Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas trzeciego dnia ostatniej tury przedsezonowych testów Formuły 1 na torze Barcelona-Catalunya. Tuż za Brytyjczykiem uplasował się Felipe Massa z Williamsa oraz Kimi Räikkönen z Ferrari.
W dniu dzisiejszym brali udział następujący kierowcy: Daniel Ricciardo (Red Bull Racing), Carlos Sainz (Toro Rosso), Kimi Räikkönen (Ferrari), Romain Grosjean (Lotus), Felipe Massa (Williams) i Lewis Hamilton (Mercedes).
Jak zazwyczaj w pierwszych godzinach testów panowały niezbyt reprezentatywne warunki. Gdy na końcu alei serwisowej zapaliło się zielone światło, asfalt był rozgrzany do zaledwie 5 st. Celsjusza. Stąd też nie obserwowaliśmy długich przejazdów. Większość ekip dzisiejszy poranek poświęciła na testy aerodynamiki oraz pit stopów.
Na jakiekolwiek czasy okrążeń tak naprawdę musieliśmy czekać dopiero do drugiej godziny testów. Wtedy tabela z rezultatami zapełniła się. Co nie dziwi na czele znajdował się Mercedes.
Z biegiem czasu przejazdy kierowców zdawały się wydłużać. W okolicach godziny jedenastej Marcus Ericsson wykonał serię okrążeń na oponach pośrednich. Nie były one zbyt szybkie, ale charakteryzowała je stałość, były bardzo wyrównane, co daje nam podstawy do twierdzenia, że Sauber jest przygotowany do sezonu 2015.
Kolejnym niezwykle istotnym wydarzeniem było uzyskanie czasu jednego okrążenia przez Kevina Magnussena. Duńczyk pojawił się w kokpicie samochodu McLarena w zastępstwie Fernando Alonso, ale zbyt długo dziś sobie nie pojeździł.
W południe doszło do zmiany na pozycji lidera. Felipe Massa po dość krótkim przejeździe na oponach miękkich uzyskał najlepszy czas - 1:23.262. Chwilę później swój wynik poprawił także Nico Hülkenberg.
Gdy testy spokojnie się odbywały, szefowie Renault, Ferrari i Mercedesa wykonali spotkanie. Jak się okazało francuski dostawca jednostek napędowych chciał zapytać o zgodę na stworzenie własnego zespołu lub dogadanie się z jakąś ekipą, aby ta stała się fabryczną stajnią Renault.
W drugiej połowie dnia część kierowców zdecydowała się na przejechanie symulacji tempa wyścigowego korzystając z ogumienia twardego. Jak się okazało Carlos Sainz Jr na każdym okrążeniu był wolniejszy o około dwie sekundy od Kimiego Räikkönena.
Na dwie godziny przed końcem dnia Mercedes po dłuższej nieobecności zdecydował się wypuścić swojego kierowcę na tor. Lewis Hamilton miał przetestować „ekstremalne” ustawienia samochodu. Najprawdopodobniej przysporzyły one więcej kłopotów niż pożytku, ponieważ Brytyjczyk dość rzadko pojawiał się na torze.
W drugiej połowie dnia testowego wcale na tor nie wyjeżdżał Kevin Magnussen jak się okazało w samochodzie McLarena doszło do wycieku oleju. Niestety ta awaria uziemiła Duńczyka w alei serwisowej do końca dnia.
W ostatnich godzinach sesji mieliśmy dwie czerwone flagi. Pierwszą z nich spowodował Marcus Ericsson, który zatrzymał się w pobliżu czwartego zakrętu. Drugą spowodował Carlos Sainz Jr, którego samochód odmówił posłuszeństwa w tym samym miejscu, co Szweda.
P | Kierowca | Samochód | Czas | Strata | Okr. | ||
1 | Lewis Hamilton | Mercedes W06 | 1:23,022 | 76 | |||
2 | Felipe Massa | Williams FW37 Mercedes | 1:23,262 | + 0,240 | 102 | ||
3 | Kimi Räikkönen | Ferrari SF15-T | 1:23,276 | + 0,254 | 136 | ||
4 | Carlos Sainz Jr | Toro Rosso STR10 Renault | 1:24,191 | + 1,169 | 132 | ||
5 | Romain Grosjean | Lotus E23 Mercedes | 1:24,200 | + 1,178 | 116 | ||
6 | Marcus Ericsson | Sauber C34 Ferrari | 1:24,477 | + 1,455 | 123 | ||
7 | Nico Hülkenberg | Force India VJM08 Mercedes | 1:24,939 | + 1,917 | 158 | ||
8 | Kevin Magnussen | McLaren MP4-30 Honda | 1:25,225 | + 2,203 | 39 | ||
9 | Daniel Ricciardo | Red Bull RB11 Renault | 1:25,742 | + 2,720 | 128 |
Cały dzisiejszy dzień testowy relacjonowaliśmy z naszego konta Twitter @swiatwyscigow, na które zapraszamy również jutro, od godziny 9:00.
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.