Piątek i sobota na Oschersleben

Po wyścigach w Austrii, Holandii i Rosji, Niemieckie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych powróciły do ojczyzny.

Treningi

Zawodnicy Deutsche Tourenwagen Masters zostali powitani w Niemczech gorąco przez kibiców, ale chłodno przez pogodę - 11°C i bardzo pochmurne niebo. Jednak zarówno w pierwszej, jak i drugiej części treningu, na torze nie pojawił się deszcz, co pozwoliło zespołom na testy w normalnych warunkach. Również temperatura wzrosła do 18°C, ale niebo nadal było zasłonięte gęstymi chmurami. Dyskusje jak zawsze wywołały różnice w ciężarze samochodów, i tak dla porównania: Audi Jamie Greena waży 1.132,5kg, a BMW Timo Glocka jest o 27,5kg lżejsze, co może być decydujące w sesji kwalifikacyjnej.

Jako pierwszy na torze pojawił się Timo Scheider. Niemiec nie udzielał wywiadów na temat afery radiowej ze Spielberg i skupił się na weekendzie wyścigowym nadrabiając straty po dyskwalifikacji z Moscow Raceway. Czas 1:21.616 wykręcony przez Mika Rockenfellera długo utrzymywał się na najwyższej pozycji w tabeli. Około godziny 15:30 na torze pojawiła się czerwona flaga wywołana wypadkiem Christiana Vietorisa. Kierowca wypadł z toru w ostatnim sektorze i zatrzymał samochód w bandach. Zawodnikowi nic się nie stało, a samochód szybko został przetransportowany do boksów. Ostatnie 30 minut treningów przebiegły już spokojnie. Najlepszy czas 1:21.007 wykręcił Augusto Farfus. Za Brazylijczykiem znaleźli się: Antonio Felix da Costa (+0,008), Tom Blomqvist (+0,062) i Maxime Martin (+0,213).

Sobotni trening okazał się jeszcze chłodniejszy (10,9°C) i przez złą widoczność został opóźniony do godziny najpierw 10:45, a następnie 11:20, co przesunęło wszystkie pozostałe sesje. Drugi trening został skrócony o 25 minut, więc gdy tylko wywieszono zieloną flagę – prawie wszyscy kierowcy wyjechali na tor. Najlepszy czasy ciągle się tasowały, ale ostatecznie, to zawodnicy BMW ponownie wykazali się dobrą formą. Bruno Spengler powędrował na szczyt tabeli wykręcając 1:20.163. Za Kanadyjczykiem znaleźli się: Augusto Farfus (+0,069), Maxime Martin (+0,155) oraz Antonio Felix da Costa (+0,242).

Kwalifikacje

Niekorzystna pogoda utrzymała się także na czas kwalifikacji, ale sesja odbyła się z planowanym opóźnieniem. Jako pierwszy na Oschersleben pojawił się Tom Blomqvist z czasem 1:20.136. Wynik ten poprawił Lucas Auer, który wczoraj świętował swoje 21. urodziny. Jednak już na kolejnym okrążeniu, Austriak zablokował Marco Wittmanna, za co otrzymał karę przesunięcia o 5 pozycji na stracie. W ostatnich minutach najlepszy czas 1:19.821 wykręcił Timo Glock. Pierwszą piątkę uzupełnili zawodnicy BMW: Augusto Farfus, Tom Blomqvist, Antonio Felix da Costa oraz Bruno Spengler. Najlepszym z ekipy Mercedesa okazał się Pascal Wehrlein, który zajął szóste pole, a dziewiątym czasem z Audi mógł pochwalić się Miguel Molina.

Timo Glock: „Nie możecie sobie wyobrazić, jak dobrze ten wynik na mnie wpłynął. Ostatnie tygodnie nie były łatwe. W czwartek bardzo ciężko pracowaliśmy i testowaliśmy nowe rozwiązania. Moje okrążenie było poprawne i jestem z niego zadowolony”.

Augusto Farfus: „Jesteśmy naprawdę dobrzy w ten weekend. BMW dominuje i dlatego możemy być zadowoleni. Startuję z drugiego pola, muszę postarać się o dobry start i później zobaczymy, jak przebiegnie wyścig”.

Wyścig

Timo Glock obronił swoją pozycję na starcie. Augusto Farfus spadł na trzecią pozycję, a pomiędzy kierowcami znalazł się Antonio Felix da Costa. Do niebezpiecznej sytuacji doszło, gdy przednia część maski samochodu Roberta Wickensa odpadła i przeleciała po torze wprowadzając duże zamieszanie i zderzenia pojazdów. Wyścig został spowolniony przez samochód bezpieczeństwa, który opóźniał stawkę, umożliwiając porządkowym sprzątniecie wielu części z samochodów leżących na asfalcie.

Po pierwszy restarcie na Oschersleben znów wyjechał safety-car. Wydarzenia z początku wyścigu wyeliminowały Jamie Greena i Roberta Wickensa. Zaraz po drugim restarcie, za liderującym Glockiem, znalazł się Bruno Spengler. Da Costa wyraźnie tracił do prowadzących i po kilku okrążeniach luka między kierowcami wynosiła już ponad 2 sekundy, co uniemożliwiło Portugalczykowi używanie DRSu. Z wyścigu wycofali się także Mike Rockenfeller, Nico Müller i Gary Paffett, a Pascal Wehrlein skarżył się przez radio na problemy w swoim samochodzie. Niemiec bronił piątego miejsca, ale jego auto wyraźnie prowadziło się źle.

Kolejnym pechowcem soboty okazał się Edoardo Mortara, który zaparkował w końcówce wyścigu w boksie, a Audi tym samym straciło połowę swoich zawodników. Glock wypracował sobie odpowiednią przewagę i pewnie minął linię mety jako pierwszy. Prowadzenie w klasyfikacji generalnej kierowców ponownie objął Pascal Wehrlein, a najlepszym kierowcą Audi okazał się Miguel Molina na miejscu 9.

Timo Glock: „Miałem dobre tempo i mój samochód też był dobrze przygotowany – dużo lepiej niż we wszystkich poprzednich wyścigach. Wiedziałem, że muszę odjechać na tyle, aby Bruno nie mógł wyprzedzić mnie za pomocą DRS. Udało mi się to. Oba restarty były skomplikowane, ale dałem radę”.

Bruno Spengler: „Nie chciałem oddać zwycięstwa. Dałem z siebie wszystko, ale Timo był po prostu szybszy. Mój samochód był dobrze przygotowany, wszystko współgrało. Musiałem ostro walczyć. Zobaczymy, co będzie jutro możliwe. Nikt nie będzie dzisiaj spać, ale damy z siebie wszystko, aby poprawić osiągi”.

Antonio Felix da Costa: „To był super wyścig zarówno dla mnie, jak i dla całego BMW. Jutro będzie nowy dzień i chcemy być jeszcze lepsi”.

P Nr Kierowca Zespół Rezultat
1 16 Timo Glock BMW Team MTEK 28 okr.
2 7 Bruno Spengler BMW Team MTEK + 1,876
3 13 António Félix Da Costa BMW Team Schnitzer + 7,881
4 18 Augusto Farfus BMW Team RBM + 10,051
5 94 Pascal Wehrlein HWA AG + 12,734
6 1 Marco Wittmann BMW Team RMG + 13,399
7 31 Tom Blomqvist BMW Team RBM + 14,040
8 77 Martin Tomczyk BMW Team Schnitzer + 18,542
9 17 Miguel Molina Audi Sport Team Abt Sportsline + 28,264
10 12 Daniel Juncadella Mücke Motorsport + 30,648
11 36 Maxime Martin BMW Team RMG + 33,639
12 10 Timo Scheider Audi Sport Team Phoenix + 33,928
13 3 Paul di Resta HWA AG + 34,438
14 5 Mattias Ekström Audi Sport Team Abt Sportsline + 39,684
15 22 Lucas Auer ART Grand Prix + 40,100
16 84 Maximilian Götz Mücke Motorsport + 40,654
17 27 Adrien Tambay Audi Sport Team Abt + 41,131
18 8 Christian Vietoris HWA AG + 41,898
19 48 Edoardo Mortara Audi Sport Team Abt + 6 okr.
NSK 99 Mike Rockenfeller Audi Sport Team Phoenix
NSK 2 Gary Paffett ART Grand Prix
NSK 51 Nico Müller Audi Sport Team Rosberg
NSK 53 Jamie Green Audi Sport Team Rosberg
NSK 6 Robert Wickens HWA AG

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze