Patric Niederhauser z załogi Race Performance był najszybszy w piątkowych treningach na torze Red Bull Ring. W sesji drugiej, Szwajcar zszedł poniżej granicy 1:25.
Druga, popołudniowa sesja treningowa na austriackim torze Red Bull Ring okazała się tylko jeszcze cieplejsza – ale i szybsza, gdyż dwóm kierowcom prototypów LMP2 udało się zejść poniżej granicy 1:25. Decydujący cios zadał w ostatnich minutach treningu Patrick Niederhauser, który niespodziewanie pokonał konkurentów z czołowej kategorii serii ELMS – a tymi okazali się być przede wszystkim kierowcy Thiriet TDS Racing i JOTA Sport. Podobnie, nieco zaskakujące wyniki zamknęły sesję także i w innych klasach – i podobnie, pojawiały się one tuż przed końcem treningu.
Początkowo, na czele kategorii LMP2 widniały prototypy od JOTA oraz Murphy Prototypes i Boutsen Ginion – kierowca Thiriet TDS, Mathias Beche, w czołówce pojawił się dopiero po kwadransie i zmianie z Pierrem Thiriet. W kolejnych minutach, Szwajcar zmieniał się na czele z Oliverem Turveyem z JOTA i Thomasem Holzerem z Boutsen Ginion – Murphy spadł nieco dalej, przed kierowcę Signatech, Pierre’a Raguesa. W połowie sesji, Beche wyszedł na czoło z czasem bliskim 1:25 – a kilka minut później, jako pierwszy zszedł poniżej tej granicy, bardzo wysoko ustalając poprzeczkę dla konkurencji. Ta, mimo prób kierowców JOTA czy Boutsen Ginion, wydawała się nie do pokonania – niespodziewanie jednak, do gry dołączył Patric Niederhauser, który pod koniec sesji wszedł na trzecie miejsce. W samej końcówce, Szwajcarowi udało się przebić wynik Beche – i to on zakończył sesję na czele, przed TDS, JOTA, Murphy i Boutsen Ginion.
Pojedynkiem nowych kierowców zakończyła się sesja w kategorii LMPC, gdzie początkowo na czele stał Soheil Ayari z załogi nr 48 od Team Endurance. W owym czasie, nieco gorzej spisywał się Cornelius „C.O.” Jones z zespołu Algarve Pro Racing Team – gdy jednak Brytyjczyka zastąpił Nicky Catsburg, Holender szybko znalazł się przed Francuzem. W dodatku, niedługo później, przed Ayarim był także nowy zawodnik Team Endurace, Nico Verdonck w prototypie nr 47 – i to on okazał się być najszybszy, pod koniec sesji schodząc poniżej 1:29. Ayariego pokonał także Paul-Loup Chatin z załogi nr 49.
W kategorii GTE, początek należał do jednego z gospodarzy imprezy na Red Bull Ring, Klausa Bachlera z Porsche nr 88 od Proton. Szybszego wówczas od Federica Leo z Ferrari nr 55 od AF Corse oraz Joëla Camathiasa z nr 66 od JMW, Austriaka w połowie treningu pokonał dopiero Jean-Karl Vernay w Porsche nr 67 od IMSA. Decydujące zmiany przyniósł jednak ostatni kwadrans sesji – w wielu pojazdach pojawili się wtedy czołowi kierowcy poszczególnych załóg – i tak, na czoło wyszedł Andrea Bertolini w nr 66 przed Nickiem Tandym z Porsche nr 77 od Proton i Johnnym Mowlemem z Ferrari nr 52 od RAM Racing. Bertoliniego pokonał także Emmanuel Collard z Porsche nr 75 od ProSpeed – a Bachler pozostał na miejscu szóstym.
Wśród pojazdów GTC sesję rozpoczęło i, jak się okazało, zakończyło Ferrari nr 72 od SMP. Na początku, najszybszym był Dewi Markozow – po kwadransie pokonał go jednak Stefano Gai z nr 62 od AF Corse, jego wyprzedził Peter Kox w Lamborghini – a Holendra zmiennik Gaiego, Andrea Rizzoli. Układ ten utrzymywał się niemal do końca sesji – wtedy, czoło kategorii skutecznie zaatakował zmiennik Markozowa, Włoch Luca Periani – a z załogą Koxa minimalnie przegrało BMW od Ecurie Ecosse, uzyskując najlepszy wynik na przedostatnim okrążeniu pomiarowym.
Poz | Nr | Kierowca | Klasa | P(K) | Zespół | Rezultat | Strata | |||
1 | 34 | Michel Frey Patric Niederhauser |
LMP2 | 1 | Race Performance | 1:24.710 | ||||
2 | 1 | Pierre Thiriet Mathias Beche |
LMP2 | 2 | Thiriet by TDS Racing | 1:24.898 | +0.188 | |||
3 | 38 | Simon Dolan Oliver Turvey |
LMP2 | 3 | Jota Sport | 1:25.152 | +0.442 | |||
4 | 18 | Brendon Hartley Jonathan Hirschi |
LMP2 | 4 | Murphy Prototypes | 1:25.229 | +0.519 | |||
5 | 4 | Dominik Kraihamer Thomas Holzer |
LMP2 | 5 | Boutsen Ginion Racing | 1:25.394 | +0.684 | |||
6 | 43 | Natasha Gachnang Frank Mailleux |
LMP2 | 6 | Morand Racing | 1:25.426 | +0.716 | |||
7 | 36 | Pierre Ragues Nelson Panciatici |
LMP2 | 7 | Signatech Alpine | 1:25.433 | +0.723 | |||
8 | 37 | Maurizio Mediani Siergiej Żłobin |
LMP2 | 8 | SMP Racing | 1:26.564 | +1.854 | |||
9 | 47 | Alex Loan Nico Verdonck |
LMPC | 1 | Team Endurance Challenge |
1:28.988 | +4.278 | |||
10 | 46 | Cornelius Jones Nicky Catsburg |
LMPC | 2 | Algarve Pro Racing | 1:29.012 | (+0.024) | |||
11 | 49 | Paul Loup Chatin Gary Hirsch |
LMPC | 3 | Team Endurance Challenge |
1:29.193 | (+0.205) | |||
13 | 66 | Joel Camathias Andrea Bertolini |
LMGTE | 1 | JMW Motorsport | 1:30.486 | +5.776 | |||
14 | 77 | Christian Ried Gianluca Roda Nick Tandy |
LMGTE | 2 | Proton Competition | 1:30.568 | (+0.082) | |||
15 | 52 | Johnny Mowlem Matt Griffin |
LMGTE | 3 | RAM Racing | 1:30.818 | (+0.332) | |||
21 | 72 | Aleksandr Frołow Dewi Markozow Luca Persiani |
GTC | 1 | SMP Racing | 1:31.940 | +7.230 | |||
22 | 62 | Andrea Rizzoli Stefano Gai Lorenzo Casé |
GTC | 2 | AF Corse | 1:32.273 | (+0.333) | |||
23 | 60 | Peter Kox Nico Pronk |
GTC | 3 | Kox Racing | 1:32.289 | (+0.349) |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.