Zespół Formuły 1 Haas nie zaliczył łatwego początku sezonu i znajduje się obecnie na dotychczas nieznanym sobie przedostatnim miejscu w klasyfikacji generalnej. Najlepszym wyścigiem amerykańskiej ekipy była inauguracja w Australii, gdzie jednak Romain Grosjean odpadł po problemie w alei serwisowej i nie mógł dorównać swojemu zespołowemu koledze. Od tamtej pory Francuz znalazł się w centrum plotek transferowym i jest typowany do opuszczenia F1 z końcem tego sezonu. Między innymi o tym w padoku toru Spa-Francorchamps rozmawiała z nim Roksana Ćwik.

Po pięciu sezonach spędzonych w Formule 1, Marcus Ericsson przeniósł się do serii IndyCar. Szwed nieoczekiwanie musiał opuścić przedostatnią rundę sezonu w Portland, odpowiadając na wezwanie zespołu Formuły 1 Alfy Romeo, bowiem Kimi Räikkönen nie był pewny swojego startu na torze Spa-Francorchamps. Korzystając z okazji, Roksana Ćwik i Tomasz Kubiak przepytali go o wrażenia związane ze startami za oceanem.

Wygranie wszystkich wyścigów w sezonie to Święty Graal Formuły 1. Nikt nigdy nie był tak blisko tego osiągnięcia, jak McLaren w sezonie 1988. Przed Grand Prix Włoch kolejne zwycięstwo McLarena wydawało się niemal pewne. Pogrążeni w żałobie po niedawnej śmierci Enzo Ferrariego tifosi nie spodziewali się, że wyścig może przejść do historii jako wielki tryumf zespołu z Maranello.

Grand Prix Włoch 1971 to nie tylko przez wiele lat najszybszy wyścig w historii, ale też najbardziej widowiskowy finisz. Kierowca, który wygrał, na dohamowaniu przed ostatnim zakrętem był jeszcze trzeci.

W wypowiedziach po tragicznym wypadku Anthoine’a Huberta często pojawia się stwierdzenie, że trzeba pracować nad tym, by wyścigi stały się jeszcze bezpieczniejsze. Gdy emocje powoli opadają, przychodzi pora, by zastanowić się, co można było zrobić lepiej i co można zrobić w przyszłości, by takich tragedii unikać.

Kiedy wróciłam z pit lane, Tomka nie było w biurze prasowym – poszedł na konferencję prasową najlepszej trójki Formuły 1. Zabrałam więc telefon i poszłam na spotkanie medialne z Alexem Albonem. Zebrało się nas całkiem sporo. W tle było słychać samochody Formuły 2, których ryk silnika niósł się po okolicznym lesie. Zaraz start do pierwszego wyścigu.

W zestawieniach najlepszych manewrów wyprzedzania w historii F1 zawsze pojawia się ten z Grand Prix Belgii 2000. Czy był to najlepszy manewr w historii? Przemawia za nim to, że miał miejsce podczas walki między dwoma wielkimi kierowcami o absolutnie najwyższą stawkę. Mika Hakkinen walczył o trzecie mistrzostwo z rzędu, a Michael Schumacher o pierwsze od dwóch dekad mistrzostwo dla Ferrari.

Zespół Arrowsa pojawił się w F1 w sezonie 1978. W 1997 roku, w swoim dwudziestym sezonie, nadal nie mieli na swoim koncie zwycięstwa. Przed Grand Prix Węgier nic nie wskazywało na to, by ta sytuacja mogła ulec zmianie. Co prawda, po raz pierwszy w swojej historii, mieli w swoim zespole aktualnego mistrza świata w osobie Damona Hilla, ale Anglik w dotychczasowych wyścigach zdobył zaledwie jeden punkt.

Zabrakło hucznych zapowiedzi, miesięcy spekulacji i niezliczonych wypowiedzi Zaka Browna mających zwieść fanów i media w jedną lub drugą stronę. Ktoś zrozumiał, że takie nakręcanie atmosfery powoduje jedynie niepotrzebną presję i postąpiono inaczej. Mowa oczywiście o tym, że McLaren Racing ogłosił przystąpienie do pełnego sezonu 2020 serii IndyCar.

Ubiegłoroczny mistrz Formuły 2 George Russell wykonał w swojej karierze ważny krok do przodu, przechodząc do Formuły 1 wraz z zespołem Williams. Brytyjczyk jest zespołowym kolegą Roberta Kubicy i nie może walczyć o wysokie pozycje, to dostrzega dokonywane przez ekipę postępy.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race