Rosberg najszybszy na rozpoczęcie drugiej tury testów

Nico Rosberg uzyskał najlepszy czas podczas pierwszego dnia drugiej tury przedsezonowych testów Formuły 1 na Circuit de Barcelona-Catalunya, zaś jego kolega zespołowy, Lewis Hamilton, przeprowadził pełną symulację wyścigu.

Po raz pierwszy podczas tegorocznych testów zespół Mercedes zdecydował się wykorzystać miękką mieszankę. Dzięki temu na szczycie tabeli z czasami tuż przed przerwą na lunch znalazł się Nico Rosberg – 1:23.022, który był szybszy od Valtteriego Bottasa o 0.207 sekundy, jednak czas Fina został ustanowiony na ultra-miękkiej mieszance. To pokazuje, jakim tempem dysponuje Mercedes, który w porannej części skupił się na jeździe z małą ilością paliwa w baku oraz na tempie kwalifikacyjnym.

Po południu kierownica trafiła w ręce Lewisa Hamiltona, który przejechał krótki stint na miękkich oponach, po czym pokonał 3 przejazdy na pośredniej mieszance jako część jazdy o długości 66 okrążeń.

Fernando Alonso musiał zmagać się z małym problemem związanym z telemetrią, który pojawił się przed przerwą, jednak zespół uporał się z usterką, co pozwoliło na uzyskanie trzeciego najlepszego czasu dnia, zaś strata wyniosła 1.713 sekundy do Rosberga. Hiszpan był w stanie przejechać 93 okrążeń.

Kimi Räikkönen z Ferrari spędził większość dnia na drugiej pozycji, jednak tuż po rozpoczęciu części popołudniowej testów Fin spadł na czwarte miejsce. Dzisiejszy dzień zakończył z 71 przejechanymi okrążeniami, jednak jest to aż o 100 mniej niż w przypadku duetu Rosberg/Hamilton.

W zespole Red Bull Racing doszło do opóźnień spowodowanych problemami z hamulcami, co przyczyniło się do pojawienia się ognia z tyłu RB12. Daniił Kwiat wrócił jednak po południu i odnotował finalnie piąty czas.

Hamilton zajął szóste miejsce, przed Maxem Verstappenem i Nico Hülkenbergiem. Obaj wymienieni zawodnicy przejechali po ponad 100 okrążeń.

Samochód Saubera o specyfikacji 2016 pokazał, że jest to niezawodna konstrukcja – Felipe Nasr przejechał 103 okrążenia i uzyskał 9. czas dnia. Kevin Magnussen z Renault był 10., jednak tuż przed końcem sesji spowodował wywieszenie czerwonej flagi, gdy zatrzymał się na torze mając przejechanych 119 okrążeń.

Haas nie miał dzisiaj wielkiej okazji do testowania swojej konstrukcji ze względu na problem z systemem przepływu paliwa. Esteban Gutiérrez był w stanie przejechać zaledwie 23 okrążenia. Stawkę zamknął Rio Haryanto z Manora, dla którego to również nie był udany dzień. Indonezyjski kierowca spędził większość poranka w garażu, podczas gdy zespół pracował nad usunięciem niewielkiego wycieku oleju. Ostatecznie mógł on dopisać do swojego konta 45 okrążeń.

Wyniki pierwszego dnia drugiej tury testów:

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat Opony Okr.
1 6 Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas F1 Team 1:23.022 miękkie 82
2 77 Valtteri Bottas Williams Martini Racing +0.207 ultra-miękkie 123
3 14 Fernando Alonso McLaren Honda +1.713 miękkie 93
4 7 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari +1.814 pośrednie 72
5 26 Daniił Kwiat Red Bull Racing +2.027 miękkie 69
6 44 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas F1 Team +2.029 pośrednie 90
7 33 Max Verstappen Scuderia Toro Rosso +2.154
miękkie 144
8 27 Nico Hülkenberg Sahara Force India F1 Team +2.314
miękkie 121
9 12 Felipe Nasr Sauber F1 Team +2.471
miękkie 103
10 20 Kevin Magnussen Renault Sport F1 Team +2.738
miękkie 119
11 21 Esteban Gutiérrez Haas F1 Team +3.639 pośrednie 23
12 88 Rio Haryanto Manor Racing MRT +4.603
miękkie 45

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze