Załogi Audi Sport ponownie zaliczyły najlepsze czasy w treningu na torze Silverstone. Dzięki m.in. deszczowi na 20 minut przed końcem sesji, wysokie czwarte miejsce uzyskała ekipa Strakka Racing.
O ile wcześniej, deszcz przeszkadzał kierowcom głównie w pierwszej części treningu – tym razem potężna ulewa mająca miejsce w ostatnich minutach sesji sprawiła, że wyniki drugiego z treningów odzwierciedlały czasy uzyskiwane przez godzinę sesji. Najwięcej dzięki temu zyskała brytyjska ekipa Strakka Racing, których bardzo dobre czasy z połowy sesji pozwoliły im zająć czwarte miejsce wśród prototypów LMP1 – prócz obu Loli zespołu Rebellion pokonując także jedną z fabrycznych Toyot. Z wyników może się cieszyć również rosyjski zespół G-Drive, który okazał się liderem kategorii LMP2 – a także fabryczne Aston Martiny, szczególnie dzięki dominacji w słabszej kategorii GTE Am. W silniejszej Pro, w czołówce znalazł się tylko jeden z pojazdów – załoga nr 99 przegrała tu jednak tylko z Ferrari nr 71 ekipy AF Corse, drugi raz kończącej sesję treningową na czele swojej kategorii. Słabszy z Aston Martinów pojawił się na torze po wymianie silnika i zaliczył rezultat o 2 sekundy gorszy od lidera – ponownie natomiast zawiodły prototypy LMP2 Lotusa, oba ze zdecydowanie mniejszą niż konkurenci liczbą zaliczonych okrążeń.
Dzięki wyschniętemu torowi, załogi LMP1 bardzo szybko pokonały swoje rezultaty uzyskane w pierwszym z treningów. Zaledwie po kwadransie, André Lotterer z Audi nr 1 zszedł do poziomu 1:51,3 – a po chwili miał już na koncie czas 1:49,663. Drugi wynik poniżej 1:50 uzyskał natomiast Nicolas Lapierre w Toyocie nr 7 – lecz po chwili, między nimi znaleźli się Neel Jani w Loli nr 12 od Rebellion i Anthony Davidson w drugim z prototypów TS030. Pół godziny po starcie, kierowcy Audi, Lotterer i Loïc Duval, mieli już na koncie rezultaty na poziomie 1:44 – a do czołówki dołączył Danny Watts w HPD od Strakka, wychodząc na piąte miejsce przed Toyotę nr 8 i Lolę nr 13. Davidson szybko jednak poprawił swój czas i powrócił przed Wattsa – ale wciął był on gorszy od Neela Jani z Loli nr 12. Jego, w połowie sesji pokonał Brytyjczyk – ale nie Davidson, a Danny Watts, niespodziewanie wychodząc na czwarte miejsce z czasem 2 sekundy gorszym od lidera. Niedługo potem zaczął padać deszcz – co sprawiło, że pomimo starań załóg nr 8 i 13, Strakka Racing pozostała za trójką liderów. Tymi pozostali już kierowcy Audi i Toyoty nr 7, Nicolas Lapierre gorszy od dwóch E-tron Quattro o pół sekundy.
Rywalizację wśród prototypów LMP2, tym razem mocno rozpoczął Antonio Pizzonia w Oreca 03 ekipy Delta-ADR – po kwadransie szybszy był jednak Roman Rusinov z rodzimej ekipy G-Drive. Wtedy też, do walki przystąpiły pechowe w pierwszej sesji Lotusy – a na drugie miejsce wszedł Martin Plowman w Morganie nr 35 od OAK Racing. Po 10 minutach, Plowman wyszedł na czoło kategorii, zaliczając 1:55,5 – jednak niewiele wolniejszy był Pizzonia. Plowmana pokonali za to Matthew Howson z zespołu KCMG i Nicolas Minassian z PeCom Racing – ten drugi po chwili wychodząc przed ekipę z Chin. W tym czasie, do czołówki dołączył także Tom Kimber-Smith z Greaves Motorsport – i po chwili on również pokonał czas Howsona – jego przebił jednak Plowman, powracając na miejsce drugie. Kimber-Smith odpowiedział wtedy wynikiem 1:51,202, zostając nowym liderem kategorii – a Plowmanowi udało się już tylko ponownie powrócić na pozycję wice-lidera. W połowie sesji, całą czołówkę przebił jednak lider sesji pierwszej, Mike Conway, rezultatem 1:50,166 przywracając czoło LMP2 dla rosyjskiego G-Drive – a Plowmana pokonał także kolega z załogi OAK Racing nr 24, Olivier Pla.
Nie trzeba było wiele czekać, by najlepszy wynik sesji pierwszej pobito także w kategorii GTE Pro – a zrobił to kierowca zwycięskiej załogi pierwszego treningu, Toni Vilander z Ferrari nr 71 od AF Corse. 20 minut po starcie, Fin miał już na koncie 2:10,252 – gdy jednak zszedł on poniżej 2:10, jego wynik przebili kierowcy Porsche: Jörg Bergmeister i Marc Lieb, schodząc do poziomu 2:04. Vilander poprawił się na 2:07,6 – a 25 minut po starcie, wszystkich ich przebił Frédéric Makowiecki w Aston Martinie nr 99. W dodatku, na torze pojawił się także drugi V8 Vantage, w którym Darren Turner szybko zaliczył drugi czas – a Makowiecki poprawił się na 2:02,176, wynik o sekundę lepszy od Turnera. W połowie sesji Porsche jednak przyśpieszyły, Lieb uzyskał czas gorszy od Francuza o 0,4 sekundy, a Bergmeister o 0,7 – przy czym między nimi znalazł się jeszcze Giancarlo Fisichella w Ferrari nr 51 od AF Corse. Jego kolega z załogi nr 71, Toni Vilander, wyszedł natomiast na czoło z czasem poniżej 2:02 – a wskutek ulewy, wynik ten nie uległ już zmianie. Poprawić zdołał się jeszcze tylko Bergmeister, wychodząc na czwarte miejsce przed Fisichellę.
Jeszcze lepiej, niż w kategorii GTE Pro, kierowcy wystartowali w drugim treningu w kategorii GTE Am – tu, startujący w Porsche nr 77 od IMSA Performance Jean-Karl Vernay zszedł poniżej 2:10 jako pierwszy nie tylko w swojej klasie, ale wśród wszystkich pojazdów GTE. Konkurentem dla Francuza był Matt Griffin w Ferrari nr 61 od AF Corse – Irlandczyk, po 20 minutach od startu uzyskał 2:05,283 – a za nim, przed Vernaya wyszli także Rui Aguas w Ferrari od 8Star Motorsports i Kristian Poulsen w Aston Martinie nr 95. W czasie, gdy Griffina zmienił Marco Cioci, czas Irlandczyka przebili Julien Canal w Corvette i Stuart Hall w Aston Martinie nr 96 – Hall po chwili wychodząc na czoło i bijąc wtedy nawet wynik Darrena Turnera z załogi kategorii GTE Pro. Kiedy nad torem zaczął padać deszcz – rzutem na taśmę, wynik Halla poprawił jego zmiennik, Jamie Campbell-Walter – a na drugie miejsce wszedł Christoffer Nygaard w Aston Martinie nr 95. Corvette ekipy Larbre pozostała trzecia, przed Porsche od IMSA.
Poz. | Nr | Kierowcy | Zespół | Samochód | Czas | ||||
1 | 1 | 1 |
André Lotterer |
Audi Sport Team Joest |
Audi R18 E-Tron Quattro |
1:43,217 | |||
2 | 2 | 2 |
Tom Kristensen |
Audi Sport Team Joest |
Audi R18 E-Tron Quattro |
1:43,263 | |||
3 | 3 | 7 | Alexander Wurz Nicolas Lapierre |
Toyota Racing | Toyota TS030 Hybrid |
1:43,843 | |||
4 | 4 | 21 |
Nick Leventis |
Strakka Racing | HPD ARX-03c | 1:45,287 | |||
5 | 5 | 12 | Nicolas Prost Neel Jani Nick Heidfeld |
Rebellion Racing | Lola B12/60 Toyota |
1:45,379 | |||
6 | 6 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Stéphane Sarrazin |
Toyota Racing | Toyota TS030 Hybrid |
1:45,520 | |||
7 | 7 | 13 | Andrea Belicchi Mathias Beche Congfu Cheng |
Rebellion Racing | Lola B12/60 Toyota |
1:46,335 | |||
8 | 1 | 26 | Roman Rusinov John Martin Mike Conway |
|
G-Drive Racing | Oreca 03 Nissan |
1:50,166 | ||
9 | 2 | 41 | Tom Kimber-Smith Chris Dyson Michael Marsal |
Greaves Motorsport | Zytek Z11SN Nissan |
1:50,647 | |||
10 | 3 | 24 | Olivier Pla David Heinemeier-Hansson Alex Brundle |
OAK Racing | Morgan OAK Nissan |
1:50,669 | |||
... | |||||||||
17 | 1 | 71 | Kamui Kobayashi Toni Vilander |
AF Corse | Ferrari 458 Italia GTC |
2:01,503 | |||
... | |||||||||
22 | 1 | 91 | Roald Goethe Stuart Hall Jamie Campbell-Walter |
Aston Martin Racing | Aston Martin V8 Vantage GTE |
2:02,972 |
Kategorie: LMP1 LMP2 GTE-Pro GTE Am
Pogrubiono nazwiska kierowców, do których należały najlepsze czasy załogi
Pełne wyniki znajdziesz klikając TUTAJ
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.