Sebastian Vettel uzyskał najlepszy czas podczas trzeciego, skróconego treningu przed Grand Prix Włoch na torze Monza. Niemiec pokonał Maxa Verstappena różnicą 0,032 sekundy, a trzeci Valtteri Bottas stracił 0,109 sekundy.

Trzecia sesja treningowa rozpoczęła się zgodnie z planem, ale aleja serwisowa była zamknięta. Wszystko za sprawą usuwania krawężników z zakrętu Parabolica po tym jak podczas pierwszego wyścigu Formuły 3 doszło do niebezpiecznego wypadku, gdzie Alex Peroni został wystrzelony w powietrze po najechaniu na krawężnik w zakręcie Parabolica.

Zielone światło na końcu alei serwisowej zapaliło się po 10 minutach. Kierowcy od razu zabrali się do pracy i wyjechali na tor. Na 35 minut przed końcem sesji w tabeli z wynikami mieliśmy 14 kierowców. Na czele znajdował się Sebastian Vettel z czasem 1:20.611. Za nim znajdował się Charles Leclerc z czasem gorszym o 0.399, a trzeci Daniił Kwiat z przeszło sekundową stratą. Po tym jak sędziowie usunęli krawężniki z zakrętu, kierowcy zbyt szeroko pokonywali włoski zakręt przez co sędziowie byli zmuszeni kasować okrążenia. Takim pechowcem był między innymi Romain Grosjean oraz Kevin Magnussen. Błędów nie ustrzegli się również Alex Albon, który również zbyt szeroko wyjechał w zakręcie Parabolica oraz  Valtteri Bottas, który przestrzelił zakręt Variante della Roggia i wybił swój samochód w powietrze.

Na 14 minut przed końcem sesji kierowcy wyjechali na tor na świeżych kompletach opon aby przeprowadzić symulację okrążenia kwalifikacyjnego. Jako pierwsi na tor wyjechali kierowcy Ferrari, co spowodowało burzę oklasków i braw ze strony włoskich kibiców. Niestety, zarówno Niemiec jak i Monakijczyk popełnili błędy na swoich szybkich okrążeniach, przez co ich rezultaty nie były idealne. Błędy nie ustrzegł się również Valtteri Bottas. Fin pobił co prawda rekord drugiego sektora, ale zanotował dopiero piąty czas. Na pięć minut przed końcem treningu Alexander Albon zgłosił swoim inżynierom, że ma kłopoty na niższych biegach, ale otrzymał odpowiedź, że nie ma się martwić i wszystko będzie dobrze. Wielu kierowców miało problem z przejechaniem szybkiego okrążenia, a to ze względu na tłok. Takim kierowcą był między innymi Charles Leclerc, który zakomunikował swojej ekipie, że przejechał bezsensowne okrążenie, po czym przejechał przez aleję serwisową na końcu której wykonał próbny start.

Podczas trzeciego treningu zarówno kierowcy Ferrari jak i Mercedesa trenowali tak zwaną jazdę w cieniu aerodynamicznym, czyli jazdę jeden za drugim. Jak potwierdziły obie ekipy wczoraj, takie zachowanie daje spory zysk czasowy, dlatego niewykluczone, że zobaczymy takie zachowanie podczas kwalifikacji.

PNrKierowcaZespół Rezultat
15
Sebastian Vettel
Scuderia Ferrari1:20,294
233
Max Verstappen
Aston Martin Red Bull Racing+ 0,032
377
Valtteri Bottas
Mercedes-AMG Petronas Motorsport+ 0,109
416
Charles Leclerc
Scuderia Ferrari+ 0,109
53
Daniel Ricciardo
Renault F1 Team+ 0,270
644
Lewis Hamilton
Mercedes-AMG Petronas Motorsport+ 0,301
727
Nico Hülkenberg
Renault F1 Team+ 0,458
823
Alexander Albon
Aston Martin Red Bull Racing+ 0,533
999
Antonio Giovinazzi
Alfa Romeo Racing+ 0,587
1026
Daniił Kwiat
Red Bull Toro Rosso Honda+ 0,651
1155
Carlos Sainz Jr.
McLaren F1 Team+ 0,655
1211
Sergio Pérez
SportPesa Racing Point F1 Team+ 0,709
1310
Pierre Gasly
Red Bull Toro Rosso Honda+ 0,779
144
Lando Norris
McLaren F1 Team+ 0,998
157
Kimi Räikkönen
Alfa Romeo Racing+ 1,031
1620
Kevin Magnussen
Rich Energy Haas F1 Team+ 1,042
178
Romain Grosjean
Rich Energy Haas F1 Team+ 1,327
1818
Lance Stroll
SportPesa Racing Point F1 Team+ 1,345
1963
George Russell
ROKiT Williams Racing+ 2,080
2088
Robert Kubica
ROKiT Williams Racing+ 2,464

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race