Honda po raz pierwszy pokazała nowy silnik 1.6 Turbo o oznaczeniu HR412E, który będzie napędzał Civika S2000 startującego w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych.
"W trakcie ciągłego rozwoju technologicznego silnika spalinowego podstawowym środkiem do poprawy jest sprawność cieplna takiej jednostki. Silnik wyścigowy nie jest tutaj wyjątkiem. HR412E narodził się właśnie z takiego procesu myślowego: zmierzaj do większej wydajności" – powiedział Daisuke Horiuchi, WTCC Development Project Leader w Centrum Badań i Rozwoju Hondy.
Silnik został już dostarczony do siedziby Honda Racing Team JAS we Włoszech w celu montażu w nowym Civiku.
"HR412E zapowiada nową generację wysokowydajnych silników wyścigowych od Hondy. Wszyscy inżynierowie z Centrum Badań i Rozwoju w Tochigi ciężko pracowali, aby stworzyć silnik wyścigowy, który zapewni świetne właściwości jezdne naszym kierowcom bez kompromisu w kwestii maksymalnej wydajności energetycznej. Wierzymy, że innowacje, które doprowadziły nas do tego rewolucyjnego silnika będą procentować również poza torem i pomogą zwiększyć efektywność naszych silników w samochodach drogowych" - ośiwadczył Horiuchi.
Honda wystawi w trzech ostatnich tegorocznych rundach – począwszy od japońskiej Suzuki – jeden samochód dla Tiago Monteiro. Drugi zawodnik ekipy Gabriele Tarquini w tym roku tylko przetestuje auto, a pełny sezon w japońskim zespole zaliczy w przyszłym roku u boku Monteiro.
Źródło: www.TouringCarTimes.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.