WTCC przygląda się technologii hybrydowej i push-to-pass

Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych rozważają dopuszczenie w przyszłości nowych technologii, takich jak układy hybrydowe, czy system push-to-pass, po przeprowadzeniu pierwszych zmian w specyfikacji Super 2000 na sezon 2014.

Promotor WTCC Marcello Lotti podzielił się swoją wizją przyszłości mistrzostw, dla których będzie to dziewiąty sezon startów. Będzie to ostatni rok obowiązywania obecnych przepisów S2000. Nowy regulamin będzie obowiązywać od sezonu 2014. Citroën wyraził już swoje zainteresowanie startami, z wejściem do WTCC jest także łączone Renault.

Klasa Super 2000 została wprowadzona w 2002 roku wraz ze startem Mistrzostw Europy Samochodów Turystycznych, które później zmieniono na WTCC. Samochody tej klasy ścigały się od tego czasu na całym świecie, wliczając to mistrzostwa w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech, Hong Kongu, Danii i Szwecji.

„Po jedenastu latach obowiązywania tego samego regulaminu potrzebujemy odświeżenia i cieszymy się, że prezydent FIA Jean Todt podzielił nasze zdanie i był pierwszym, który się zaangażował w przeprowadzenie zmian”, powiedział Lotti.

„Początkowo chcieliśmy dokonać zmian w 2015 roku, lecz później zdecydowaliśmy się przyspieszyć ten proces do sezonu 2014, kiedy nowi producenci wykazali swoje zainteresowanie startami, a obecne marki wkrótce zaczną produkować nowe modele, które mogą być homologowane w 2014 roku”.

„Nie mówimy o nowej generacji samochodów, lecz o technicznej ewolucji klasy Super 2000, która zadebiutowała w 2002 roku. Najważniejsze zmiany to zwiększenie mocy, jak i głośności aut, zmniejszenie masy, większe koła i bardziej agresywny wygląd. Później, żeby zapobiec dużej liczbie próśb o pozwolenie na ustępstwa regulaminowe, dopuścimy większą swobodę w homologacji zawieszenia. Po przeprowadzeniu zmian będziemy rozważać kolejne rozwiązania, jak system push-to-pass, czy systemy hybrydowe. FIA pracuje z producentami nad końcową wersją nowych przepisów, które zostaną sfinalizowane w styczniu i przedstawione Światowej Radzie Sportów Motorowych w marcu”.

Źródło: TouringCarTimes.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze