Załoga Mercedesa nr 1 prowadzi po 6 z 24 godzin rywalizacji na torze w Dubaju. Z wyścigu odpadł jeden z głównych konkurentów załogi Black Falcon – Aston Martin nr 7 zespołu Craft Racing.
Wypadek Tomonobu Fuijiego był największym, ale nie jedynym powodem wprowadzenia Kodu 60 w trakcie pierwszych 6 godzin wyścigu. Kolejne neutralizacje przychodziły wręcz "hurtowo", jedna zaraz po końcu drugiej – co szczególnie doskwierało liderom, którzy (według nowych przepisów – pierwsze pięć ekip) nie mogą w trakcie neutralizacji odbywać pit-stopów. W praktyce, więcej zależało tu od szczęścia, niż rzeczywistych chęci kierowców – wystarczy spojrzeć na pierwszy zjazd Ferrari nr 5, mający miejsce tuż przed startem pierwszego Kodu 60. Od strony rywalizacji, w czołówce wciąż utrzymuje się większość faworytów wyścigu – Mercedes nr 1 powoli zaczyna jednak górować nad konkurentami, zwiększając swą przewagę do ponad okrążenia.
Po pierwszej serii pit-stopów, ciekawostką było pojawienie się na czele wyścigu pojazdu kategorii 997 – i to nie kogo innego, jak Roberta Lukasa z polskiej ekipy Förch Racing by Lukas Motorsport. Także i Lukas musiał jednak zjechać na swój pit-stop – a na czoło wyszedł Marc Basseng w Mercedesie nr 38, przed Khaleda Al Qubaisiego z Mercedesa nr 1. Qubaisiego gonił Gianmaria Bruni w Ferrari nr 5, wcześniej wyprzedzając Emmanuela Collarda z Porsche od Crubile Sport – a dalej, Bill Auberlen toczył walkę z Abdulazizem Al Faisalem z drugiego Mercedesa od Black Falcon. Na ósme miejsce spadła Corvette nr 21, z czasem jednak przesuwając się do przodu – a poza pierwszą dziesiątkę wypadły Ferrari nr 30 i BMW nr 27.
Na początku godziny trzeciej miała miejsce pierwsza neutralizacja – i pierwsze skutki nowego regulaminu. Równo z neutralizacją, do boksów zjechał Bruni – pozostałe cztery pojazdy z czołówki musiały pozostać na torze. Wskutek późniejszych zjazdów, na czele znalazł się Auberlen przed Connorem De Phillippim z Porsche nr 4 i Keita Sawą z Aston Martina nr 17 – najdłużej bez zjazdu pozostawał na torze Qubaisi.
W połowie trzeciej godziny doszło do najbardziej zaskakującego wydarzenia – jadący w Aston Martinie nr 7 Tomonobu Fuiji uderzył na zakręcie nr 7 w barierę, poważnie uszkadzając pojazd swojej załogi i eliminując ją z dalszej rywalizacji. Wtedy też miała miejsce druga neutralizacja – a Qubaisi zmienił się z Andreasem Simonsenem, Na czele wciąż jechał Auberlen, ścigany przez Phillippiego – a trzeci był Robert Huff w Mercedesie nr 38. Simonsen starał się powrócić do czołówki – i w godzinie czwartej był już na miejscu czwartym, walcząc tam m.in. z Corvette nr 21. Pecha miała załoga Mercedesa nr 2 – nie mogła ona zamknąć drzwi w pojeździe, przez co w boksach straciła 2 minuty.
W kolejnych minutach Simonsen przywrócił Mercedesa nr 1 na prowadzenie, wyprzedzając BMW nr 76 i Ferrari nr 5 – w czołówce widniała także Corvette ekipy V8 Racing, Mercedesy nr 38 i 2 oraz Aston Martin nr 17. Pod koniec kolejnej godziny, kara za zjazd w trakcie neutralizacji złapała lidera – w barierę uderzyło tym razem BMW Z4 nr 43. Z liderów, pechowy pit-stop musiał zaliczyć także Mercedes nr 38 – a Simonsen, po powrocie na tor, zaczął oddalać się od konkurentów.
W godzinie szóstej miały miejsce jeszcze dwie neutralizacje: awarii uległa Ginetta nr 152, a poza tor wypadło Porsche nr 3 zespołu Fach Auto Tech. Simonsena zmienił Bernd Schneider, mając już ponad okrążenie przewagi nad konkurentami – a do gry wróciło Porsche nr 4 zespołu Fach Auto Tech, wyprzedzając Mercedesa nr 38 od All-Inkl.com. Nieco dalej były Mercedes nr 2, BMW nr 76 i Ferrari nr 5.
W przypadku załóg Polaków, Stefan Biliński spadł po pierwszym pit-stopie na miejsce szóste – z czasem jednak powrócił do czołówki, w trzeciej godzinie wychodząc nawet na prowadzenie. To stracił jednak, wyprzedzony przez Wasilija Griazina z Attempto – a w dalszej części wyścigu, Biliński i Christofer Ramirez podążali już na miejscach 3-4.
W Golfie po pierwszej zmianie zasiadł Rafał Mikrut, szósty wśród pojazdów A3T – prowadzenie miała ekipa Memac. W godzinie trzeciej, Mikrut zaczął jednak przesuwać się do przodu – i w jej końcówce był nawet drugi, za załogą Motorsport Services. Wtedy, Mikruta zmienił Grzegorz Moczulski – i ten utrzymywał drugie miejsce, po części wskutek awarii wśród innych ekip. Na drugim miejscu podążał także Jarosław Budzyński – po 6 godzinach przegrywając tylko z załogą Pfister-Racing.
W innych kategoriach, w SP2 na prowadzenie wyszedł Nissan ekipy GT Academy – a awarii uległ Mosler ekipy Gravity Racing, w którym kierowcą był m.in. luksemburski właściciel zespołu F1 Lotusa, Gérard Lopez. Na tor powrócił jednak Viper nr 12, który w godzinie piątek znów był liderem – jednak w szóstej ponownie musiał zjechać do boksów. W SP3, 2 godziny po starcie koło straciła Ginetta od Optimum Motorsport, wymuszając Kod 60. Na czoło wyszło BMW ekipy Bonk Motorsport – jednak Ginetty nie odpuszczały, choć tym razem na czele znalazła się włoska ekipa Nova Race. Za nią, coraz lepiej radził sobie Aston Martin duńczyków od Perfection Racing.
W A5, bez problemów, na czele widniało BMW nr 62 od JR Motorsport, podobnie w A2 prowadziła Honda tutejszej ekipy LAP57. W D1 Volkswagena od KPM Racing w godzinie trzeciej zmieniło BMW od Recy Racing, z którym KPM rywalizowała przez kolejne godziny.
Poz | Kierowca | Klasa | Zespół/Samochód | Rezultat | ||||
1 | 1 | Jeroen Bleekemolen Bernd Schneider Andreas Simonsen Khaled Al Qubaisi |
1 | A6 |
Abu Dhabi Black Falcon Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
143 okr. | ||
2 | 38 | René Münnich Marc Basseng Rob Huff |
2 | A6 |
All-Inkl.com Münnich Motorsport Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
+3 okr. | ||
3 | 4 | Otto Hlohs Martin Ragginger Sebastian Asch Connor De Phillippi |
3 | A6 |
Fach Auto Tech Porsche 911 GT3-R (997) |
(+2:48.713) | ||
4 | 2 | Khaled Al Qubaisi Hubert Haupt Jeroen Bleekemolen Abdulaziz Al Faisal Adam Christodoulou |
4 | A6 |
Black Falcon Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
+4 okr. | ||
5 | 76 |
Paul Dalla Lana |
5 | A6 |
SX Team Schubert BMW Z4 GT3 |
(+2:05.311) | ||
6 | 5 | Alaksandr Talkanitsa Jr Alaksandr Talkanitsa Sr Gianmaria Bruni Toni Vilander |
6 | A6 |
Spirit of Race Ferrari 458 Italia GT3 |
(+2:32.287) | ||
7 | 30 | Johnny Mowlem Matt Griffin Cheerag Arya Jan Magnussen |
7 | A6 |
RAM Racing Ferrari 458 Italia GT3 |
+5 okr. | ||
8 | 21 | Wolf Nathan Danny Werkman Rich Abresch Alex van't Hoff Nicky Pastorelli |
8 | A6 |
V8 Racing Corvette C6.R (mod. GT3) |
+6 okr. | ||
9 | 27 |
|
Henry Walkenhorst Ralf Oeverhaus Daniela Schmid Jens Richter |
9 | A6 |
Walkenhorst Motorsport BMW Z4 GT3 |
(+15.502) | |
10 | 20 | Mark Ineichen Rolf Ineichen Marcel Matter Adrian Amstutz Christian Engelhart |
10 | A6 |
Stadler Motorsport Porsche 911 GT3-R (997) |
(+1:24.276) | ||
11 | 88 | Rob Barff Dan Norris-Jones Stuart Hall Bassam Kronfli |
1 | A6-Am |
Dragon Racing Ferrari 458 Italia GT3 |
(+2:59.885) | ||
... | ... | ... | ||||||
14 | 44 | Arturo Devigus Anders Fjordbach Willi Friedrichs Burkard Kaiser Władimir Lunkin |
1 | 997 |
Black Falcon Porsche 911 GT3 Cup (997) |
+9 okr. | ||
... | ... | ... | ||||||
25 | 42 | Stefan Biliński Andrzej Lewandowski Christofer Berckhan Ramirez Robert Lukas |
5 | 997 |
Förch Racing/Lukas Motorsport Porsche 911 GT3 Cup (997) |
+11 okr. | ||
... | ... | ... | ||||||
32 | 123 |
|
Lucas Ordóñez Miguel Faisca Florian Strauss Stanisław Aksenow Nickolas McMillen |
1 | SP2 |
Nissan GT Academy Team RJN Nissan 370Z |
+17 okr. | |
... | ... | ... | ||||||
33 | 62 | Harry Hilders Roger Grouwels Gjis Bessem Koen Bogaerts Dziugas Tovilavi |
1 | A5 |
JR Motorsport BMW M3 GTR (E46) |
+18 okr. | ||
... | ... | ... | ||||||
35 | 164 |
|
Tony Hughes Christian Dick Ross Warburton Will Scully |
1 | SP3 |
Speedworks Motorsport Ginetta G50 GT4 |
+20 okr. | |
... | ... | ... | ||||||
39 | 57 | Mohammed Al Owais Abdullah Al Hammadi Junichi Umemoto Umair Khan Nadir Zuhour |
1 | A2 |
LAP57 Racing Team Honda Civic Coupe |
+22 okr. | ||
40 | 127 | Josh Caygill Paul White Aaron Mason Tom Onslow-Cole Javier Morcillo |
1 | D1 |
KPM Racing Volkswagen Golf 2.0 TDi |
(+41.950) | ||
... | ... | ... | ||||||
45 | 95 | Andreas Pfister Christian Kranenberg Patrick Wolf Toni Bueler |
1 | A3T |
Pfister Racing SEAT Leon Supercopa |
+26 okr. | ||
... | ... | ... | ||||||
48 | 86 | Steve Feige Jarosław Budzyński Rafał Mikrut Grzegorz Moczulski Bartosz Opioła |
2 | A3T |
Förch Racing/Lukas Motorsport Volkswagen Golf 2.0 GTI |
(+3:36.349) |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.