Najlepsze wypowiedzi przez team radio sezonu 2016

Sezon Formuły 1 2016 już dawno dobiegł końca, jednak wiadomości radiowe nie uległy dezaktualizacji. Poniżej kilka najlepszych cytatów z poprzedniego sezonu, gdzie dowiecie się czy Sebastian Vettel jest faktycznie królem przekleństw, a Fernando Alonso – mistrzem ironii. A może ktoś was zaskoczy.

„Przez cały wyścig jadę z przodu i odjeżdżam, a teraz nie pozwalacie mi go wyprzedzić. To piep*** żart, naprawdę” - denerwował się Max Verstappen na strategię Toro Rosso podczas wyścigu w Australii.

„Chłopaki, posłuchajcie mnie. To dla nas zwycięstwo. To zwycięstwo! Niewiarygodne dla wszystkich. Niewiarygodne! Nie wiem nawet na którym miejscu się uplasowaliśmy. Niesamowite! [otrzymał informację, że jest szósty]. Jejku! Witaj w Formule 1, Gene. To historyczny dzień panowie!” - cieszył się Grosjean po zdobyciu punktów w Australii.

„Ok, wydaje mi się, że przecieka woda w moim samochodzie. Mój tyłek robi się mokry” - zakomunikował Sebastian Vettel podczas treningu w Bahrajnie.

„To było dobre okrążenie, to było seksowne okrążenie” – twierdził Hamilton, po wykręceniu nowego rekordu toru w kwalifikacjach w Bahrajnie.

„Nie ma szans, żebym wyprzedził Manora. On jest jak rakieta na prostej” – mówił Kevin Magnussen, nie mogąc sobie poradzić z samochodem Manora.

„Naprawdę chcecie żebym kontynuował, bo w tej chwili to po prostu wielkie gówno” - w swoim stylu zakomunikował Kimi Räikkönen podczas treningu w Chinach.

„Nieeeee. Aaaaargh. Argh” - krzyczał Fernando Alonso, gdy pojawienie się czerwonej flagi zniweczyło szansę na wykonanie dobrych finałowych okrążeń w Q2.

„Miałem kontakt. Nie było szans, by go uniknąć. Samochód Red Bulla wszedł na wewnętrzną niczym szaleniec i uderzyłem Kimiego. Powtarzam. Manewr Kwiata był niczym atak samobójcy. W takim przypadku zawsze zdarzy się wypadek. Nie było szans, by przy takiej prędkości normalnie pokonał zakręt” - Sebastian Vettel dobitnie przedstawił swój punkt widzenia z manewru w pierwszym zakręcie na torze w Chinach.

„Co myślicie o moim tempie? Podoba wam się?” - takie pytanie, niczym małe dziecko zadał Sergio Pérez swoim inżynierom.

„Coś się dzieje panowie, nie da się jechać. Robicie co chcecie, ale myślę, że gdzieś spieprz***” – twierdził Romain Grosjean, nie mogąc znaleźć odpowiedniego tempa.

„Kur**, koniec wyścigu. Wypadek. Ktoś uderzył w mój pieprz*** tył. Zakręt numer dwa i potem ktoś mnie kur** znowu uderzył w pieprz*** tył w trzecim zakręcie. Serio. Co my tu kur** robimy?” - denerwował się Vettel, gdy wyścig w Rosji ukończył na pierwszym okrążeniu (przy okazji jest rekordzistą w ilości przekleństw w jednej wypowiedzi w tym zestawieniu)

{youtube}8ucQrpErEYI{/youtube}

„Cóż, super, prawda? Zostałem właśnie wyprzedzony przez Haryanto. Usuńcie samochód z drogi. Wiem, że on myśli że jest szybki, ale nie jest” - strategia Jensona Buttona w GP Hiszpanii sprawiła, że Brytyjczyk znalazł się za jednym z samochodów Manora.

„Kur**, gdybym nie zjechał, wjechałby prosto w mój samochód. Serio, co my robimy, ścigamy się czy gramy w ping-ponga?” - denerwował się Sebastian Vettel na manewr Daniela Ricciardo.

„Dzięki panowie, to mój czas. Mój piep*** czas” - odpowiedział w stylu Vettela Daniel Ricciardo, zdobywając pole position w Monako. Po przegranym wyścigu, tracąc wielką szansę na wygraną, Australijczyk zmienił jednak ton wypowiedzi:

„Zapamiętajcie to. Cokolwiek byście nie powiedzieli, nie poprawi to sytuacji. Zapamiętajcie”.

„Co ten Kwiat kur** robił?” – pytał Kevin Magnussen, który został uderzony przez zdublowanego Rosjanina.

„Z jakiego powodu? Podajcie mi przyczynę!” - krzyczał Felipe Nasr, któremu nie podobały się polecenia zespołowe, zmuszające go do ustąpienia miejsca Marcusowi Ericssonowi. Ostatecznie między dwoma kierowcami Saubera doszło do kontaktu.

„Moje opony się chłodzą jak szalone, bo – nie wiem dlaczego – Alonso urządza sobie wycieczkę autobusową po Baku” - denerwował się Vettel podczas treningu na nowym torze.

„Jechałem jak babcia” - opowiadał o swoim tempie wyścigowym Max Verstappen.

„Zjechał na prawo, ale zaraz powrócił na lewo, gdzie byłem ja i zniszczył moje pieprz*** przednie skrzydło” – mówił wzburzony Räikkönen, opowiadając o obronie Verstappena.

„Panowie, jesteście pewni że wszystko jest w porządku z aerodynamiką? Prawie się obróciłem! Ojej, skrzynia biegów! Co się z nią dzieje? Pomóżcie mi!” - krzyczał przez radio bezradny Romain Grosjean.

„Kur**, jest tragicznie. Co się kur** dzieje?” – pytał Kwiat po odpadnięciu w pierwszej części czasówki.

„Nie, zamierzam przejechać jeszcze kilka okrążeń” - Vettel sam ustalił sobie strategię, wiedząc o wielu nieudanych próbach strategów w pierwszej części sezonu.

„Esteban, mój ulubieniec. Kocham tego faceta” - wypowiadał się sarkastycznie Daniel Ricciardo o Meksykaninie, który nie przepuszczał kierowców, pomimo otrzymania niebieskiej flagi.

„Hej, to jest kur**  żałosne. On po prostu kur** skręca, kiedy jadę z pełną prędkością w prawo” - irytował się Kimi Räikkönen na Verstappena podczas słynnej walki obu kierowców na Spa-Franchorchamps.

„Zatrzymaj samochód i zgaś silnik. Zatrzymaj samochód i zgaś silnik. Zatrzymaj samochód i zgaś silnik” - takie polecenie otrzymał Wehrlein na Monzy. „Chcecie żebym zatrzymał samochód?” - zapytał bardzo poważnie zaskoczony Niemiec.

„Nie martwcie się, stracę kolejną pozycję na pit stopie, ale własnoręcznie to odrobię” - Alonso znany ze swoich sarkastycznych komentarzy, wygłosił kolejny z nich, gdy z powodu złej strategii, podczas postoju w boksach spadł za Sergio Péreza.

„Dobra robota. Świetna robota na pierwszym stincie, Nicola” - usłyszał Nico Rosberg od swojego inżyniera po zwycięstwie. „Dziękuję ci bardzo, Thomas” - otrzymał w odpowiedzi.

„To co musisz zapamiętać, to fakt, że to Felipe Nasr” - otrzymał w słuchawkach Daniel Ricciardo podczas treningu w Singapurze, wiedząc że wcześniej miewał z nim problemy.

„Tak, na wyjściu z zakrętu numer 3 znajduje się wielka jaszczurka. Ja nie żartuję” - oznajmił Max Verstappen w treningu na torze Marina Bay.

„Kev, wyskakuj, wyskakuj. Wychodź, Kev, wychodź!" (Po angielsku w formie rymowanej: "Kev jump out, jump out. Get Kev out, get Kev out") – to usłyszał Kevin Magnussen, gdy jego samochód zapalił się w treningu w Malezji.

„Serio, Sebastian jest szalony. Wjechał w Rosberga jak pojeb*** idiota” – twierdził Max Verstappen, widząc sytuację na pierwszym zakręcie w wyścigu o GP Malezji.

{youtube}n9Q9zvl4cWE{/youtube}

„Nie ma szans, zbyt duża degradacja” - Alonso odparł swoim strategom, gdy ci zasugerowali, że plan A otrzymuje notę 5+.

„O nie, niee!” - krytyczny moment sezonu – awaria silnika w wyścigu o GP Malezji, która pozbawiła Lewisa Hamiltona szans na wywalczenie tytułu mistrza świata.

„Hej, hamulec nie hamuje” - Grosjean zgłosił poważny problem, po uderzeniu w barierę podczas treningu.

„To jest żałosne, poważnie. Straciłem sekundę za nic” - Vettel narzekał (nie po raz pierwszy), gdy kierowcy po otrzymaniu niebieskiej flagi, nie chcieli go natychmiastowo przepuścić.

„Cześć Nico. Tutaj Johnny Herbert. Jesteśmy na żywo na antenie, proszę, nie przeklinaj” - taką informację otrzymał Rosberg po zdobyciu pole position na Suzuce.

„Dostałem mocny strzał w tył. Co za idiota, co za pojeb** idiota” - narzekał Pérez, który został uderzony przez Kwiata w Austin.

„Nie jestem tutaj, aby ukończyć wyścig na czwartym miejscu” - jedna z najpopularniejszych wypowiedzi sezonu 2016. Faktycznie, Max Verstappen nie ukończył wyścigu na czwartym miejscu (ani na żadnym innym punktowanym), ponieważ wkrótce spotkały go problemy ze skrzynią biegów.

„Tak, wiedziałem to przez cały wyścig” - odparł Palmer członkom zespołu Renault, którzy poinformowali go, że jest szybszy od Kevina Magnussena.

„Więc mają tak jakby darmowy pit stop? To popiep***” - pieklił się Ricciardo, wiedząc o zjeździe Mercedesów do boksu podczas pojawienia się wirtualnego samochodu bezpieczeństwa.

„Informujcie mnie stale o czasach Rosberga. Pragnę dogonić tego skurwy***” - zapowiedział Ricciardo, tuż po swojej pierwszej wiadomości.

„Ihaaaaa!” - słynny okrzyk Fernando Alonso podczas GP USA, po wyprzedzeniu Carlosa Sainza i wskoczeniu na piątą pozycję.

Ciąg dalszy wypowiedzi Fernando Alonso. Inżynier wyścigowy Hiszpana nie ma z nim łatwo i po zasugerowaniu zwiększenia tempa....

„Tak, naciskam. Naciskam od pierwszego okrążenia, ale mieliśmy korek przez 15 okrążeń z powodu samochodu, który nie powinien już jechać w tym wyścigu. Rób swoją pracę, a ja będę robił moją” - otrzymał w odpowiedzi.

GP Meksyku stała się słynna z powodu manewru Hamiltona na starcie i incydentu na linii Vettel-Verstappen, który był bardzo szeroko komentowany w mediach.

„Musi mnie puścić. Musi mnie puścić! Czy jestem jedyną osobą? Czy nie widzicie tego, co ja widzę?” - krzyczał przez radio Vettel.

I wreszcie, najsłynniejsza wypowiedź sezonu:

„Wiecie co? Tutaj jest wiadomość do Charliego. Piep** się, serio, piep** się”.

Równie bogate słownictwo co Vettel, ma Daniel Ricciardo i tak właśnie zareagował na ścięcie zakrętu przez Hamiltona:

„Lewis na starcie jechał jak.... Postawcie tam pieprz*** ścianę i nie będą tego robić. Pieprz** faceci. Pieprz** przedszkole”.

„Taaak, definitywnie rozwiązaliśmy nasze problemy, co nie?” – stwierdził ironicznie Button kończąc kwalifikacje w Brazylii już w pierwszej ich części.

„Ok Lewis, to są instrukcje. Potrzebujemy 45.1, 45.1 do zwycięstwa” - otrzymał Hamilton od swojego inżyniera w finałowym wyścigu sezonu.

„Sugeruję, byście pozwolili nam się ścigać, panowie” - odparł Brytyjczyk.

„Lewis, tutaj Paddy. Potrzebujemy, żebyś poprawił tempo, abyś wygrał wyścig. To instrukcja” – dodał Paddy Lowe.

„Paddy, jestem w tej chwili na czele. Obecnie tracę mistrzostwo świata, więc nie dbam o to, czy wygram czy przegram ten wyścig”.

„Dokonaliśmy tego, dokonaliśmy tego!” - cieszył się nowy mistrz świata przekraczając linię mety w wyścigu o GP Abu Zabi.

„Dziękuję panowie, dziękuję bardzo. Nigdy nie zapomnę tego samochodu, tego zespołu, tego momentu i tej pracy. Kocham was” – mówił wzruszony Felipe Massa, który w GP Abu Zabi sądził, że ostatecznie kończy karierę. Ostatnie pogłoski sugerują jednak, że Brazylijczyk jest całkiem bliski powrotu do Formuły 1, gdzie zajmie dopiero opuszczone miejsce w Williamsie. Czekamy więc na powrót 35-latka, powrót Formuły 1 i kolejne wypowiedzi przez team radio!

Źródło: gpupdate.net

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze