Rzęsisty deszcz utrudnił końcówkę drugiej sesji

Załogi Audi Sport ponownie zaliczyły najlepsze czasy w treningu na torze Silverstone. Dzięki m.in. deszczowi na 20 minut przed końcem sesji, wysokie czwarte miejsce uzyskała ekipa Strakka Racing.

O ile wcześniej, deszcz przeszkadzał kierowcom głównie w pierwszej części treningu – tym razem potężna ulewa mająca miejsce w ostatnich minutach sesji sprawiła, że wyniki drugiego z treningów odzwierciedlały czasy uzyskiwane przez godzinę sesji. Najwięcej dzięki temu zyskała brytyjska ekipa Strakka Racing, których bardzo dobre czasy z połowy sesji pozwoliły im zająć czwarte miejsce wśród prototypów LMP1 – prócz obu Loli zespołu Rebellion pokonując także jedną z fabrycznych Toyot. Z wyników może się cieszyć również rosyjski zespół G-Drive, który okazał się liderem kategorii LMP2 – a także fabryczne Aston Martiny, szczególnie dzięki dominacji w słabszej kategorii GTE Am. W silniejszej Pro, w czołówce znalazł się tylko jeden z pojazdów – załoga nr 99 przegrała tu jednak tylko z Ferrari nr 71 ekipy AF Corse, drugi raz kończącej sesję treningową na czele swojej kategorii. Słabszy z Aston Martinów pojawił się na torze po wymianie silnika i zaliczył rezultat o 2 sekundy gorszy od lidera – ponownie natomiast zawiodły prototypy LMP2 Lotusa, oba ze zdecydowanie mniejszą niż konkurenci liczbą zaliczonych okrążeń.

Dzięki wyschniętemu torowi, załogi LMP1 bardzo szybko pokonały swoje rezultaty uzyskane w pierwszym z treningów. Zaledwie po kwadransie, André Lotterer z Audi nr 1 zszedł do poziomu 1:51,3 – a po chwili miał już na koncie czas 1:49,663. Drugi wynik poniżej 1:50 uzyskał natomiast Nicolas Lapierre w Toyocie nr 7 – lecz po chwili, między nimi znaleźli się Neel Jani w Loli nr 12 od Rebellion i Anthony Davidson w drugim z prototypów TS030. Pół godziny po starcie, kierowcy Audi, Lotterer i Loïc Duval, mieli już na koncie rezultaty na poziomie 1:44 – a do czołówki dołączył Danny Watts w HPD od Strakka, wychodząc na piąte miejsce przed Toyotę nr 8 i Lolę nr 13. Davidson szybko jednak poprawił swój czas i powrócił przed Wattsa – ale wciął był on gorszy od Neela Jani z Loli nr 12. Jego, w połowie sesji pokonał Brytyjczyk – ale nie Davidson, a Danny Watts, niespodziewanie wychodząc na czwarte miejsce z czasem 2 sekundy gorszym od lidera. Niedługo potem zaczął padać deszcz – co sprawiło, że pomimo starań załóg nr 8 i 13, Strakka Racing pozostała za trójką liderów. Tymi pozostali już kierowcy Audi i Toyoty nr 7, Nicolas Lapierre gorszy od dwóch E-tron Quattro o pół sekundy.

Rywalizację wśród prototypów LMP2, tym razem mocno rozpoczął Antonio Pizzonia w Oreca 03 ekipy Delta-ADR – po kwadransie szybszy był jednak Roman Rusinov z rodzimej ekipy G-Drive. Wtedy też, do walki przystąpiły pechowe w pierwszej sesji Lotusy – a na drugie miejsce wszedł Martin Plowman w Morganie nr 35 od OAK Racing. Po 10 minutach, Plowman wyszedł na czoło kategorii, zaliczając 1:55,5 – jednak niewiele wolniejszy był Pizzonia. Plowmana pokonali za to Matthew Howson z zespołu KCMG i Nicolas Minassian z PeCom Racing – ten drugi po chwili wychodząc przed ekipę z Chin. W tym czasie, do czołówki dołączył także Tom Kimber-Smith z Greaves Motorsport – i po chwili on również pokonał czas Howsona – jego przebił jednak Plowman, powracając na miejsce drugie. Kimber-Smith odpowiedział wtedy wynikiem 1:51,202, zostając nowym liderem kategorii – a Plowmanowi udało się już tylko ponownie powrócić na pozycję wice-lidera. W połowie sesji, całą czołówkę przebił jednak lider sesji pierwszej, Mike Conway, rezultatem 1:50,166 przywracając czoło LMP2 dla rosyjskiego G-Drive – a Plowmana pokonał także kolega z załogi OAK Racing nr 24, Olivier Pla.

Nie trzeba było wiele czekać, by najlepszy wynik sesji pierwszej pobito także w kategorii GTE Pro – a zrobił to kierowca zwycięskiej załogi pierwszego treningu, Toni Vilander z Ferrari nr 71 od AF Corse. 20 minut po starcie, Fin miał już na koncie 2:10,252 – gdy jednak zszedł on poniżej 2:10, jego wynik przebili kierowcy Porsche: Jörg Bergmeister i Marc Lieb, schodząc do poziomu 2:04. Vilander poprawił się na 2:07,6 – a 25 minut po starcie, wszystkich ich przebił Frédéric Makowiecki w Aston Martinie nr 99. W dodatku, na torze pojawił się także drugi V8 Vantage, w którym Darren Turner szybko zaliczył drugi czas – a Makowiecki poprawił się na 2:02,176, wynik o sekundę lepszy od Turnera. W połowie sesji Porsche jednak przyśpieszyły, Lieb uzyskał czas gorszy od Francuza o 0,4 sekundy, a Bergmeister o 0,7 – przy czym między nimi znalazł się jeszcze Giancarlo Fisichella w Ferrari nr 51 od AF Corse. Jego kolega z załogi nr 71, Toni Vilander, wyszedł natomiast na czoło z czasem poniżej 2:02 – a wskutek ulewy, wynik ten nie uległ już zmianie. Poprawić zdołał się jeszcze tylko Bergmeister, wychodząc na czwarte miejsce przed Fisichellę.

Jeszcze lepiej, niż w kategorii GTE Pro, kierowcy wystartowali w drugim treningu w kategorii GTE Am – tu, startujący w Porsche nr 77 od IMSA Performance Jean-Karl Vernay zszedł poniżej 2:10 jako pierwszy nie tylko w swojej klasie, ale wśród wszystkich pojazdów GTE. Konkurentem dla Francuza był Matt Griffin w Ferrari nr 61 od AF Corse – Irlandczyk, po 20 minutach od startu uzyskał 2:05,283 – a za nim, przed Vernaya wyszli także Rui Aguas w Ferrari od 8Star Motorsports i Kristian Poulsen w Aston Martinie nr 95. W czasie, gdy Griffina zmienił Marco Cioci, czas Irlandczyka przebili Julien Canal w Corvette i Stuart Hall w Aston Martinie nr 96 – Hall po chwili wychodząc na czoło i bijąc wtedy nawet wynik Darrena Turnera z załogi kategorii GTE Pro. Kiedy nad torem zaczął padać deszcz – rzutem na taśmę, wynik Halla poprawił jego zmiennik, Jamie Campbell-Walter – a na drugie miejsce wszedł Christoffer Nygaard w Aston Martinie nr 95. Corvette ekipy Larbre pozostała trzecia, przed Porsche od IMSA. 

Poz. Nr   Kierowcy    Zespół  Samochód Czas
1 1   1  

André Lotterer
Benoît Tréluyer
Marcel Fässler

Audi Sport
Team Joest
Audi R18
E-Tron Quattro
1:43,217
2 2   2  

Tom Kristensen
Loïc Duval
Allan McNish

Audi Sport
Team Joest
Audi R18
E-Tron Quattro
1:43,263
3 3   7  
Alexander Wurz
Nicolas Lapierre
Toyota Racing Toyota TS030
Hybrid
1:43,843
4 4  21 

Nick Leventis
Danny Watts
Jonny Kane

Strakka Racing HPD ARX-03c 1:45,287
5 5  12 

Nicolas Prost
Neel Jani
Nick Heidfeld
Rebellion Racing Lola B12/60
Toyota
1:45,379
6 6   8  

Anthony Davidson
Sébastien Buemi
Stéphane Sarrazin
Toyota Racing Toyota TS030
Hybrid
1:45,520
7 7  13 

Andrea Belicchi
Mathias Beche
Congfu Cheng
Rebellion Racing Lola B12/60
Toyota
1:46,335
8 1  26 

Roman Rusinov
John Martin
Mike Conway

G-Drive Racing Oreca 03
Nissan
1:50,166
9 2  41 

Tom Kimber-Smith
Chris Dyson
Michael Marsal
Greaves Motorsport Zytek Z11SN
Nissan
1:50,647
10 3  24 

Olivier Pla
David Heinemeier-Hansson
Alex Brundle
OAK Racing Morgan OAK
Nissan
1:50,669
...                  
17 1  71 
Kamui Kobayashi
Toni Vilander
AF Corse Ferrari 458
Italia GTC
2:01,503
...                  
22 1  91  

Roald Goethe
Stuart Hall
Jamie Campbell-Walter
Aston Martin Racing Aston Martin
V8 Vantage GTE
2:02,972

Kategorie:  LMP1   LMP2   GTE-Pro   GTE Am 
Pogrubiono
nazwiska kierowców, do których należały najlepsze czasy załogi  

Pełne wyniki znajdziesz klikając TUTAJ

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze