Lewis Hamilton odniósł na ulicach stolicy Azerbejdżanu swoje pierwsze zwycięstwo w Formule 1 od Austin 2017. Aktualny mistrz świata pokonał Kimiego Räikkönena i Sergio Péreza.
Prowadzenie po starcie z pole position utrzymał Sebastian Vettel, za którym znaleźli się Lewis Hamilton i Valtteri Bottas. Räikkönen stracił swoją szóstą lokatę na rzecz Estebana Ocona, po czym ta dwójka zderzyła się w czwartym zakręcie. Kierowca Force India zakończył swój wyścig na bandzie, powodując wyjazd samochodu bezpieczeństwa. Zamieszania nie zabrakło także w dalszej części stawki – do boksów z dwiema przebitymi oponami zjeżdżali Fernando Alonso, Kevin Magnussen i Marcus Ericsson.
Wznowienie rywalizacji nastąpiło na szóstym okrążeniu i bardzo szybko Daniel Ricciardo został wyprzedzony przez Maxa Verstappena i Carlosa Sainza Jr. Trzy okrążenia później Sainz wyprzedził także Verstappena – w tym samym czasie do przodu przebijał się jego zespołowy kolega Nico Hülkenberg i wkrótce także on znalazł się przed kierowcami Red Bull Racing.
Niemiec nie pozostał jednak długo na piątej pozycji, bowiem uderzył w ścianę na 11. okrążeniu i musiał wycofać się z wyścigu. Mając tylko jeden samochód Renault przed sobą, obaj kierowcy Red Bulla zaczęli rywalizować pomiędzy sobą – na 12. kółku doszło nawet pomiędzy nimi do niegroźnej kolizji. Niezmiennie, Verstappen utrzymywał się przed swoim zespołowym kolegą.
Ultramiękkie opony w samochodzie Sainza nie pozwalały na pokonanie długiego dystansu, zatem na 15. okrążeniu jako pierwszy odbył on swój planowy pit-stop, by założyć opony z miękkiej mieszanki. Dopiero siedem okrążeń później na podobny ruch zdecydował się Hamilton – jako pierwszy kierowca z czołówki – chwilę po tym, jak zablokował on koła na hamowaniu do pierwszego zakrętu.
Kierowca Mercedesa powrócił na tor na trzeciej pozycji, przed dwoma kierowcami Red Bulla – ci nadal toczyli pomiędzy sobą walkę i na 27. okrążeniu Ricciardo znalazł się przez chwilę przed Verstappenem, lecz ten odzyskał lokatę w drugim zakręcie. Na 30. kółku do boksów zjechał Vettel, również decydując się na miękkie opony – w ten sposób prowadzenie objął Bottas, pozostający od startu na supermiękkiej mieszance.
Na 35. okrążeniu Ricciardo w końcu znalazł się przed Verstappenem, wykonując skuteczny manewr wyprzedzania po zewnętrznej pierwszego zakrętu. Australijczyk dwa okrążenia później zjechał do boksów po ultramiękkie opony, lecz jego okrążenie wyjazdowe nie było najlepsze i gdy Verstappen odbył swój zjazd na kolejnym okrążeniu, powrócił on na tor przed zespołowym kolegą.
Ricciardo próbował szybko uporać się z zaistniałą sytuacją i zaatakował Verstappena na hamowaniu do pierwszego zakrętu na 40. okrążeniu. Holender zdecydowanie bronił swojej pozycji i zajechał przy tym drogę Australijczykowi, przez co ten staranował go, eliminując oba samochody Red Bulla z dalszej rywalizacji.
Na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, na czym skorzystał Bottas i odbył swój jedyny postój pod żółtymi flagami. Aby nie przystępować do restartu na zużytych oponach, cała stawka podążyła za liderem do alei serwisowej – poza Sergio Pérezem, wszyscy zdecydowali się na ultramiękkie opony.
Neutralizacja trwała dłużej niż można było oczekiwać, a to w związku z wypadkiem Romaina Grosjeana – Francuz stracił kontrolę nad samochodem podczas dogrzewania opon i uderzył w ścianę, tracąc zajmowane przez siebie szóste miejsce. Po zaistniałym zamieszaniu, stawka prezentowała się następująco: Bottas, Vettel, Hamilton, Räikkönen, Pérez, Grosjean, Sainz, Charles Leclerc, Lance Stroll, Fernando Alonso, Pierre Gasly, Brendon Hartley, Marcus Ericsson i Stoffel Vandoorne.
Wyścig został ostatecznie wznowiony na trzy okrążenia przed metą i choć Bottas początkowo odjechał od rywali, Vettel próbował zaatakować na hamowaniu do pierwszego zakrętu. Niemiec przestrzelił jednak hamowanie i spadł na czwarte miejsce, a niedługo później wyprzedził go także Pérez.
Na przedostatnim okrążeniu z wyścigu wycofał się Bottas – lider wyścigu najechał na ostry element leżący na torze i przebił tylną prawą oponę. Prowadzenie objął dzięki temu Hamilton, za którym znaleźli się Räikkönen i Pérez. Walkę o piątą lokatę stoczyli w końcówce Sainz i Leclerc – kierowca Saubera przez chwilę znalazł się przed Hiszpanem, lecz ten później odzyskał utraconą lokatę. Za nimi, Alonso wyprzedził Strolla i finiszował na siódmej pozycji, a punktowaną dziesiątkę uzupełnili Vandoorne i Hartley.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas Motorsport | 51 okr. | |||
2 | 7 | Kimi Räikkönen | Scuderia Ferrari | + 2,460 | |||
3 | 11 | Sergio Pérez | Sahara Force India F1 Team | + 4,024 | |||
4 | 5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | + 5,329 | |||
5 | 55 | Carlos Sainz Jr | Renault Sport Formula One Team | + 7,515 | |||
6 | 16 | Charles Leclerc | Alfa Romeo Sauber F1 Team | + 9,158 | |||
7 | 14 | Fernando Alonso | McLaren Formula 1 Team | + 10,931 | |||
8 | 18 | Lance Stroll | Williams Martini Racing | + 12,546 | |||
9 | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren Formula 1 Team | + 14,152 | |||
10 | 28 | Brendon Hartley | Scuderia Toro Rosso | + 18,030 | |||
11 | 9 | Marcus Ericsson | Alfa Romeo Sauber F1 Team | + 18,512 | |||
12 | 10 | Pierre Gasly | Scuderia Toro Rosso | + 24,720 | |||
13 | 20 | Kevin Magnussen | Haas F1 Team | + 30,663 | |||
14 | 77 | Valtteri Bottas | Mercedes-AMG Petronas Motorsport | + 3 okr. | |||
NSK | 8 | Romain Grosjean | Haas F1 Team | ||||
NSK | 33 | Max Verstappen | Aston Martin Red Bull Racing | ||||
NSK | 3 | Daniel Ricciardo | Aston Martin Red Bull Racing | ||||
NSK | 27 | Nico Hülkenberg | Renault Sport Formula One Team | ||||
NSK | 31 | Esteban Ocon | Sahara Force India F1 Team | ||||
NSK | 35 | Siergiej Sirotkin | Williams Martini Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.