Sobota na torze Lausitz

Sobotnie kwalifikacje na torze Lausitz oraz wyścig zdecydowanie należały do samochodów Audi, które uplasowały się w czołówce podczas całego dnia wyścigowego.

Kwalifikacje

Po obiecujących sesjach treningowych zawodnicy Audi zajęli cztery czołowe miejsca podczas kwalifikacji na torze Lausitz. Miguel Molina z czasem 1:17.438 wywalczył pole position, na drugim miejscu ze stratą 0.121 sekundy uplasował się Jamie Green, a pierwsze linie startowe uzupełnili Edoardo Mortara oraz Mattias Ekström.

„Sądzę, że dzisiaj przygotowaliśmy naprawdę dobre auto, dzięki czemu wykręciłem niemal perfekcyjne okrążenie. Jeśli nie popełnia się błędów, to naprawdę można znaleźć się na szczycie. Dziś pokazaliśmy, że możemy być szybcy, a zespół Audi poświęcił wiele wysiłku, abyśmy mogli korzystać z dobrze przygotowanego auta na każdym okrążeniu. To tylko potwierdza, jak ciężko pracujemy” - podsumował zwycięzca sesji kwalifikacyjnej do pierwszego wyścigu.

Zespołowy kolega Moliny, który dziś zajął drugie miejsce, krótko skomentował swój wynik: „Byłem wystarczająco szybki, aby wywalczyć pole position. Jednak podczas dwóch prób uzyskania jak najlepszego czasu okrążenia musiałem zwolnić, ponieważ przede mną jechali wolniejsi kierowcy. To spowodowało, że nie miałem szansy wykręcić perfekcyjnego czasu i odpuściłem. Jestem jednak przekonany, że mamy szansę na podium podczas wyścigu”.

Dwaj kierowcy BMW nie zaliczą jednak dzisiejszych kwalifikacji do udanych. Marco Wittmann blokował Timo Scheidera podczas jednego z okrążeń, a Augusto Farfus stanął na drodze Maximilianowi Götzowi. Również dla ich konkurentów przewidziano odpowiednie kary: Daniel Juncadella musi zapłacić 200 Euro za przekroczenie prędkości w boksach, a Edoardo Mortara został ukarany grzywną 1000 Euro za uszkodzenie koła podczas treningów, co stworzyło zagrożenie dla pozostałych zawodników.

Wyścig

Już na samym początku wyścigu, za kierowcami Audi, po doskonałym starcie, uplasował się zawodnik BMW Maxime Martin. Pascal Wehrlein z zespołu Mercedes spadł tym samym na piąte miejsce, a później został również wyprzedzony przez Toma Blomqvista i Roberta Wickensa. Niemiec szybko jednak odrobił te straty. Na trzecim okrążeniu swój wyścig, z powodu uszkodzenia auta, zakończyć musiał Augusto Farfus. Na czternastym okrążeniu błąd popełnił Nico Müller, co spowodowało jego spadek o kilka pozycji. Green wyprzedził Molinę dopiero na 25. okrążeniu wykonując ryzykowany, ale udany manewr.

Podobnie jak w kwalifikacjach, samochody Audi pozostały niepokonane na torze Lausitz. Zdobywca drugiego pola startowego - Jamie Green, pomimo uszkodzenia systemu DRS w samochodzie – wygrał sobotni wyścig. To już drugie zwycięstwo tego zawodnika w sezonie. Kolejne miejsca zajęli: zespołowy kolega Greena - Edoardo Mortara, Mattias Ekström i zdobywca pole position Miguel Molina.

P Nr Kierowca Zespół Rezultat
1 53 Jamie Green Audi Sport Team Rosberg 42 okr.
2 48 Edoardo Mortara Audi Sport Team Abt +4.261
3 5 Mattias Ekström Audi Sport Team Abt Sportsline +5.220
4 17 Miguel Molina Audi Sport Team Abt Sportsline +6.969 
5 94 Pascal Wehrlein HWA AG +8.122
6 6 Robert Wickens HWA AG +10.657 
7 36 Maxime Martin BMW Team RMG +13.014
8 10 Timo Scheider Audi Sport Team Phoenix +13.361 
9 99 Mike Rockenfeller Audi Sport Team Phoenix +16.719
10 12 Daniel Juncadella Mücke Motorsport +19.619 
11 7 Bruno Spengler BMW Team MTEK +22.391
12 77 Martin Tomczyk BMW Team Schnitzer +27.031 
13 1 Marco Wittmann BMW Team RMG +28.364 
14 3 Paul di Resta HWA AG +28.522
15 84 Maximilian Götz Mücke Motorsport +29.026
16 27 Adrien Tambay Audi Sport Team Abt +29.439
17 8 Christian Vietoris HWA AG +35.480 
18 16 Timo Glock BMW Team MTEK +36.370 
19 13 António Félix Da Costa BMW Team Schnitzer +37.537 
20 51 Nico Müller Audi Sport Team Rosberg +42.297 
21 22 Lucas Auer ART Grand Prix +42.480
22 31 Tom Blomqvist BMW Team RBM +45.087 
23 2 Gary Paffett ART Grand Prix +49.803 
NU 18 Augusto Farfus BMW Team RBM

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze