Nico Rosberg uzyskał najlepszy czas okrążenia w pierwszej sesji treningowej przed niedzielnym wyścigiem o GP Austrii. Drugi czas uzyskał Lewis Hamilton, a trzeci - Fernando Alonso.
Formuła 1 po wielu latach powraca na Red Bull Ring (wcześniej znany jako A1 Ring). Pogoda na początku 1. sesji treningowej nie rozpieszczała za bardzo kierowców - temperatura powietrza wynosiła zaledwie 13 st. C, zaś temperatura toru - 20 st. C. Prognozy przewidywały możliwe opady deszczu w trakcie trwania sesji.
Jako pierwszy na torze pojawił się Felipe Massa. Wszyscy zawodnicy mieli przejechane co najmniej okrążenie instalacyjne. Kierowcy Mercedesa byli pierwszymi, którzy przekroczyli linię mety na swoim pomiarowym kółku. W wewnętrznej batalii lepszy okazał się Lewis Hamilton (1:13.261). Zarówno Brytyjczyk, jak i Niemiec, zdecydowali się przejechać większą ilość okrążeń. Wkrótce Rosberg został poinformowany o potencjalnym problemie w jego samochodzie, stąd też jego Mercedes szybko pojawił się w swoim garażu.
Po 20 minutach sesji na torze pojawiła się żółta flaga. Przyczyną jej wywieszenia było zatrzymanie się Marcusa Ericssona w okolicach zakrętu 1. Kierowca Caterhama został poinformowany, że samochód nie jest bezpieczny i powinien zatrzymać się na poboczu. Na czele tabeli nadal znajdował się Lewis Hamilton, który dodatkowo miał na swoim koncie przejechanych największą ilość okrążeń. Wraz z biegiem czasu kolejni kierowcy byli informowani o pojawiających się kroplach deszczu, stąd też mogliśmy widzieć wielu zawodników na torze, starających się wykorzystać chwilę, by poprawiać swoje czasy.
Fernando Alonso będąc na swoim szybkim okrążeniu, mając najlepsze czasy w pierwszych dwóch sektorach, pojechał zbyt szeroko w zakręcie 8., tracąc szansę na dobry rezultat. Wielu kierowców również popełniało podobne błędy. Po pół godzinie trwania sesji na torze zrobiło się cicho - każdy z kierowców przebywał w swoim garażu. Ma to związek z przepisem mówiącym o tym, że przez pierwsze 30 minut 1. sesji treningowej kierowcy mają dodatkowy komplet opon, który muszą później zwrócić firmie Pirelli.
Ciszę panującą na torze przerwał Kevin Magnussen. W przypadku pozostałych zawodników w grę wchodziły poprawki w samochodach. Ponadto deszcz, który pojawił się na północ od toru, mógł w każdej chwili przerwać jazdę zawodników. Tymczasem Adrian Sutil najprawdopodobniej w tamtej chwili zakończył swój udział w sesji - kierowca Saubera udzielał wywiadów dziennikarzom.
Jenson Button w połowie sesji ustanowił najlepszy czas okrążenia - 1:11.839, jednak po chwili rezultat kierowcy McLarena poprawił Nico Rosberg (1:11.295). Sporadycznie pojawiające się opady deszczu były między innymi przyczyną wyjazdu kilku zawodników poza tor, m. in. Vergne'a czy też Ricciardo. Na 30 minut przed końcem czołowa trójka przedstawiała się następująco: Rosberg, Button, Hülkenberg. Wato zauważyć, że pierwsze 8 miejsc było zajmowanych przez konstrukcje wyposażone w silniki Mercedesa.
W dosyć niebezpiecznej sytuacji znalazł się Sebastian Vettel, który przy wyjściu z zakrętu 9, zaliczył podwójny "donut" i ostatecznie znalazł się w trawie. Na szczęście obyło sie bez uszkodzeń. Wkrótce nad torem pojawiło sie więcej chmur deszczowych, stąd też wszyscy zawodnicy zjechali do swoich garaży. Po chwili jednak Pérez, Vergne, Kwiat i Button wrócili na Red Bull Ring.
Do końca sesji jedynie kilku zawodników było w stanie poprawić swoje czasy okrążeń. Ostatecznie Nico Rosberg uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej na austriackim torze Red Bull Ring. Drugi czas uzyskał Lewis Hamilton, a trzeci - Fernando Alonso.
Wyniki:
P | Nr | Kierowca | Zespół | Czas | Strata | Okr. |
1 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:11.295 | 19 | |
2 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:11.435 | 0.140 | 32 |
3 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:11.606 | 0.311 | 23 |
4 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:11.756 | 0.461 | 27 |
5 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:11.839 | 0.544 | 33 |
6 | 11 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:12.009 | 0.714 | 33 |
7 | 27 | Nico Hülkenberg | Force India-Mercedes | 1:12.072 | 0.777 | 20 |
8 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:12.114 | 0.819 | 21 |
9 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:12.313 | 1.018 | 36 |
10 | 25 | Jean-Éric Vergne | STR-Renault | 1:12.364 | 1.069 | 30 |
11 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:12.365 | 1.070 | 21 |
12 | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 1:12.372 | 1.077 | 35 |
13 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 1:12.570 | 1.275 | 28 |
14 | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:12.984 | 1.689 | 29 |
15 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:12.988 | 1.693 | 25 |
16 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:13.168 | 1.873 | 28 |
17 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:13.642 | 2.347 | 27 |
18 | 17 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:13.738 | 2.443 | 26 |
19 | 4 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1:13.857 | 2.562 | 28 |
20 | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1:14.611 | 3.316 | 24 |
21 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:14.691 | 3.396 | 9 |
22 | 9 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1:17.501 | 6.206 | 8 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.