Tor Marina Bay bez czwartej strefy DRS

FIA zastanawiała się nad umieszczeniem kolejnego obszaru aktywacji systemu redukcji oporu aerodynamicznego, jednak zespoły nie osiągnęły wymaganego w tej sprawie wyraźnego porozumienia.

Zmiana nitki singapurskiego obiektu jest spowodowana pracami budowlanymi wokół ostatniego sektora, które doprowadziły do zastąpienia charakterystycznych 90-stopniowych zakrętów 16-19 długą prostą z jednym szybkim łukiem. Kierowcy planują wykorzystać piątkową odprawę, aby przekonać FIA do wprowadzenia dodatkowej strefy DRS w zmodyfikowanym fragmencie trasy.

Jednak jakakolwiek próba przetestowania takiego pomysłu w trakcie pierwszego treningu wydaje się mało prawdopodobna głównie ze względów bezpieczeństwa, które związane są z tym, że nigdy w historii tego toru nie była testowana akurat taka konfiguracja.

Międzynarodowa Federacja Samochodowa początkowo była przychylna temu pomysłowi, lecz nie udało się dojść do konkretnego porozumienia podczas dyskusji z zespołami. Wydano również stosowne oświadczenie w tej sprawie.

„Nie zamierzamy oceniać [słuszności wprowadzenia] żadnych dodatkowych stref DRS na Grand Prix Singapuru. Było to przedmiotem rozważań po zmianie układu toru na ten rok, a FIA kontaktowała się ze wszystkimi zespołami kilka tygodni temu, aby poprosić ich o opinię. Nie doszło jednak do konsensusu, a po naszych symulacjach zdecydowano, że nie będziemy dłużej zajmować się tą sprawą”.

Esteban Ocon z kolei przypuszczał, że skany toru mogły w fałszywy sposób przedstawiać faktyczny stan nawierzchni, a zakręt numer 15 mógł być decydującym czynnikiem. Francuz postanowił uzasadnić swoją myśl.

„FIA obawia się o bezpieczeństwo w tym lewym zakręcie. Osobiście uważam, podobnie jak inni kierowcy, że nie będzie to problemem. W symulatorze odkryliśmy spore wybrzuszenie [w tym miejscu], co mogło zadecydować o tej decyzji, ale nie sądzę, aby w rzeczywistości tak było” – przyznał kierowca Alpine.

„Sądzę, że to kwestia skanowania, ponieważ są tam ściany i jest to szybki fragment. Jeśli naprawdę zależy nam na bezpieczeństwie, to po prostu umieśćmy ją za tym zakrętem”.

Źródło: motorsport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze