Podopieczny Red Bulla Pierre Gasly zakończył trwającą dokładnie 1015 dni niemoc i odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w serii GP2 po dominacji w głównym wyścigu na torze Silverstone.
Gasly, który po raz ostatni stał na najwyższym stopniu podium w 2013 roku w wyścigu Formuły Renault 2.0, wystartował na oponach opcjonalnych, by później zmienić je na główne i pewnie dojechać na pierwszej pozycji do mety. Na drugim miejscu stanął drugi z kierowców Premy – Antonio Giovinazzi, który na ostatnim okrążeniu rywalizacji wyprzedził Olivera Rowlanda.
Gasly startował z pierwszego rzędu, jednak jego miękkie opony dosyć szybko się skończyły, przez co musiał wcześnie zjechać na zmianę opon. Po wyjeździe z alei serwisowej tracił 32,5 sekundy do zdobywcy pole position, Normana Nato, który zdecydował się ruszyć na bardziej twardych oponach. Za sobą utrzymywał kolejkę samochodów składającą się z Jordana Kinga, Nicholasa Latifiego, Raffaele Marciello i Artema Markelova, zaś Giovinazzi i Rowland, podobnie jak Gasly, ruszyli do wyścigu na bardziej miękkich oponach.
Wkrótce Gasly na twardszej mieszance znacznie zmniejszył stratę do lidera, pokazując wyśmienite tempo. Wkrótce czołówka zjechała do swoich mechaników na wymianę ogumienia, dzięki czemu Gasly wskoczył na prowadzenie w wyścigu i dojeżdżając na pierwszej pozycji do mety z bezpieczną przewagą wynoszącą 9 sekund.
Giovinazzi i Rowland także zyskali na starcie na miękkiej mieszance, by uzupełnić skład kierowców na podium. Kierowca Premy na ostatnim okrążeniu wyprzedził swojego rywala na zewnętrznej zakrętu Woodcote.
Mitch Evans, który zaliczył problematyczny start, skutecznie odrabiał straty i wykorzystał słaby postój Nato, dzięki czemu rywalizację ukończył na czwartym miejscu. Luca Ghiotto do wyścigu ruszał z końca stawki na oponach miękkich, ale zjechał bardzo wcześnie i ostatecznie zmagania ukończył na piątym miejscu, przed Nobuharu Matsushitą.
Nato przekroczył linię mety jako siódmy, zaś Jordan King również zaliczył bardzo słaby pit stop, przez co spadł na ósmą pozycję. Marciello cierpiał ze względu na wysokie zużycie twardszych opon, jednak udało mu się ukończyć na dziewiątym miejscu, a jego zespołowy kolega Markelov zamknął czołową dziesiątkę.
P | Kierowca | Zespół | Czas | |
1 | Pierre Gasly | Prema Racing | 29 okr. | |
2 | Antonio Giovinazzi | Prema Racing | + 9.422 | |
3 | Oliver Rowland | MP Motorsport | + 11.090 | |
4 | Mitch Evans | Pertamina Campos Racing | + 21.667 | |
5 | Luca Ghiotto | Trident | + 24.591 | |
6 | Nobuharu Matsushita | ART Grand Prix | + 25.165 | |
7 | Norman Nato | Racing Engineering | + 25.474 | |
8 | Jordan King | Racing Engineering | + 25.651 | |
9 | Raffaele Marciello | Russian Time | + 31.757 | |
10 | Artem Markelov | Russian Time | + 33.115 | |
11 | Nicholas Latifi | DAMS | + 34.220 | |
12 | Marvin Kirchhofer | Carlin | + 34.409 | |
13 | Sergio Canamasas | Carlin | + 37.898 | |
14 | Arthur Pic | Rapax | + 42.610 | |
15 | Jimmy Eriksson | Arden International | + 55.205 | |
16 | Alex Lynn | DAMS | + 56.604 | |
17 | Nabil Jeffri | Arden International | + 57.490 | |
18 | Sergey Sirotkin | ART Grand Prix | + 1:02.096 | |
19 | Daniel De Jong | MP Motorsport | + 1:23.661 | |
20 | Philo Paz Armand | Trident | + 1:39.764 | |
21 | Sean Gelael | Pertamina Campos Racing | + 1 okr. | |
22 | Gustav Malja | Rapax | + 1 okr. |
Źródło: gpupdate.net
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.