Massa najszybszy podczas pierwszego dnia testów

Najlepszy czas okrążenia podczas pierwszego dnia ostatniej tury testów przed nowym sezonem Formuły 1 uzyskał Felipe Massa: 1.23.500.

Pierwszy z ostatnich czterech dni przygotowań do nowego sezonu, który za szesnaście dni wystartuje w australijskim Melbourne, przebiegł dość spokojnie. Pogoda na torze w Barcelonie nie pomagała wprawdzie kierowcom, ponieważ temperatura powietrza wynosiła tylko około 7 stopni Celsjusza, toru około 14 stopni Celsjusza, a w ostatniej godzinie dzisiejszych testów zaczęło mżyć.

Dziś można było obserwować tylko ośmiu kierowców. Na torze nie pojawił się bowiem żaden z reprezentantów zespołu Force India. Zespół nie wydał w tej sprawie oficjalnego komunikatu, jedynie Vijay Mallyia poinformował, że nowy VJM08 zadebiutuje w piątek lub w sobotę na Circuit de Barcelona-Catalunya. Pierwszego dnia testować ma Nico Hülkenberg, a drugiego Sergio Pérez. Większe zainteresowanie wzbudził jednak samochód Toro Rosso prowadzony przez Carlosa Sainza. Samochód został wyposażony w nowy pakiet aerodynamiczny, co zauważalnie zmieniło projekt jego przedniego skrzydła.

Już w pierwszej godzinie testów doszło do ich wstrzymania. Powodem było nagłe zatrzymanie samochodu przez Daniiła Kvyata. Rosjanin zaparkował Red Bulla RB11 przy wjeździe do alei serwisowej, co pomogło w jego szybkim usunięciu z toru i powrocie do testowania po kilku minutach przerwy. Zaraz po godzinie 11. bardzo dobry czas 1:24,881 na pośredniej mieszance ogumienia wykręcił Lewis Hamilton. Na drugim miejscu znalazł się Felipe Massa ze stratą prawie dwóch sekund do Brytyjczyka. Pozostała porannej sesji przebiegła spokojnie, choć warunki utrudnił lekki, ale ciągły deszcz.

Mżawka ustała jeszcze przed końcem przerwy, a kierowcy chętnie wyjeżdżali na przysychający tor. Boksów nie opuścił jednak Jenson Button, gdyż zespół McLaren wykrył uszkodzenie samochodu w postaci wycieku z układu hydraulicznego, co uniemożliwiło kontynuację jazd. Tym samym ich kierowca zakończył ten dzień z siedmioma przejechanymi okrążeniami, a w samochodzie musiał zostać wymieniony silnik.

Zaraz po godzinie 15. Carlos Sainz zatrzymał swój samochód w zakręcie dziesiątym i sesja ponownie została przerwana. Usuwanie STR10 trwało kilkanaście minut, a na tor od początku popołudniowej sesji nadal nie wyjeżdżał Hamilton. Mercedes przyznał, że ich system hybrydowy nie działał tak, jak należy i również ten zespół musiał wcześniej wycofać się z czwartkowej „rywalizacji”. Najbardziej aktywnym kierowcą był dzisiaj zdecydowanie Marcus Ericsson z zespołu Sauber, który przejechał aż 122 okrążenia.

P Kierowca Samochód Czas Okr.
1 ned Felipe Massa Williams FW37 Mercedes 1:23,500 103
2 Marcus Ericsson Sauber C34 Ferrari 1:24,276 122
3 Lewis Hamilton Mercedes W06 1:24,881 48
4 Daniil Kvyat Red Bull RB11 Renault 1:25,947 75
5 Romain Grosjean Lotus E23 Mercedes 1:26,177 75
6 Kimi Räikkönen Ferrari SF15-T 1:26,327 80
7 Carlos Sainz Jr Toro Rosso STR10 Renault 1:26,962 86
8 Jenson Button McLaren MP4-30 Honda 1:31,479 7

Cały dzisiejszy dzień testowy relacjonowaliśmy z naszego konta Twitter @swiatwyscigow, na które zapraszamy również jutro, od godziny 9:00.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze