Załoga Hofor Racing nr 2 prowadzi po 3 godzinach wyścigu w Zandvoort. Z tą samą ilością okrążeń, w sobotę kontynuować będą także Scuderia Praha, V8 Racing i Car Collection.
Już po raz drugi, szwajcarski Hofor Racing wygrywa po pierwszej części 12-godzinnego wyścigu cyklu 24h Series. O ile jednak na Mugello, prowadzenie miała pojedyncza tam załoga nr 1 – tu ekipa wystawiła do walki dwa Mercedesy, i to właśnie ten drugi stoi na czele po 3 godzinach ścigania. Pojazd nr 1 rozpoczynał co prawda wyścig z pole position – niestety, pech przyszedł już w godzinie drugiej, kiedy to ekipa wypadła z czołówki. W niemałej części dzięki Peterowi Koxowi, drugie miejsce zajmuje czeska Scuderia Praha (która bez Holendra spisywała się nieźle także we Włoszech) – a trzeci jest główny reprezentant gospodarzy, Corvette ekipy V8 Racing. Dość słabo w swojej klasie spisuje się natomiast ekipa Mission Possible, w której startuje Polak Marek Wiśniewski – w jej przypadku, celem jest jednak niekoniecznie tylko zwycięstwo.
To, kto może w sobotę znaleźć się na podium, po części przewidywał piątkowy oficjalny trening. Najszybszym okazał się być tu Mercedes nr 33 ekipy Car Collection, o ponad sekundę pokonując gospodarzy z V8 Racing – a o ponad 3 trzeciego w tabeli Mercedesa nr 1 od Hofor. Nieco gorsze od załogi ze Szwajcarii było Ferrari od Scuderia Praha i drugi SLS AMG od Car Collection – a jeszcze jeden, nr 7 od GDL Racing, zajął miejsce siódme. Wyłączając "czeskie" Ferrari, czołówkę zajmowały więc wyłącznie Mercedesy – także ósmy w tabeli nr 2 od Hofor, który przegrał z najlepszym pojazdem klasy SP2 – Megane Trophy ekipy Las Moras. W czołówce znalazły się także najlepsze samochody z klas A5 (BMW nr 30 od Top Autoteile Racing) oraz SP3 (Audi nr 104 od Red Camel Jordans) – dopiero jedenaste było Lamborghini zespołu Leipert.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół / Samochód | Rezultat | Strata | |||
1 | 33 | Peter Schmidt Christian Bracke Mirco Schultis Renger van der Zande |
1 | A6 |
Car Collection Motorsport Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
1:42.970 | |||
2 | 5 | Diederich Sijthoff Rick Abresch Alex Vanąt Hoff |
2 | A6 |
V8 Racing Corvette Z06-R GT3 |
1:44.181 | +1.211 | ||
3 | 1 | Michael Kroll Roland Eggimann Christiaan Frankenhout Kenneth Heyer Maximilian Buhk |
3 | A6 |
Hofor Racing Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
1:46.167 | +3.197 | ||
4 | 9 | Jiří Pisařík Jaromír Jiřík Peter Kox |
4 | A6 |
Scuderia Praha Ferrari 458 Italia GT3 |
1:46.625 | +3.655 | ||
5 | 3 | Johannes Kirchhoff Gustav Edelhoff Elmar Grimm |
5 | A6 |
Car Collection Motorsport Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
1:46.847 | +3.877 | ||
6 | 7 | Nigel Farmer Gianluca De Lorenzi Norbert Pauels |
6 | A6 |
GDL Racing Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
1:47.174 | +4.204 | ||
7 | 90 | Luc Braams Duncan Huisman Jörg Viebahn |
1 | SP2 |
Las Moras Racing Team Renault Megane Trophy |
1:48.513 | +5.543 | ||
8 | 2 | Michael Kroll Roland Eggimann Christiaan Frankenhout Kenneth Heyer Maximilian Buhk |
7 | A6 |
Hofor Racing Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
1:49.078 | +6.108 | ||
9 | 30 | Marco Schelp Jochen Krumbach Donald Molenaar |
1 | A5 |
Top Autoteile Racing BMW M3 (E46) |
1:50.283 | +7.313 | ||
10 | 104 | Ivo Breukers Henk Thijssen Berd De Heus |
1 | SP3 |
Red Camel Jordans.nl Audi R8 |
1:51.187 | +8.217 | ||
... | ... | ... | |||||||
13 | 82 |
Bas Van Der Ven |
1 | A3T |
MDM Motorsport BMW 320i WTCC (E90) |
1:52.524 | +9.554 | ||
... | ... | ... | |||||||
28 | 38 | Remon Leonard Vos Kevin Veltman Dick Van Voskullen Maurice Bol |
1 | D1 |
Veltman Vos BMW 120d |
2:00.712 | +17.742 | ||
... | ... | ... | |||||||
32 | 48 |
Jens H. Hansen |
1 | A2 |
HM Motorsport Peugeot RCZ |
2:02.026 | +19.056 |
W kwalifikacjach, bezwzględnym zwycięzcą okazał się już zespół Hofor – oba pojazdy plasując na pierwszej linii startowej. Początkowy wynik Michaela Krolla z załogi nr 2 poprawił wtedy Maximilian Buhk obecny w pojeździe nr 1 – i to on zdobył pole position, jako jedyny schodząc poniżej granicy 1:40. Czas Krolla wkrótce poprawił Christiaan Frankenhout, nie przebijając jednak wyniku Buhka – a ze stratą ponad sekundy do zwycięzcy, trzecie miejsce na starcie zdobył dla Scuderia Praha Peter Kox. Z tej samej linii startować miało Lamborghini ekipy Reiter – piąta natomiast była Corvette zespołu V8 Racing, która do walki stawała razem z Mercedesem nr 33 od Car Collection.
Czołową dziesiątkę zamykały kolejne dwa Mercedesy: nr 7 i 3 – a także dwa najlepsze pojazdy kategorii SP2. Tu ponownie najlepsze było Megane ekipy Las Moras – choć tym razem, strata drugiego w stawce silhouette od GC Automobile nie była już tak duża. W A5 ponownie triumfowało BMW od Top Autoteile, klasę SP3 wygrał Nissan 370Z przed Lotusem Cora Eusera i Audi od Red Camel – a w A3T najszybsze było BMW od MDM Motorsport, prowadzone przez znanych holenderskich kierowców: Jeroena den Boera i Simona Knapa. W A2 wygrała Honda Civic od Synchro Motorsport, a w D1 BMW zespołu SVDP Racing startującego pod flagą Emiratów Arabskich.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół / Samochód | Rezultat | Strata | |||
1 | 1 | Michael Kroll Roland Eggimann Christiaan Frankenhout Kenneth Heyer Maximilian Buhk |
1 | A6 |
Hofor Racing Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
1:39.998 | |||
2 | 2 | Michael Kroll Roland Eggimann Christiaan Frankenhout Kenneth Heyer Maximilian Buhk |
2 | A6 |
Hofor Racing Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
1:40.386 | +0.388 | ||
3 | 9 | Jiří Pisařík Jaromír Jiřík Peter Kox |
3 | A6 |
Scuderia Praha Ferrari 458 Italia GT3 |
1:41.021 | +1.023 | ||
4 | 10 | Michael Golz Maximilian Völker Jeroen Mul |
4 | A6 |
Leipert Motorsport Lamborghini Gallardo FL2 GT3 |
1:41.158 | +1.160 | ||
5 | 5 | Diederich Sijthoff Rick Abresch Alex Vanąt Hoff |
5 | A6 |
V8 Racing Corvette Z06-R GT3 |
1:41.748 | +1.750 | ||
6 | 33 | Peter Schmidt Christian Bracke Mirco Schultis Renger van der Zande |
6 | A6 |
Car Collection Motorsport Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
1:41.904 | +1.906 | ||
7 | 7 | Nigel Farmer Gianluca De Lorenzi Norbert Pauels |
7 | A6 |
GDL Racing Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
1:42.531 | +2.533 | ||
8 | 3 | Johannes Kirchhoff Gustav Edelhoff Elmar Grimm |
8 | A6 |
Car Collection Motorsport Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
1:44.806 | +4.808 | ||
9 | 90 | Luc Braams Duncan Huisman Jörg Viebahn |
1 | SP2 |
Las Moras Racing Team Renault Megane Trophy |
1:44.866 | +4.868 | ||
10 | 88 | Franck Leone Provost Lionel Amrouche Jeremy Reymond |
2 | SP2 |
GC Automobile Factory GC 10 V8 |
1:45.625 | +5.627 | ||
... | ... | ... | |||||||
12 | 30 | Marco Schelp Jochen Krumbach Donald Molenaar |
1 | A5 |
Top Autoteile Racing BMW M3 (E46) |
1:48.161 | +8.163 | ||
... | ... | ... | |||||||
13 | 76 | Sandor Van Es Niels Bouwhuis Max Koebolt |
1 | SP3 |
Nissan Nederland Nissan 370Z |
1:48.621 | +8.623 | ||
... | ... | ... | |||||||
21 | 82 |
Bas Van Der Ven |
1 | A3T |
MDM Motorsport BMW 320i WTCC (E90) |
1:50.698 | +10.700 | ||
... | ... | ... | |||||||
31 | 75 | Spencer Vanderpal Wubbe Herlaar |
1 | D1 |
SVDP Racing BMW 120d |
1:57.607 | +17.609 | ||
... | ... | ... | |||||||
35 | 57 | Alyn James Stephen Ritchie Martin Byford |
1 | A2 |
Synchro Motorsport Honda Civic |
1:58.533 | +18.535 |
Sam wyścig, najbardziej pechowo rozpoczął się dla Ferrari czeskiej Scuderia Praha. Jadący nim Pisarik wypadł z toru i stracił prawie cztery okrążenia. Prowadzenie objął natomiast Mercedes nr 2 od Hofor, wyprzedzając kolegę z załogi nr 1. Dalej, do przodu parł Mercedes nr 33, pokonując Lamborghini ekipy Leipert – to miało jednak jokera w postaci opon, których rzadsze wymiany dały załodze nr 10 prowadzenie w drugiej godzinie rywalizacji. Godzina druga okazała się natomiast pechowa dla Mercedesa nr 1 – awaria układu ABS zmusiła załogę do postoju w boksach i spadku na dalsze lokaty.
W niesamowitym stylu, do gry wracało natomiast Ferrari ekipy Scuderia Praha, które w godzinie trzeciej było zdecydowanie najszybszym pojazdem na torze. Świetne wyniki poszczególnych okrążeń sprawiły, że Ferrari znalazło się za prowadzącym Mercedesem – a przed Corvette i SLS nr 33. Na szóste miejsce spadło Lamborghini, za najszybszym pojazdem innej klasy – Renault ekipy Las Moras z SP2 – siódmy po trzech godzinach jest natomiast Mercedes nr 3 ekipy Car Collection. Dziesiątkę zamykają liderzy kategorii A5 i SP3 – najlepszy w A3T Seat Leon zespołu NKPP jest siedemnasty, a Renault Clio duńskiego Team K-Reiser dwudzieste. W kategorii diesli, prowadzenie objęło BMW zespołu Recy Racing Team, o 3 okrążenia wyprzedzając Volkswagena szwajcarskiej TTC Racing.
Kontynuacja wyścigu jutro o godzinie 10:00.
P | Nr | Kierowca | Klasa | Zespół / Samochód | Rezultat | |||
1 | 2 | Michael Kroll Roland Eggimann Christiaan Frankenhout Kenneth Heyer Maximilian Buhk |
1 | A6 |
Hofor Racing Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
95 okr. | ||
2 | 9 | Jiří Pisařík Jaromír Jiřík Peter Kox |
2 | A6 |
Scuderia Praha Ferrari 458 Italia GT3 |
+16.314 | ||
3 | 5 | Diederich Sijthoff Rick Abresch Alex Vanąt Hoff |
3 | A6 |
V8 Racing Corvette Z06-R GT3 |
+44.141 | ||
4 | 33 | Peter Schmidt Christian Bracke Mirco Schultis Renger van der Zande |
4 | A6 |
Car Collection Motorsport Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
+1:19.692 | ||
5 | 90 | Luc Braams Duncan Huisman Jörg Viebahn |
1 | SP2 |
Las Moras Racing Team Renault Megane Trophy |
+2 okr. | ||
6 | 10 | Michael Golz Maximilian Völker Jeroen Mul |
5 | A6 |
Leipert Motorsport Lamborghini Gallardo FL2 GT3 |
(+11.633) | ||
7 | 3 | Johannes Kirchhoff Gustav Edelhoff Elmar Grimm |
6 | A6 |
Car Collection Motorsport Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
+4 okr. | ||
8 | 82 |
Bas Van Der Ven |
1 | A5 |
MDM Motorsport BMW 320i WTCC (E90) |
(+2:02.107) | ||
9 | 105 | Tony Hughes Christian Dick Ross Warburton |
1 | SP3 |
Speedworks Motorsport Ginetta G50 GT4 |
+5 okr. | ||
10 | 208 |
Vincent Rademecker |
2 | A5 |
Team Altran Peugeot 208 GTi |
(+22.523) | ||
11 | 88 | Franck Leone Provost Lionel Amrouche Jeremy Reymond |
2 | SP2 |
GC Automobile Factory GC 10 V8 |
(+29.009) | ||
12 | 93 |
Jake Camileri |
3 | SP2 |
MARC Cars Austrialia MARC GTC Focus V8 |
(+1:17.082) | ||
13 | 205 |
Mathieu Sentis |
3 | A5 |
Team Altran Peugeot 208 GTi |
(+1:33.844) | ||
14 | 86 | Franjo Kovac Martin Tschornia Fredrik Lestrup |
4 | SP2 |
Besaplast Racing Team Audi TT-RS |
+6 okr. | ||
15 | 91 |
Keith Kassulke |
5 | SP2 |
MARC Cars Austrialia MARC GTC Focus V8 |
(+0.763) | ||
16 | 34 | Milan Kodidek Tomas Kwolek Martin Sipek |
4 | A5 |
RTR Projects BMW M3 GTR (E46) |
(+35.315) | ||
17 | 41 |
Harry Hilders |
1 | A3T |
NKPP Racing SEAT Leon Supercopa |
+7 okr. | ||
18 | 42 |
Martin Van Der Berge |
2 | A3T |
Bas Koeten Racing SEAT Leon Supercopa |
(+20.508) | ||
19 | 28 | Bernd Küpper Chantal Kroll Martin Kroll |
5 | A5 |
Hofor Küpperracing BMW M3 (E46) |
(+58.773) | ||
20 | 106 |
Jacob Kristensen |
1 | A2 |
Team K-Rejser Renault Clio Sport |
+8 okr. | ||
21 | 29 | Michael Tischner Ullrich Becker Yannik Trautwein Matthias Tischner |
6 | A5 |
Tischner Motorsport BMW M3 (E46) |
+9 okr. | ||
22 | 21 | Jan Van Es Tjarco Jilesen Erik Den Dekker Maik Barten |
2 | SP3 |
PGmotorsport.nl Porsche 996 GT3 Cup |
(+1.716) | ||
23 | 89 | Marco Deutsch Gunther Deutsch Lim Keong Liam |
6 | SP2 |
GC Automobile Factory GC 10 V8 |
(+26.727) | ||
24 | 72 | Jan De Vocht Jogan Van Loo Wim Meulders |
1 | D1 |
Recy Racing Team BMW 120d |
(+50.043) | ||
25 | 48 |
Jens H. Hansen |
2 | A2 |
HM Motorsport Peugeot RCZ |
+10 okr. | ||
26 | 47 |
Sonny Nielsen |
3 | A2 |
DK Racing Event Renault Clio RS |
(+6.246) | ||
27 | 53 | Martin Sally Pedersen Peter Obel Mads Christensen Nana Gøtsche |
4 | A2 |
Team Sally Racing Renault Clio III |
(+48.925) | ||
28 | 52 | Rolf Weissenfels Klaus Ebbing Christian Dijkhof |
5 | A2 |
Kitzi-Ebbing Racing Renault Clio RS |
(+54.971) | ||
29 | 30 | Marco Schelp Jochen Krumbach Donald Molenaar |
7 | A5 |
Top Autoteile Racing BMW M3 (E46) |
(+55.703) | ||
30 | 7 | Nigel Farmer Gianluca De Lorenzi Norbert Pauels |
7 | A6 |
GDL Racing Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
+11 okr. | ||
31 | 51 | Jana Miswinkel Ferdinand Baratella Dirk Bierbaum |
6 | A2 |
ATM Motorsport Renault Clio RS |
(+54.007) | ||
32 | 71 | Daniel Schilliger Andreas Kempf |
2 | D1 |
TTC Racing Volkswagen Golf 2.0 TDI |
+12 okr. | ||
33 | 27 | Jan Kortüm Michael Luther Klaus Engelbrecht-Schnür |
8 | A5 |
German-Wheels.com BMW M3 (E46) |
(+15.004) | ||
34 | 76 | Sandor Van Es Niels Bouwhuis Max Koebolt |
3 | SP3 |
Nissan Nederland Nissan 370Z |
+13 okr. | ||
35 | 102 | Cor Euser Henk Thijssen Liesette Braams Torsten Kratz |
4 | SP3 |
Cor Euser Racing Lotus Evora GT4 |
(+12:32.683) | ||
36 | 49 |
Ricky Coomber |
7 | A2 |
RCK/TGM Honda Civic Type-R |
(+12:38.116) | ||
37 | 37 |
Marco Petry |
3 | A3T |
Priconracing BMW M3 (E36) |
+14 okr. | ||
38 | 1 | Michael Kroll Roland Eggimann Christiaan Frankenhout Kenneth Heyer Maximilian Buhk |
8 | A6 |
Hofor Racing Mercedes-Benz SLS AMG GT3 |
(+40.438) | ||
39 | 92 |
Michael Benton |
7 | SP2 |
MARC Cars Austrialia MARC GTC Focus V8 |
+15 okr. | ||
40 | 95 |
Gustav Engljähringer |
9 | A5 |
Mission Possible by Sorg Rennsport BMW M235i |
+16 okr. | ||
41 | 75 | Spencer Vanderpal Wubbe Herlaar |
3 | D1 |
SVDP Racing BMW 120d |
(+25.323) | ||
42 | 57 | Alyn James Stephen Ritchie Martin Byford |
8 | A2 |
Synchro Motorsport Honda Civic |
+17 okr. | ||
43 | 50 | Patrick Wolf Mario Corrado Prashanth Tharani |
9 | A2 |
Speedlover Renault Clio |
(+10:53.353) | ||
44 | 17 | Philippe Richard Pierre-Yves Paque Jean Michel Gerome |
8 | SP2 |
Speedlover Porsche 997 GT3 Cup |
+18 okr. | ||
45 | 74 | Niels Borum Maurice O'Reilley Dirk Schulz Liesette Braams |
4 | D1 |
Scangrip Racing by Cor Euser BMW 120d |
(+21.190) | ||
46 | 104 | Ivo Breukers Henk Thijssen Berd De Heus |
5 | SP3 |
Red Camel Jordans.nl Audi R8 |
+21 okr. | ||
47 | 99 | Robin Walker Simon Byrne Doug Cole |
10 | A2 |
DC Motorsport MG ZR |
+24 okr. | ||
48 | 39 |
Paul Lawrie |
4 | A3T |
Blendini Motorsport BMW Z3 M Coupe |
+31 okr. | ||
49 | 44 |
Martin Hald Götsche |
5 | A3T |
Zest Racecar Engineering SEAT Leon Supercopa |
+33 okr. | ||
50 | 96 |
Nick Barrow |
6 | SP2 |
Saxon Motorsport BMW 150i GTR |
+42 okr. | ||
51 | 73 | Rik Breukers Bart Ognik Alex de Vries Rob Quirijnen |
5 | D1 |
Red Camel Jordans.nl SEAT Leon TDI |
+52 okr. | ||
52 | 38 | Remon Leonard Vos Kevin Veltman Dick Van Voskullen Maurice Bol |
6 | D1 |
Veltman Vos BMW 120d |
+64 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.