Maldonado najszybszy pierwszego dnia testów w Barcelonie

Pastor Maldonado w końcówce pierwszego dnia testów Formuły 1 w Barcelonie założył miękkie opony, dzięki czemu zakończył go na szczycie tabeli z czasami przed Kimim Räikkönenem.

Dobrą dyspozycję Saubera na początku dnia pokazywał Felipe Nasr. Brazylijczyk zakończył poranną sesję z najlepszym czasem na pośrednich oponach, większość czasu spędził jednak na długich przejazdach. Przedpołudnie było raczej mało pracowite, lecz nie dla Susie Wolff, która jeździła okrążenie za okrążeniem i przez długi czas prowadziła w tej klasyfikacji, dopiero wypadek w drugiej części dnia pozbawił jej czasu na torze. Dużo okrążeń mógł też przejechać Pastor Maldonado, który zwrócił uwagę wielu obserwatorów swoimi przejazdami, jednak dwukrotnie jego Lotus zatrzymywał się na torze, co czyni jego dzienny wynik 69 okrążeń jeszcze bardziej godnym uwagi.

Kiedy nad torem wywieszono zieloną flagę po przerwie obiadowej, na tor od razu wyjechał Kimi Räikkönen, wskoczył na szczyt tabeli z czasami i nie oddał swojego miejsca niemal do końca, przez większość czasu znajdując się półtorej sekundy przed resztą stawki. Fin uzyskał swoje najlepsze wyniki na pośredniej mieszance Pirelli w przeciwieństwie do Maldonado, który użył miękkich opon. Szybki był też Daniel Ricciardo, który w końcówce pierwszej sesji był zaledwie o 0,06 sekundy od pozbawienia Nasra pierwszej pozycji.

Sergio Pérez zakończył jazdę ubiegłorocznym modelem Force India na czwartej pozycji. Meksykanin miał w ogóle nie wyjeżdżać na tor, bo za kierownicą VJM07 miał był Pascal Wehrlein. Niemiec został jednak ściągnięty w przerwie obiadowej do Mercedesa, by zastąpić Lewisa Hamiltona, który wysiadł z W06 po zaledwie 11 okrążeniach, skarżąc się na wysoką gorączkę, a Nico Rosberg nie mógł go zastąpić z powodu zapalenia nerwu karku. Junior Mercedesa wsiadł więc do samochodu nr 44 i realizował program, ostatecznie nie poprawiając swojego czasu w Force India.

Piąty był Felipe Nasr, który w spektakularny sposób koziołkował w piątym zakręcie po kolizji z wolno jadącą Susie Wolff. Jego Sauber był poważnie uszkodzony, jednak zespół naprawił go i umożliwił Brazylijczykowi ponowny wyjazd na tor. Ostatecznie zakończyło się to czerwoną flagą, kiedy na trzy minuty przed końcem sesji zatrzymał swój pojazd na torze. Wolff także pojawiła się w końcówce sesji.

Max Verstappen po cichu przejechał najwięcej okrążeń ze wszystkich kierowców, uzyskując lepszy czas od Jensona Buttona, który zakończył dzień po 21 okrążeniach. W jego McLarenie uszkodzeniu uległo uszczelnienie systemu odzyskiwania energii MGU-K i ekipa musi wymienić jednostkę napędową. Co gorsza, Honda obawia się ponownego wystąpienia problemu jutro, ponieważ przeprojektowany element będzie mógł zostać dostarczony dopiero w sobotę.

Cały dzisiejszy dzień testowy mogliście śledzić na naszym twitterowym profilu @swiatwyscigow, gdzie zapraszamy też na pozostałe dni jazd w Barcelonie.

P Kierowca Samochód Czas Strata Okr.
1 Pastor Maldonado Lotus E23 Mercedes 1:25,011   69
2 Kimi Räikkönen Ferrari SF15-T 1:25,167 + 0,156 74
3 Daniel Ricciardo Red Bull RB11 Renault 1:25,547 + 0,536 59
4 Sergio Pérez Force India VJM07 Mercedes 1:26,636 + 1,625 34
5 ned Felipe Nasr Sauber C34 Ferrari 1:27,307 + 2,296 79
6 Max Verstappen Toro Rosso STR10 Renault 1:27,900 + 2,889 93
7 Jenson Button McLaren MP4-30 Honda 1:28,182 + 3,171 21
8 Pascal Wehrlein Force India VJM07 Mercedes 1:28,329 + 3,318 32
9 Pascal Wehrlein Mercedes W06 1:28,489 + 3,478 48
10 Susie Wolff Williams FW37 Mercedes 1:28,906 + 3,895 86
11 Lewis Hamilton Mercedes W06 1:30,429 + 5,148 11

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze