Max Verstappen uzyskał najlepszy czas pierwszego dnia tegorocznych śródsezonowych testów Formuły 1 na torze w Barcelonie. Holender uplasował się przed Carlosem Sainzem Jr. i Sebastianem Vettelem.
Kierowca Red Bull Racing przejechał łącznie 148 okrążeń i wykręcił najlepszy czas 1:17,528 na nowej na ten rok hipermiękkiej mieszance opon. Sainz był wolniejszy o zaledwie 0,034 sekundy, a trzeci w tabeli Vettel stracił do najszybszego 0,131 sekundy.
Kierowca Ferrari skupiał się na wykorzystaniu miękkich i pośrednich opon, które sprawiały zespołowi problemy podczas niedzielnego Grand Prix Hiszpanii. W trakcie swoich przejazdów porównywał opony normalnej specyfikacji z tymi o niższym bieżniku, które zostały przygotowane w celu złagodzenia problemów z ich łuszczeniem.
Czwarty w tabeli był Romain Grosjean, który przejechał 129 okrążeń i wykręcił czas 1:18,449 – nieznacznie lepszy od Nicholasa Latifiego, który zaliczał swój debiut za kierownicą aktualnego samochodu Formuły 1. Reprezentant Force India zepchnął w końcówce sesji na szóste miejsce Lewisa Hamiltona, który to przejechał najwięcej, bo 151 okrążeń.
Prowadzący w tabeli zespół Mercedesa sprawdzał na prośbę FIA nowe umiejscowienie tylnych świateł – od sezonu 2019 mogłyby się mieścić wyżej, na końcówkach tylnego skrzydła, podobnie jak w prototypach LMP1.
Swój pierwszy w tym roku występ za kierownicą zaliczył także Antonio Giovinazzi, który na 15 minut przed końcem zatrzymał swojego Saubera na torze, najprawdopodobniej z powodu braku paliwa. Ze względu na niekorzystne warunki podczas przedsezonowych testów, nie wszystkie zespoły zdążyły sprawdzić przebieg na pełnym zbiorniku paliwa.
Po dodatkowym samochodzie mieli na torze zespoły McLarena i Force India, które wykonywały swoją część testów opon Pirelli. W aucie brytyjskiej ekipy zmienili się Lando Norris i Oliver Turvey, a za kierownicą VJM11 zasiadł George Russell.
Zespół Toro Rosso jako jedyny nie przekroczył granicy 100 okrążeń. Sean Gelael przejechał zaledwie połowę z tej liczby, przy czym znaczną część podczas porannej sesji. Ekipa tłumaczyła, że problemy z podwoziem wymusiły także wymianę silnika.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
1 | 33 | Max Verstappen | Aston Martin Red Bull Racing | 1:17,528 | 148 | |||
2 | 55 | Carlos Sainz Jr | Renault Sport Formula One Team | + 0,034 | 119 | |||
3 | 5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | + 0,131 | 136 | |||
4 | 8 | Romain Grosjean | Haas F1 Team | + 0,921 | 129 | |||
5 | 34 | Nicholas Latifi | Sahara Force India F1 Team | + 1,002 | 107 | |||
6 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes-AMG Petronas Motorsport | + 1,015 | 151 | |||
7 | 2 | Stoffel Vandoorne | McLaren Formula 1 Team | + 1,453 | 85 | |||
8 | 36 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo Sauber F1 Team | + 2,165 | 135 | |||
9 | 41 | Oliver Rowland | Williams Martini Racing | + 2,481 | 121 | |||
10 | Lando Norris | McLaren Formula 1 Team | + 3,469 | 76 | ||||
11 | George Russell | Sahara Force India F1 Team | + 3,950 | 123 | ||||
12 | Sean Gelael | Scuderia Toro Rosso | + 4,407 | 50 | ||||
13 | Oliver Turvey | Sahara Force India F1 Team | + 5,542 | 58 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.