Prowadzenie Audi, wypadek Delta-ADR

Dwa Audi prowadzą po godzinie rywalizacji na torze Spa-Francorchamps. Problemy z pojazdem miał zespół Delta-ADR, który już wtedy zakończył wyścig wskutek poważnie wyglądającego wypadku.

Nie tak, jak na Silverstone – i nie tak, jak rok temu w okolicach Spa wyglądała pogoda podczas startu do 6-godzinnej batalii na torze pod Francorchamps. Słońce i 18 stopni Celsjusza pozwalało cieszyć się z rywalizacji – a ta rozpoczęła się bardzo spokojnie, jedynie od małego przetasowania w czołówce stawki. Jego powodem był jednak nie kontakt, a po prostu błąd startującego z pole position André Lotterera – a niedługo później, dwa Audi ponownie były już na czele. Gorzej sprawował się jedynie Marc Gené w Audi nr 3, spadając za dwie Toyoty – a po serii pit-stopów będąc przez chwilę nawet za jedną z Loli. W LMP2, dzięki pit-stopom, prowadzenie odzyskała załoga PeCom, która straciła je na starcie na rzecz OAK nr 24 – a w obu kategoriach GTE, Aston Martiny już nie prowadziły, wyprzedzone odpowiednio przez załogi: AF Corse w GTE Pro i 8Star w GTE Am. Pierwsza godzina zakończyła się natomiast spektakularnym uderzeniem w barierę z opon prototypu od Delta-ADR, który już wcześniej miał kłopoty na torze.

Powodem małego zamieszania na starcie był zbyt szeroki wyjazd z pierwszego zakrętu Lotterera, który spadł przez to na czwarte miejsce – na czele znalazł się Loïc Duval w nr 2 przed Nicolasem Lapierrem w Toyocie nr 7. Wkrótce jednak Lotterer zaczął odzyskiwać pozycje – pierwszego „w kolejce” Marca Gené w Audi nr 3, po chwili wyprzedził także Sébastien Buemi z Toyoty nr 8, strącając go na piąte miejsce. Za czołową piątką widnieli Nick Heidfeld i Andrea Belicchi w Lolach Rebelliona przed HPD od Strakka. W LMP2, na czoło wyszedł Olivier Pla w Morganie OAK nr 24, wyprzedzając Nicolasa Minassiana z PeCom – a Oliver Turvey w JOTA był trzeci. W GTE Pro, czołową pozycję utrzymał Rob Bell w Aston Martinie nr 98 – niedługo po starcie, Brytyjczyk przegrał już jednak pojedynki z oboma Ferrari: Tonim Vilanderem w nr 71 i Gianmaria Brunim w nr 51. W GTE Am, Allan Simonsen w Aston Martinie nr 95 prowadził po starcie przed Matteo Malucellim w Ferrari od 8Star i Jamie Campbell-Walterem w Astonie nr 96 – jednak już kilka minut później owe prowadzenie stracił, spadając za ową dwójkę.

Kwadrans po starcie, w LMP2 Pla bronił pozycji lidera przed Minassianem i Turvey’em, Bertrand Baguette z OAK nr 35 czwartego miejsca przed Antonio Pizzonim z Delta-ADR i Johnem Martinem z G-Drive – a Bruni wyszedł przed Vilandera, odbierając mu prowadzenie w GTE Pro. Bell w kolejnych minutach starał się odzyskać choćby drugie miejsce – pomimo kilku ataków, bezskutecznie. W LMP1, Lotterer odzyskał drugie miejsce – a niecałe 40 minut po starcie, prototypy te zjeżdżały już na pierwsze pit-stopy. Po nich, sytuacja w czołówce zmieniła się niewiele – jedynie Marca Gené wyprzedził również Nick Heidfeld w Loli nr 12. W LMP2, Martin i Pizzonia wyprzedzili Baguetta – Włoch wpadł jednak w poślizg i lekko uderzył w barierę, przez co spadł na dalsze miejsca i zmuszony był zjechać do boksów. Pozostałe pojazdy tej kategorii stawiły się w alei serwisowej kilka minut później – i wtedy prowadzenie odzyskał Minassian – a Pla w nr 24 był drugi, przed Turvey’em, Martinem i Baguette.

Pojazdy GTE, zjazdy do boksów zaliczały zwykle mniej-więcej po godzinie – do tego czasu, w GTE Pro trwała rywalizacja między Vilanderem, Bellem i Turnerem – a w GTE Am prowadzącym Malucellim, Simonsenem i Cambpell-Walterem. W przypadku pierwszej trójki, liderujący Bruni miał nad nimi przewagę 4 sekund – otrzymał on jednak ostrzeżenie za ścinanie zakrętów Rouge. Za to samo, karę stop-and-go otrzymał natomiast Mauricio Mediani z Ferrari nr 57 od Krohn Racing (kategoria GTE Am) – a tuż przed końcem pierwszej godziny rywalizacji, pojazdy te zaczęły zjeżdżać na swoje pierwsze pit-stopy. Wtedy też, do piątego Heidfelda dojechał Marc Gené, i po krótkim pojedynku czołową piątkę znów stanowiły prototypy Audi i Toyota – a znów w poślizg wpadł Antonio Pizzonia w prototypie nr 25 od Delta-ADR, tym razem groźnie uderzając w barierę z opon na zakrętach Rouge. Włochowi nic się nie stało – pojazd jednak był zniszczony, a na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa. 

P Nr Kierowcy   P Zespół Samochód  
1 1

André Lotterer
Benoît Tréluyer
Marcel Fässler

1

Audi Sport Team Joest Audi R18 e-tron quattro
2 2

Tom Kristensen
Loïc Duval
Allan McNish

2

Audi Sport Team Joest Audi R18 e-tron quattro
3 7

Alexander Wurz
Nicolas Lapierre
Kazuki Nakajima
3 Toyota Racing Toyota TS030 Hybrid 2013
4 8

Anthony Davidson
Sébastien Buemi
Stéphane Sarrazin
4 Toyota Racing Toyota TS030 Hybrid 2012
5 3

Marc Gené
Oliver Jarvis
Lucas Di Grassi

5

Audi Sport Team Joest Audi R18 e-tron quattro "longtail"
6 12

Nicolas Prost
Neel Jani
Nick Heidfeld
6 Rebellion Racing Lola B12/60 Toyota
7 13

Andrea Belicchi
Mathias Beche
Congfu Cheng
7 Rebellion Racing Lola B12/60 Toyota
8 21

Nick Leventis
Danny Watts
Jonny Kane

8

Strakka Racing HPD ARX-03c
9 49

Luis Pérez-Companc
Nicolas Minassian
Pierre Kaffer
1 Pecom Racing Oreca 03 Nissan
10 24

Olivier Pla
David Heinemeier-Hansson
Alex Brundle
2 OAK Racing Morgan OAK Nissan
11 38
Simon Dolan
Oliver Turvey
3 Jota Sport  Zytek Z11SN Nissan
...     ...          
18 98

Rob Bell
Bruno Senna
Frédéric Makowiecki
1 Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE
19 97

Darren Turner
Stefan Mücke
Peter Dumbreck
2 Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE
20 91

Jörg Bergmeister
Patrick Pilet
Timo Bernhard
3 Porsche AG Team Manthey Porsche 911 RSR (991)
21 88

Christian Ried
Gianluca Roda
Paolo Ruberti
1 Proton Competition Porsche 911 GT3 RSR (997)
...     ...          
24 81

Vicente Potolicchio
Rui Aguas
Philipp Peter
2 8 Star Motorsports Ferrari 458 Italia GTC
25 95

Allan Simonsen
Kristian Poulsen
Christoffer Nygaard
3 Aston Martin Racing Aston Martin V8 Vantage GTE

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze