Znamy nazwisko pierwszego kierowcy rezerwowego projektu Audi w Formule 1

Audi wykonało kolejny krok na drodze rozwoju swojej przyszłej jednostki napędowej F1, podpisując kontrakt z Neelem Janim. Szwajcar będzie sprawował rolę kierowcy jeżdżącego na symulatorze w Neuburgu, gdzie mieści się siedziba silnikowa tego niemieckiego zespołu.

Jani pełnił taką samą rolę w Red Bullu, a więc spędził już wiele godzin w symulatorze królowej motorsportu, natomiast jako zawodnik rywalizujący na długim dystansie zdobył cenne doświadczenie w hybrydowym samochodzie wyścigowym. Jego największym osiągnięciem jest niewątpliwie wygrana w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC) w 2016 roku jako członek fabrycznego zespołu Porsche, a także słynnego 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

Cieszę się, że mogę towarzyszyć Audi w ich drodze do Formuły 1. To zarówno zaszczyt, jak i wielka odpowiedzialność być zaangażowanym w projekt tej wielkości na wczesnym etapie. Jestem pewien, że dzięki mojemu doświadczeniu z Formuły 1 i projektów LMP mogę stworzyć dobre powiązania między teorią a praktyką” – powiedział Neel Jani.

Od końca 2022 roku koncern mający swoją główną siedzibę w Ingolstadt prowadzi testy swojego jednocylindrowego silnika, które dostarczają cennych wyników dla rozwoju jednostki napędowej. Trwająca faza koncepcyjna kładzie podwaliny pod wydajność silnika na sezon 2026, kiedy to światło dzienne ujrzą nowe przepisy techniczne. Silnik elektryczny (MGU-K) będzie wówczas dostarczał niemal taką samą moc jak ten spalinowy. Wysoce wydajne silniki turbo o pojemności 1,6 litra będą zasilane w pełni zrównoważonym paliwem syntetycznym. 

Obecnie koncentrujemy się głównie na fundamentalnych kwestiach koncepcyjnych o dużym znaczeniu dla wydajności. Jednak przy ocenie różnych rozwiązań technicznych polegamy nie tylko na metodach cyfrowych. Wiedza, doświadczenie i praktyczny rozwój są niezbędnymi elementami wyciągania właściwych wniosków z symulacji. Dzięki takiemu połączeniu możemy ocenić różne strategie operacyjne na wczesnym etapie i utorować drogę do efektywnego zarządzania energią jednostki napędowej” – wyjaśnił Adam Baker, dyrektor generalny Audi Formula Racing GmbH. 

Pierwsza hybrydowa jednostka napędowa Audi składająca się z silnika spalinowego, elektrycznego, akumulatora i elektroniki sterującej ma zostać uruchomiona na hamowni przed końcem roku. Będzie stanowiła także podstawę przyszłej koncepcji pojazdu.

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Audi

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze