Brytyjski producent Ginetta przejął warsztat Juno Racing Cars. Firma planuje w przyszłym sezonie starty swojego zespołu w budowanym przez Juno prototypie LMP3.
Przejęcie Juno wiąże się z faktem zatrudnienia twórcy Juno, byłego pracownika zespołu Williams F1, Ewana Baldrego. Szef Ginetty, multimilioner i czterokrotny uczestnik wyścigu 24h Le Mans Lawrence Tomilson postanowił dołączyć Baldrego do firmy jako dyrektora technicznego – a w konsekwencji współtworzyć nowy projekt Juno, przygotowywany na rok 2015 prototyp specyfikacji LMP3. Ten, będący jak na razie w fazie projektowania (FIA i ACO nie zaprezentowały jeszcze pełnej specyfikacji technicznej nowej kategorii) przyjmie nazwę Ginetta Juno – co więcej, jednak, nazwa ta pojawi się prawdopodobnie także jako zespół, gdyż Ginetta chce prototypem LMP3 powrócić do wyścigów długodystansowych Le Mans.
Centrala projektów Juno została już przeniesiona do bazy Ginetty w Yorkshire. Obecnie jest to przede wszystkim nowy prototyp LMP3 – Juno planuje jednak również stworzenie nowego prototypu kategorii CN, zgodnie z zaleceniami FIA wykonanego z carbonu. Ostatecznym celem Ginetty jest natomiast powrót do prestiżowego 24 Le Mans – tam jednak prototypy LMP3 nie są jak na razie planowane, przez co możliwe, że producent zamierza stworzyć także jeszcze inny pojazd.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.