Chiński kierowca Alfy Romeo Zhou Guanyu po nadprogramowej wymianie jednostki napędowej w swoim C43 rozpocznie zmagania na torze Marina Bay z alei serwisowej.
Alfa Romeo zmierzała na rundę w Singapurze z pakietem poprawek, które głównie dotyczyły obszaru podłogi. Wiązano z nimi spore nadzieje, jednak młodszy z reprezentantów składu z Hinwil od początku weekendu narzekał na tragiczne prowadzenie swojego samochodu oraz na swoje zmagania przy szukaniu przyczepności.
Podtrzymywał swoje zdanie także w wywiadach po zakończonych kwalifikacjach, w których zdołał osiągnąć tylko dziewiętnasty czas. Aby jakkolwiek pomóc swojemu podopiecznemu w szeregach szwajcarskiej ekipy zapadła decyzja o wymianie większości elementów jednostki napędowej. Zhou otrzymał piąty silnik spalinowy, MGU-H, turbosprężarkę, a także trzeci zestaw elektroniki sterującej.
Zmiana ta oczywiście wiąże się z karą startu z alei serwisowej, ponieważ odbyły się one bez zgody delegata technicznego FIA oraz w trakcie parku zamkniętego.
Sędziowie dołączyli do decyzji standardowe w takim przypadku oświadczenie: „Użyte elementy jednostki napędowej przekraczają dozwoloną liczbę na sezon 2023. Stanowi to naruszenie art. 28.2 i pociąga za sobą karę przesunięcia na starcie. Elementy silnika zostały zmienione bez uprzedniej zgody Delegata Technicznego w Parc Fermé, jest to niezgodne z art. 40.3 i art. 40.9 Regulaminu Sportowego Formuły 1. Zawodnik jest zatem zobowiązany do rozpoczęcia wyścigu z alei serwisowej zgodnie z artykułem 40.9 Regulaminu Sportowego Formuły 1 FIA”
.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.