Hülkenberg: Takie jest życie

Nico Hülkenberg, który od przyszłego sezonu będzie reprezentować barwy fabrycznego zespołu Renault, powiedział, że dotychczasowy brak podium mimo ponad stu startów w Formule 1 jest sytuacją, z którą po prostu należy się pogodzić.

Hülkenberg dołączył do stawki kierowców F1 po bardzo dobrych wynikach osiąganych w seriach juniorskich, jednak w ciągu sześciu lat startów z Williamsem, Sauberem i Force India Niemcowi nie udało się stanąć na podium wyścigu z cyklu Grand Prix. W ogólnym zestawieniu więcej startów bez podium niż Nico Hülkenberg mają tylko Adrian Sutil (128 występów) oraz Pierluigi Martini (119 występów).

Przyszłoroczny kierowca Renault podkreślił jednak, że ta statystyka nie wpływa na niego negatywnie.

„Jeśli będziesz oceniać każdy incydent osobno, to zawsze znajdzie się jakiś powód. Niektóre błędy można było uniknąć, pomyłki się zdarzają, albo po prostu chodzi o brak szczęścia, jednak tak to już jest. Szkoda, ponieważ chciałbym zdobyć podium dla siebie i dla zespołu” – powiedział Hülkenberg.

„Nie jest jednak tak, że myślę ciągle [o braku podium] płacząc, jakie to nieszczęście zawsze mnie dotyka. Takie jest życie. Mam nadzieję, że w ciągu najbliższych kilku lat los odwróci się w drugą stronę. Wierzę w ciężką pracę i dobre decyzje, a reszta sama nadejdzie, chociaż nie musi”.

Niemiec miał sporo okazji, by ukończyć wyścig w pierwszej trójce, a poniższa lista pokazuje, jak czasami niewiele brakowało, by przełamać tę statystykę.

Grand Prix Belgii 2012

W kwalifikacjach do wyścigu na torze Spa-Francorchamps Hülkenberg odpadł w Q2, jednak chaotyczny start spowodował przetasowania w stawce ze względu na konieczność wycofania się kilku zawodników z czołówki (przede wszystkim Fernando Alonso i Lewisa Hamiltona). Niemiec był jednym z kandydatów do podium, jednak ostatecznie linię mety przekroczył jako czwarty zawodnik, będąc zaledwie 2,5 sekundy za Kimim Räikkönenem.

Grand Prix Brazylii 2012

Hülkenberg był też w stanie wykorzystać swoje umiejętności jazdy w przejściowych warunkach, decydując się na pozostanie na torze, co pozwoliło mu na wyjście na prowadzenie. Niemiec popełnił jednak błąd, przez co spadł za Lewisa Hamiltona, a próba wyprzedzenia Brytyjczyka skończyła się kolizją. Ukarany Hülkenberg został sklasyfikowany na piątej pozycji.

Grand Prix Korei Południowej 2013

W koreańskim wyścigu Hülkenberg popisał się jednym z najlepszych występów w karierze, awansując w kwalifikacjach do Q3, by w wyścigu wykonać świetną pracę pod względem defensywnym, dowożąc do mety czwarte miejsce.

Grand Prix Bahrajnu 2014

Wyścig ten jest co prawda znany z batalii kierowców Mercedesa na czele stawki, ale warto również wspomnieć o tym, co działo się za ich plecami. O trzecie miejsce między sobą walczyli Sergio Pérez i Hülkenberg, jednak pod koniec rywalizacji Meksykanin był w stanie odjechać od zespołowego kolegi, a na ostatnich okrążeniach Hulk nie dał rady odeprzeć ataków Daniela Ricciardo i do mety dojechał na piątym miejscu.

Grand Prix Węgier 2015

Ten weekend wyścigowy był dla Force India trudnym, jednak Hülkenberg był w stanie odnotować progres w pełnym emocji wyścigu. Później jednak Niemiec, który jechał na siódmej pozycji, doznał awarii przedniego skrzydła i wylądował w barierach. Chwilę wcześniej jechał kilka sekund przed Daniiłem Kwiatem, który był drugi.

Grand Prix Monako 2016

Hülkenberg w początkowej fazie deszczowego wyścigu jechał na czwartej pozycji, jednak zmiana opon z deszczówek na przejściowe sprawiła, że znalazł się za plecami wolno jadącego Felipe Massy, za którym Niemiec stracił mnóstwo czasu. Przekroczył linię mety na szóstej pozycji, czując, że miał tempo, by znaleźć się na podium. Jego zespołowy kolega Sergio Pérez – dzięki lepszej strategii – był trzeci.

Grand Prix Belgii 2016

Hülkenberg, który do wyścigu zakwalifikował się na siódmej pozycji, po dosyć chaotycznym starcie awansował na drugie miejsce, jednak zjazd do boksów przed wywieszeniem czerwonej flagi sprawił, że spadł on na trzecią pozycję. Co prawda lokatę tę utrzymywał przez długi okres czasu, jednak pod koniec został wyprzedzony przez Lewisa Hamiltona, który do wyścigu startował z końca stawki za nieregulaminową wymianę jednostek napędowych.

Grand Prix Brazylii 2016

Podczas deszczowego wyścigu Hülkenberg pozostał na torze na deszczówkach i awansował na czwarte miejsce, jednak doznał on przebicia opony jadąc za samochodem bezpieczeństwa, przez co spadł na piętnastą pozycję i przez resztę wyścigu nadrabiał straty – metę przekroczył jako siódmy kierowca.

Źródło: gpupdate.net

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze