Duet Ferrari na czele tabeli w drugim treningu

Kimi Räikkönen mimo problemów z niedokręconym kołem w końcówce treningu, odnotował dzisiaj popołudniu w Bahrajnie najlepszy czas. Fin pojechał nieco szybciej niż jego zespołowy partner, Sebastian Vettel i krajan z Mercedesa Valtteri Bottas.

Druga sesja treningowa przed niedzielnym wyścigiem rozpoczęła się już przy sztucznym świetle. Po kilku minutach czasy przy swoich nazwiskach miała praktycznie całą stawka, a najlepszy wynik, na poziomie 1:30.689s należał do Kimiego Räikkönena.

Pierwsza żółta flaga pojawiła się nad torem Sakhir już po 12. minutach, kiedy wycieczkę na pobocze w zakrętach 2-3 zaliczył Marcus Ericsson. Szwed nie opanował nagłej nadsterowności i obrócił swojego Saubera, ale poza nadmiernie przytartymi oponami nie zaliczył żadnej szkody.

Na drugie miejsce wskoczyłtymczasem Daniel Ricciardo, ale z garażu wyjechali także Sebastian Vettel i reprezentanci Mercedesa, wszyscy na miękkich oponach. Pierwszym z tej trójki, który przekroczył linię mety był Bottas. Fin dzięki wynikowi 1:30.447s wspiął się na pozycję lidera, ale Sebastian Vettel szybko go z niej zepchnął, ustanawiając 1:30.041s.

Gdy wydawało się, że ostatnie słowo w pierwszej serii przejazdów należeć będzie do Lewisa Hamiltona, Brytyjczyk popełnił błąd na dohamowaniu do pierwszego zakrętu, w skutek czego stać było go tylko na 1:31.259s, co dało mu piąte miejsce.

Pierwszym, który założył do swojego samochodu opony super-miękkie był Kimi Räikkönen. Fin automatycznie awansował na czoło tabeli z wynikiem 1:29.817s. Chwilę później na mieszance z czerwonym paskiem czas poprawił się także Sebastian Vettel, ale zdołał ustanowić jedynie 1:29.828s.

Super-miękkie gumy założyli także kierowcy Mercedesa, jednak głównie z powodu tłoku na torze nie udało im się poprawić czasów. Dwie próby Hamiltona spełzły na niczym dzięki zawodnikom Haasa i Lewisa stać było tylko na czwarty czas, a w przypadku Bottas do braku zadowalającej poprawy wyniku przyczynił się Daniel Ricciardo, który zdecydował się na walkę koło w koło z Finem w czwartym zakręcie.

Okupujący piąte i szóste miejsce kierowcy Red Bulla bardzo narzekali z kolei na prędkość na prostych, która według Maxa Verstappena była żenująca. Strata byków do najszybszego Räikkönena wynosiła 0.9s.

W pierwszej dziesiątce znalazło się także miejsce dla zawodników McLarena, Pierre’a Gasly i Nico Hülkenberga. Po przedsezonowych testach i pierwszej Grand Prix w Australii możemy wysnuć wniosek, że Force India i Williams, które w zeszłym sezonie najczęściej kończyły wyścigi za czołową szóstką, ustąpiły pole w środku stawki właśnie McLarenowi i Renault. Do tego duetu należy dopisać też Haasa, którego kierowcy w połowie sesji plasowali się na 11. i 15. pozycji. Mimo obiecującego tempa w Bahrajnie, ekipa Toro Rosso w związku z wciąż szwankującą niezawodnością nie może być jeszcze uznawana za poważnego konkurenta do punktów.

Druga część sesji standardowo skupiona była wokół sprawdzania samochodu na długich przejazdach z dużym obciążeniem paliwa. Praca we wszystkich zespołach przebiegała dobrze i bez żadnych problemów, aż do momentu, gdy na rutynową zmianę opon zjechał Kimi Räikkönen. Mechanicy Scuderii nie dokręcili wystarczająco prawego przedniego koła w samochodzie mistrza świata z sezonu 2007, przez co chwilę później zobaczyliśmy go zatrzymującego się na poboczu.

Mimo wyraźnej przewagi na jednym okrążeniu z lekkim zbiornikiem paliwa, Ferrari nie było już wyraźnie z przodu jeśli chodzi o czasy w długich przejazdach. Co ciekawe, po przeanalizowaniu kilkunastu okrążeń najelpsze czasy odnotowali kierowcy Red Bulla. Max i Daniel kręcili nieco lepsze wyniki niż reprezentanci Mercedesa i Ferrari, którzy ponadto zaliczali na przestrzeni okrążeń stosunkowo duże fluktuacje w czasach.

Do końca treningu nikomu nie udało się poprawić czasu przez co Kimi Räikkönen pozostał na pierwszym miejscu. Za nim uplasował się Sebastian Vettel, a czołową trójkę zamknął Valtteri Bottas.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 7 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari 1:29.817
2 5 Sebastian Vettel Scuderia Ferrari + 0,011
3 77 Valtteri Bottas Mercedes-AMG Petronas Motorsport + 0,563
4 44 Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas Motorsport + 0,655
5 33 Max Verstappen Aston Martin Red Bull Racing  + 0,928
6 3 Daniel Ricciardo Aston Martin Red Bull Racing + 0,934
7 27 Nico Hülkenberg Renault Sport Formula One Team + 1,403
8 10 Pierre Gasly Scuderia Toro Rosso + 1,415
9 14 Fernando Alonso McLaren Formula 1 Team + 1,465
10 2 Stoffel Vandoorne McLaren Formula 1 Team + 1,605
11 8 Romain Grosjean Haas F1 Team + 1,774
12 55 Carlos Sainz Jr Renault Sport Formula One Team + 1,784
13 31 Esteban Ocon Sahara Force India F1 Team + 1,992
14 11 Sergio Pérez Sahara Force India F1 Team + 2,051
15 20 Kevin Magnussen Haas F1 Team + 2,152
16 16 Charles Leclerc Alfa Romeo Sauber F1 Team + 2,555
17 18 Lance Stroll Williams Martini Racing + 2,565
18 35 Siergiej Sirotkin Williams Martini Racing + 2,657
19 9 Marcus Ericsson Alfa Romeo Sauber F1 Team + 2,916
20 28 Brendon Hartley Scuderia Toro Rosso + 3,091

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze