Dramat ubiegłorocznych zwycięzców, Ferrari prowadzi

Siódma godzina rywalizacji w Dubaju została rozpoczęta przez tradycyjne dla tego wyścigu fajerwerki. Po początkowym okresie wielu neutralizacji, w nocy sytuacja na torze się uspokoiła. Po awarii prowadzącego Mercedesa nr 1, na czoło wyszedł Jan Magnussen w Ferrari zespołu Ram Racing.

Po wykorzystaniu maksymalnego, dwugodzinnego czasu jazdy, Bernd Schneider oddał Mercedesa nr 1 od Black Falcon Jeroenowi Bleekemolenowi, który wrócił na prowadzeniu przed Martinem Raggingerem w Porsche od Fach Auto Tech i Marciem Bassengiem w Mercedesie od Münnich Motorsport. Po 7 godzinach i 20 minutach szósty raz nad torem wywieszono fioletowe flagi, po zatrzymaniu się w pierwszym zakręcie samochodu GC Automobile nr 142, co trwało znacznie dłużej niż planowano i zatrzymało rozwój wyścigu na ponad 20 minut. Po wznowieniu do walki wrócili Bleekemolen, Ragginger i Basseng, którzy wzajemnie powtarzali swoje czasy, mimo że dzieliło ich jedno okrążenie. Wkrótce ponownie ogłoszono "kod 60" z powodu Porsche ekipy Parker Racing, które zatrzymało się w szóstym zakręcie w tym samym czasie, co jedna z Ginnet w zakręcie 13. Oba samochody odholowano do boksów w trakcie jednej neutralizacji. Jadący na drugiej pozycji Martin Ragginger musiał zjechać do boksów tuż przed wywieszeniem zielonej flagi, aby zatankować swoje Porsche. Ze względu na nowe przepisy, jego zmiennik Connor De Phillippi musiał zatrzymać się i oddać cały czas zyskany podczas zjazdu pod fioletowymi flagami.

Po zmroku drastycznie spadła temperatura toru, o czym niektórzy kierowcy zapominali i na zimnych oponach wypadali z toru w czasie restartów po neutralizacji. Na szczęście, żaden samochód w ten sposób nie ucierpiał i po kilku takich incydentach dyrektor wyścigu nakazał zespołom ostrzeganie kierowców o ryzyku obrócenia się i od tego momentu takie sytuacje nie miały już miejsca. Na tym etapie wyścigu dobrze radził sobie polski zespół Forch Racing. Robert Lukas odrobił straty po przebitej oponie Stefana Bilińskiego i jechał na bezpiecznej czwartej pozycji w klasie 997, by wkrótce awansować na trzecie. Steve Feige w pewnym momencie wyszedł na prowadzenie w klasie A3T za kierownicą Golfa GTI. Od tego momentu żadna z polskich załóg nie wypadła z czołowej trójki.

Po kilku neutralizacjach w krótkich odstępach czasu, od dziewiątej godziny kierowcy nieprzerwanie ścigali się pod zielonymi flagami. Po zjazdach do boksów czołowych załóg, do rywalizacji włączyły się kolejne zespoły - Spirit of the Race, Ram Racing, Stadler Motorsport i Team Schubert. Z walki o prowadzenie szybko wypadła pierwsza z ekip. Toni Vilander zjechał do boksów po 193 okrążeniach i zaparkował swoje Ferrari w garażu zespołu. Na prowadzeniu niezagrożony pozostawał ubiegłoroczny zwycięzca - Mercedes nr 1 zespołu Black Falcon, za kierownicą którego zasiadł Andreas Simonsen.

Zwycięski zespół ubiegłorocznego wyścigu, Black Falcon jako pierwszy postanowił zmienić klocki hamulcowe w swoich Mercedesach. Postój samochodu z numerem 2 przebiegł bezproblemowo, mechanicy mieli jednak problem z nr 1, który stracił kilkadziesiąt sekund ze swojego prowadzenia. Problemy załogi nr 1 dopiero się zaczynały. Bernd Schneider zjechał do swoich mechaników kilkanaście minut później z problemami elektrycznymi. Wrócił on na tor po wymianie akumulatora na siódmej pozycji z dwoma okrążeniami straty do Sebastiana Ascha, który wprowadził na czoło stawki Porsche ekipy Fach Auto Tech. Po przejechaniu kilku okrążeń Schneider wrócił do boksów, tym razem mechanicy zepchnęli samochód do garażu, by naprawić przyczynę problemów, czyli rozszczelnienie wydechu, które doprowadziło do przegrzania alternatora. Po zjeździe Ascha na swój postój, na prowadzenie wrócił jeden z początkowych liderów - Paul Dalla Lana w BMW nr 76, a niedalego za nim podążał Jan Magnussen w Ferrari od Ram Racing. Po 11 godzinach rywalizacji problemy techniczne dotknęły Golfa GTI zespołu Forch Racing. Rafał Mikrut zjechał do garażu po 11 godzinach rywalizacji. Zespół szybko poradził sobie z problemem i kilka minut później samochód wrócił na tor, spadając z drugiej na trzecią pozycję.

Po kilku godzinach zielonej flagi, na 45 minut przed półmetkiem rywalizacji ósmy raz na torze ogłoszono "kod 60". Jeden z samochodów GC Automobile z nr 142 zapalił się i stanął w zakręcie nr 4. Jeden z samochodów tego zespołu miał podobną przygodę w jednej z sesji poprzedzających wyścig. Pożar szybko ugaszono i wrócił on na lawecie do boksów. Neutralizacja była na tyle krótka, że żaden z pięciu czołowych samochodów nie wymagał tankowania i walka o zwycięstwo nie została zakłócona. Krótko po restarcie prowadzenie objął Jan Magnussen w Ferrari od Ram Racing, który po upływie 12 godzin rywalizacji zbudował przewagę ponad okrążenia nad Connorem De Phillippim z Fach Auto Tech i Dirkiem Wernerem z Schubert Motorsport.

W klasie A6-Am niezagrożony na prowadzeniu jest Rob Barff w Ferrari zespołu Dragon Racing, zajmując 8. miejsce w klasyfikacji generalnej. Wśród pucharowych Porsche 997 Anders Fjordbach ma dwie minuty przewagi nad Andrzejem Lewandowskim. Wśród aut SP3 na czele jest Ginetta od Nova Race, zespół Nissan GT Academy dominuje w SP2, a Golf GTI od KPM Racing jest najszybszym autem z silnikiem Diesla w stawce.

P Nr Kierowca   Klasa Zespół/Samochód Rezultat
1 30


Johnny Mowlem
Matt Griffin
Cheerag Arya
Jan Magnussen
1 A6

RAM Racing

Ferrari 458 Italia GT3

290 okr.
2 4


Otto Hlohs
Martin Ragginger
Sebastian Asch
Connor De Phillippi
2 A6

Fach Auto Tech

Porsche 911 GT3-R (997)

+ 2 okr.
3 76



Paul Dalla Lana
Bill Auberlen
Dane Cameron
Dirk Werner
Claudia Hürtgen

3 A6

SX Team Schubert

BMW Z4 GT3

+ 3 okr.
4 20



Mark Ineichen
Rolf Ineichen
Marcel Matter
Adrian Amstutz
Christian Engelhart
4 A6

Stadler Motorsport

Porsche 911 GT3-R (997)

(+ 23,525)
5 2



Khaled Al Qubaisi
Hubert Haupt
Jeroen Bleekemolen
Abdulaziz Al Faisal
Adam Christodoulou
5 A6

Black Falcon 

Mercedes-Benz SLS AMG GT3

(+ 41,718)
6 38

René Münnich
Marc Basseng
Rob Huff
6 A6

All-Inkl.com Münnich Motorsport 

Mercedes-Benz SLS AMG GT3

+ 6 okr.
7 21



Wolf Nathan
Danny Werkman
Rich Abresch
Alex van't Hoff
Nicky Pastorelli
7 A6

V8 Racing

Corvette C6.R (mod. GT3)

+ 7 okr.
8 88


Rob Barff
Dan Norris-Jones
Stuart Hall
Bassam Kronfli
1 A6-Am

Dragon Racing

Ferrari 458 Italia GT3

(+ 0,991)
9 458



Alexander Mattschull
Marco Seefried
Pierre Ehret
Pierre Kaffer
Vadim Kogay
8 A6

GT Corse

Ferrari 458 Italia GT3

+ 8 okr.
10 27




Henry Walkenhorst
Ralf Oeverhaus
Daniela Schmid
Jens Richter
9 A6

Walkenhorst Motorsport

BMW Z4 GT3

(+ 54,418)
...       ...         ...  
18 44



Arturo Devigus
Anders Fjordbach
Willi Friedrichs
Burkard Kaiser
Władimir Lunkin
1 997

Black Falcon

Porsche 911 GT3 Cup (997)

+ 15 okr.
19 42


Stefan Biliński
Andrzej Lewandowski
Christofer Berckhan Ramirez
Robert Lukas
2 997

Förch Racing/Lukas Motorsport

Porsche 911 GT3 Cup (997)

(+ 1:38,232)
...       ...         ...  
26 154





Tony Hughes
Christian Dick
Ross Warburton
Will Scully
1 SP3

Nova Race

Ginetta G50 GT4

+ 29 okr.
27 62



Harry Hilders
Roger Grouwels
Gjis Bessem
Koen Bogaerts
Dziugas Tovilavi
1 A5

JR Motorsport

BMW M3 GTR (E46)

+ 30 okr.
...       ...         ...  
35 57



Mohammed Al Owais
Abdullah Al Hammadi
Junichi Umemoto
Umair Khan
Nadir Zuhour
1 A2

LAP57 Racing Team

Honda Civic Coupe

+ 41 okr.
36 127



Josh Caygill
Paul White
Aaron Mason
Tom Onslow-Cole
Javier Morcillo
1 D1

KPM Racing

Volkswagen Golf 2.0 TDi

(+ 18,050)
37 123





Lucas Ordóñez
Miguel Faisca
Florian Strauss
Stanisław Aksenow
Nickolas McMillen
1 SP2

Nissan GT Academy Team RJN

Nissan 370Z

(+ 21,155)
...       ...         ...  
41 89


Ramzi Moutran
Sami Moutran
Nabil Moutran
Phil Quaife
1 A3T

Memac Ogilvy Duel Racing

SEAT Leon Supercopa

+ 45 okr.
...       ...         ...  
50 86



Steve Feige
Jarosław Budzyński
Rafał Mikrut
Grzegorz Moczulski
Bartosz Opioła
3 A3T

Förch Racing/Lukas Motorsport

Volkswagen Golf 2.0 GTI

+ 57 okr.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze