George Russell i Max Verstappen wyrazili swoje obawy dotyczące zdrowia i bezpieczeństwa związane z obecnymi regulacjami przepisów. Zdaniem kierowcy Mercedesa i Red Bulla na taki stan rzeczy powinna zareagować FIA.
Nowe konstrukcje bolidów, które zostały wprowadzone w sezonie 2022, dość niespodziewanie stanowiły dla zespołów problem z tzw.: „morświnowaniem”, czyli dobijaniem samochodów na prostych odcinkach torów. Z biegiem czasu problem został zażegnany przez ekipy, jedna efekt przysysania samochodów, jaki generuje obecnie podłoga, sprawia, że największa efektywność bolidów jest wtedy, kiedy są usytuowane jak najniżej asfaltu.
W tym przypadku każda nawet najmniejsza nierówność na torze daje się we znaki kierowcom, na co uwagę zwrócił podczas weekendu Grand Prix w Bahrajnie Max Verstappen: „Na końcu prostej z pełnym obciążeniem, uderzenie [podłogą] jest zbyt duże przy tak niskim prześwicie”
. Holender podczas odprawy kierowców miał zwrócić się do FIA, aby ta zareagowała na ten problem w dłużej perspektywie. „Problemem był nasz komfort, nasz kręgosłup, ucisk na nierównościach”
.
Kierowca Red Bulla uważa, że przed FIA stoi spore wyzwanie, gdyż do tej pory nie wprowadzono żadnych rozwiązań regulujących ten problem: „Nadal mamy bardzo słabe wyniki [w tej sprawie], ale nie sądzę, że samochód na rok 2026 będzie się różnić”
. Trzykrotny mistrz świata F1 uważa, że seria musi to zrewidować w przepisach, które wejdą za dwa lata.
Z kolei Russell powiedział, że problem narasta, kiedy samochody zwiększają prędkość na prostej, a docisk zbliża samochód do asfaltu: „Wszyscy kierowcy rozmawiali z F1, ponieważ dalsza eksploatacja samochodów w ten sposób jest nieco niezrównoważona”
– powiedział Brytyjczyk. „Najlepsze osiągi osiąga się, jadąc samochodem jak najbliżej podłoża i tak sztywnym, jak to możliwe, więc czujesz, jakbyś grzechotał zębami na prostej. Długość baterii AA to odległość, w jakiej jesteśmy od ziemi na początku prostej, a na końcu jest wielkości ciecierzycy. Tak więc każdy najmniejszy guzek przechodzi przez całe ciało i mamy nadzieję, że w nowej generacji samochodów znajdą lepsze rozwiązanie”
.
Źródło: bbc.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.