LMP3: Ginetta przejęła Juno Racing Cars

Brytyjski producent Ginetta przejął warsztat Juno Racing Cars. Firma planuje w przyszłym sezonie starty swojego zespołu w budowanym przez Juno prototypie LMP3.

Przejęcie Juno wiąże się z faktem zatrudnienia twórcy Juno, byłego pracownika zespołu Williams F1, Ewana Baldrego. Szef Ginetty, multimilioner i czterokrotny uczestnik wyścigu  24h Le Mans Lawrence Tomilson postanowił dołączyć Baldrego do firmy jako dyrektora technicznego – a w konsekwencji współtworzyć nowy projekt Juno, przygotowywany na rok 2015 prototyp specyfikacji LMP3. Ten, będący jak na razie w fazie projektowania (FIA i ACO nie zaprezentowały jeszcze pełnej specyfikacji technicznej nowej kategorii) przyjmie nazwę Ginetta Juno – co więcej, jednak, nazwa ta pojawi się prawdopodobnie także jako zespół, gdyż Ginetta chce prototypem LMP3 powrócić do wyścigów długodystansowych Le Mans.

Centrala projektów Juno została już przeniesiona do bazy Ginetty w Yorkshire. Obecnie jest to przede wszystkim nowy prototyp LMP3 – Juno planuje jednak również stworzenie nowego prototypu kategorii CN, zgodnie z zaleceniami FIA wykonanego z carbonu. Ostatecznym celem Ginetty jest natomiast powrót do prestiżowego 24 Le Mans – tam jednak prototypy LMP3 nie są jak na razie planowane, przez co możliwe, że producent zamierza stworzyć także jeszcze inny pojazd.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze