Mercedes na czele po 6 godzinach

Załoga Mercedesa nr 1 prowadzi po 6 z 24 godzin rywalizacji na torze w Dubaju. Z wyścigu odpadł jeden z głównych konkurentów załogi Black Falcon – Aston Martin nr 7 zespołu Craft Racing.

Wypadek Tomonobu Fuijiego był największym, ale nie jedynym powodem wprowadzenia Kodu 60 w trakcie pierwszych 6 godzin wyścigu. Kolejne neutralizacje przychodziły wręcz "hurtowo", jedna zaraz po końcu drugiej – co szczególnie doskwierało liderom, którzy (według nowych przepisów – pierwsze pięć ekip) nie mogą w trakcie neutralizacji odbywać pit-stopów. W praktyce, więcej zależało tu od szczęścia, niż rzeczywistych chęci kierowców – wystarczy spojrzeć na pierwszy zjazd Ferrari nr 5, mający miejsce tuż przed startem pierwszego Kodu 60. Od strony rywalizacji, w czołówce wciąż utrzymuje się większość faworytów wyścigu – Mercedes nr 1 powoli zaczyna jednak górować nad konkurentami, zwiększając swą przewagę do ponad okrążenia.

Po pierwszej serii pit-stopów, ciekawostką było pojawienie się na czele wyścigu pojazdu kategorii 997 – i to nie kogo innego, jak Roberta Lukasa z polskiej ekipy Förch Racing by Lukas Motorsport. Także i Lukas musiał jednak zjechać na swój pit-stop – a na czoło wyszedł Marc Basseng w Mercedesie nr 38, przed Khaleda Al Qubaisiego z Mercedesa nr 1. Qubaisiego gonił Gianmaria Bruni w Ferrari nr 5, wcześniej wyprzedzając Emmanuela Collarda z Porsche od Crubile Sport – a dalej, Bill Auberlen toczył walkę z Abdulazizem Al Faisalem z drugiego Mercedesa od Black Falcon. Na ósme miejsce spadła Corvette nr 21, z czasem jednak przesuwając się do przodu – a poza pierwszą dziesiątkę wypadły Ferrari nr 30 i BMW nr 27.

Na początku godziny trzeciej miała miejsce pierwsza neutralizacja – i pierwsze skutki nowego regulaminu. Równo z neutralizacją, do boksów zjechał Bruni – pozostałe cztery pojazdy z czołówki musiały pozostać na torze. Wskutek późniejszych zjazdów, na czele znalazł się Auberlen przed Connorem De Phillippim z Porsche nr 4 i Keita Sawą z Aston Martina nr 17 – najdłużej bez zjazdu pozostawał na torze Qubaisi.

W połowie trzeciej godziny doszło do najbardziej zaskakującego wydarzenia – jadący w Aston Martinie nr 7 Tomonobu Fuiji uderzył na zakręcie nr 7 w barierę, poważnie uszkadzając pojazd swojej załogi i eliminując ją z dalszej rywalizacji. Wtedy też miała miejsce druga neutralizacja – a Qubaisi zmienił się z Andreasem Simonsenem, Na czele wciąż jechał Auberlen, ścigany przez Phillippiego – a trzeci był Robert Huff w Mercedesie nr 38. Simonsen starał się powrócić do czołówki – i w godzinie czwartej był już na miejscu czwartym, walcząc tam m.in. z Corvette nr 21. Pecha miała załoga Mercedesa nr 2 – nie mogła ona zamknąć drzwi w pojeździe, przez co w boksach straciła 2 minuty.

W kolejnych minutach Simonsen przywrócił Mercedesa nr 1 na prowadzenie, wyprzedzając BMW nr 76 i Ferrari nr 5 – w czołówce widniała także Corvette ekipy V8 Racing, Mercedesy nr 38 i 2 oraz Aston Martin nr 17. Pod koniec kolejnej godziny, kara za zjazd w trakcie neutralizacji złapała lidera – w barierę uderzyło tym razem BMW Z4 nr 43. Z liderów, pechowy pit-stop musiał zaliczyć także Mercedes nr 38 – a Simonsen, po powrocie na tor, zaczął oddalać się od konkurentów.

W godzinie szóstej miały miejsce jeszcze dwie neutralizacje: awarii uległa Ginetta nr 152, a poza tor wypadło Porsche nr 3 zespołu Fach Auto Tech. Simonsena zmienił Bernd Schneider, mając już ponad okrążenie przewagi nad konkurentami – a do gry wróciło Porsche nr 4 zespołu Fach Auto Tech, wyprzedzając Mercedesa nr 38 od All-Inkl.com. Nieco dalej były Mercedes nr 2, BMW nr 76 i Ferrari nr 5.

W przypadku załóg Polaków, Stefan Biliński spadł po pierwszym pit-stopie na miejsce szóste – z czasem jednak powrócił do czołówki, w trzeciej godzinie wychodząc nawet na prowadzenie. To stracił jednak, wyprzedzony przez Wasilija Griazina z Attempto – a  w dalszej części wyścigu, Biliński i Christofer Ramirez podążali już na miejscach 3-4.

W Golfie po pierwszej zmianie zasiadł Rafał Mikrut, szósty wśród pojazdów A3T – prowadzenie miała ekipa Memac. W godzinie trzeciej, Mikrut zaczął jednak przesuwać się do przodu – i w jej końcówce był nawet drugi, za załogą Motorsport Services. Wtedy, Mikruta zmienił Grzegorz Moczulski – i ten utrzymywał drugie miejsce, po części wskutek awarii wśród innych ekip. Na drugim miejscu podążał także Jarosław Budzyński – po 6 godzinach przegrywając tylko z załogą Pfister-Racing.

