i po wielu próbach, wyprzedził do na 54. okrążeniu. Po utracie czwartej lokaty, Wittmann szybko stracił kolejne na rzecz Duvala i Spenglera, którzy do końca wyścigu dogonili i wyprzedzili także Juncadellę. Wittmann ostatecznie finiszował na ósmej pozycji, pokonany także przez Enga, a punktowaną dziesiątkę zamknęli Dennis i Habsburg.

PNrKierowcaZespół Rezultat
133
René Rast
Audi Sport Team Rosberg69 okr.
251
Nico Müller
Audi Sport Team Abt Sportsline+ 34,498
347
Joel Eriksson
BMW Team RBM+ 34,692
428
Loïc Duval
Audi Sport Team Phoenix+ 39,521
57
Bruno Spengler
BMW Team RMG+ 42,111
623
Daniel Juncadella
R-Motorsport+ 43,581
725
Philipp Eng
BMW Team RBM+ 45,357
811
Marco Wittmann
BMW Team RMG+ 48,526
976
Jake Dennis
R-Motorsport+ 1 okr.
1062
Ferdinand Habsburg
R-Motorsport+ 1 okr.
1153
Jamie Green
Audi Sport Team Rosberg+ 1 okr.
123
Paul di Resta
R-Motorsport+ 2 okr.
1327
Jonathan Aberdein
WRT Team Audi Sport+ 3 okr.
NSK31
Sheldon van der Linde
BMW Team RBM
NSK4
Robin Frijns
Audi Sport Team Abt Sportsline
NSK99
Mike Rockenfeller
Audi Sport Team Phoenix
NSK16
Timo Glock
BMW Team RMG
NSK21
Pietro Fittipaldi
WRT Team Audi Sport

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race