W innych kategoriach, w SP2 na prowadzenie wyszedł Nissan ekipy GT Academy – a awarii uległ Mosler ekipy Gravity Racing, w którym kierowcą był m.in. luksemburski właściciel zespołu F1 Lotusa, Gérard Lopez. Na tor powrócił jednak Viper nr 12, który w godzinie piątek znów był liderem – jednak w szóstej ponownie musiał zjechać do boksów. W SP3, 2 godziny po starcie koło straciła Ginetta od Optimum Motorsport, wymuszając Kod 60. Na czoło wyszło BMW ekipy Bonk Motorsport – jednak Ginetty nie odpuszczały, choć tym razem na czele znalazła się włoska ekipa Nova Race. Za nią, coraz lepiej radził sobie Aston Martin duńczyków od Perfection Racing.

W A5, bez problemów, na czele widniało BMW nr 62 od JR Motorsport, podobnie w A2 prowadziła Honda tutejszej ekipy LAP57. W D1 Volkswagena od KPM Racing w godzinie trzeciej zmieniło BMW od Recy Racing, z którym KPM rywalizowała przez kolejne godziny.

Poz     Kierowca Klasa    Zespół/Samochód Rezultat
1 1


Jeroen Bleekemolen
Bernd Schneider
Andreas Simonsen
Khaled Al Qubaisi
1 A6

Abu Dhabi Black Falcon

Mercedes-Benz SLS AMG GT3

143 okr.
2 38

René Münnich
Marc Basseng
Rob Huff
2 A6

All-Inkl.com Münnich Motorsport 

Mercedes-Benz SLS AMG GT3

+3 okr.
3 4


Otto Hlohs
Martin Ragginger
Sebastian Asch
Connor De Phillippi
3 A6

Fach Auto Tech

Porsche 911 GT3-R (997)

(+2:48.713)
4 2



Khaled Al Qubaisi
Hubert Haupt
Jeroen Bleekemolen
Abdulaziz Al Faisal
Adam Christodoulou
4 A6

Black Falcon 

Mercedes-Benz SLS AMG GT3

+4 okr.
5 76



Paul Dalla Lana
Bill Auberlen
Dane Cameron
Dirk Werner
Claudia Hürtgen

5 A6

SX Team Schubert

BMW Z4 GT3

(+2:05.311)
6 5


Alaksandr Talkanitsa Jr
Alaksandr Talkanitsa Sr
Gianmaria Bruni
Toni Vilander
6 A6

Spirit of Race

Ferrari 458 Italia GT3

(+2:32.287)
7 30


Johnny Mowlem
Matt Griffin
Cheerag Arya
Jan Magnussen
7 A6

RAM Racing

Ferrari 458 Italia GT3

+5 okr.
8 21



Wolf Nathan
Danny Werkman
Rich Abresch
Alex van't Hoff
Nicky Pastorelli
8 A6

V8 Racing

Corvette C6.R (mod. GT3)

+6 okr.
9 27




Henry Walkenhorst
Ralf Oeverhaus
Daniela Schmid
Jens Richter
9 A6

Walkenhorst Motorsport

BMW Z4 GT3

(+15.502)
10 20



Mark Ineichen
Rolf Ineichen
Marcel Matter
Adrian Amstutz
Christian Engelhart
10 A6

Stadler Motorsport

Porsche 911 GT3-R (997)

(+1:24.276)
11 88


Rob Barff
Dan Norris-Jones
Stuart Hall
Bassam Kronfli
1 A6-Am

Dragon Racing

Ferrari 458 Italia GT3

(+2:59.885)
...       ...         ...  
14 44



Arturo Devigus
Anders Fjordbach
Willi Friedrichs
Burkard Kaiser
Władimir Lunkin
1 997

Black Falcon

Porsche 911 GT3 Cup (997)

+9 okr.
...       ...         ...  
25 42


Stefan Biliński
Andrzej Lewandowski
Christofer Berckhan Ramirez
Robert Lukas
5 997

Förch Racing/Lukas Motorsport

Porsche 911 GT3 Cup (997)

+11 okr.
...       ...         ...  
32 123





Lucas Ordóñez
Miguel Faisca
Florian Strauss
Stanisław Aksenow
Nickolas McMillen
1 SP2

Nissan GT Academy Team RJN

Nissan 370Z

+17 okr.
...       ...         ...  
33 62



Harry Hilders
Roger Grouwels
Gjis Bessem
Koen Bogaerts
Dziugas Tovilavi
1 A5

JR Motorsport

BMW M3 GTR (E46)

+18 okr.
...       ...         ...  
35 164




Tony Hughes
Christian Dick
Ross Warburton
Will Scully
1 SP3

Speedworks Motorsport

Ginetta G50 GT4

+20 okr.
...       ...         ...  
39 57



Mohammed Al Owais
Abdullah Al Hammadi
Junichi Umemoto
Umair Khan
Nadir Zuhour
1 A2

LAP57 Racing Team

Honda Civic Coupe

+22 okr.
40 127



Josh Caygill
Paul White
Aaron Mason
Tom Onslow-Cole
Javier Morcillo
1 D1

KPM Racing

Volkswagen Golf 2.0 TDi

(+41.950)
...       ...         ...  
45 95


Andreas Pfister
Christian Kranenberg
Patrick Wolf
Toni Bueler
1 A3T

Pfister Racing

SEAT Leon Supercopa

+26 okr.
...       ...         ...  
48 86



Steve Feige
Jarosław Budzyński
Rafał Mikrut
Grzegorz Moczulski
Bartosz Opioła
2 A3T

Förch Racing/Lukas Motorsport

Volkswagen Golf 2.0 GTI

(+3:36.349) 

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze