Kierowca Premy, Charles Leclerc, zakończył sesję treningową Formuły 2 na torze w Montmelo na pierwszym miejscu. Monakijczyk jako jedyny zszedł z czasem poniżej 1:30s, ale niewiele zbrakło do tego również drugiemu Alexowi Albonowi. NIeco dalej z tyłu uplasował się Sergio Settle Camara.
Sesja treningowa przed drugą tegoroczną rundą mistrzostw Formuły 2 rozpoczęła się przy pełnym słońcu przez co pełna zdeterminowanych zawodników stawka dumnie opuściła swoje stanowiska serwisowe.
Przez pierwsze kilka minut nie mieliśmy sporo akcji, co wynikało z faktu, że wszyscy skupiali się na doprowadzeniu opon do optymalnej temperatury. Gdy ogumienie w samochodach było już gotowe do wyścigowego tempa, zobaczyliśmy pierwsze reprezentatywne wyniki na poziomie 1:31s.
Na początku sesji najlepszym rezultatem mógł pochwalić się junior McLarena, Nobuharu Matsushita, ale szybko został on zastąpiony na fotelu lidera najpierw przez zwycięzcę pierwszego wyścigu z Bahrajnu, Artema Markelova, a następnie przez swojego kolegę z zespołu, Alexa Albona.
Pierwszym zawodnikiem, który zszedł z czasem poniżej 1:30s był ubiegłoroczny mistrz serii GP3, Charles Leclerc. Monakijczyk, który w tym roku przeniósł się do zespołu Prema, gdzie ściga się z drugim wychowankiem Scuderii, Antonio Fuoco, ustanowił 1:29.974s, zapewniając sobie pierwsze miejsce w tabeli czasów na dłuższą chwilę.
W trakcie pierwszej części sesji treningowej przekonaliśmy się, że kluczem do dobrego rezultatu na torze w Barcelonie jest odpowiednio zbalansowany samochód. Jakiekolwiek niedociągnięcia bardzo dają o sobie znać szczególnie w zakrętach o numerach 3, 9 i 16, będących bardzo szybkimi, przejeżdżającymi z gazem w podłodze garażami. Wielu zawodników wyraźnie miało problemy z jego odpowiednim przejechaniem.
Pod koniec swojego pierwszego stintu dość niebezpieczną przygodę zaliczył Luca Ghiotto. Na wyjściu z ostatniego zakrętu od prowadzonego przez Włocha samochodu Russian Time oderwała się pokrywa silnikowa, która na nasze nieszczęście wylądowała na prostej startowej. Aby uprzątnąć pozostałości karoserii sędziowie aktywowali na chwilę system wirtualnego samochodu bezpieczeństwa, który pozwolił na interwencję.
Spore problemy z samochodem wydawał się mieć wspomniany wcześniej Antonio Fuoco. Włoch w trakcie kilkudziesięciu minut treningu zaliczył zdecydowanie najwięcej wycieczek na pobocze przez co na kilka minut przed końcem plasował się dopiero na 20. pozycji, a jego strata do najszybszego Leclerca, wynosiła ponad 3 i pół sekundy.
W drugiej części treningu mieliśmy zdecydowanie mniej akcji i szybkich okrążeń. Zawodnicy w większości mieli już w swoich samochodach większa porcję paliwa i sprawdzali ustawienia pod kątem wyścigu. Na pierwszym miejscu pozostał więc Leclerc, a za nim uplasowali się Alex Albon i Sergio Settle Camara.
Kwalifikacje do głównego wyścigu Formuły 2 w Hiszpanii rozpoczną się o godzinie 15:55.
Oto pełne wyniki dzisiejszego treningu:
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 1 | Charles Leclerc | PREMA Racing | 1:29.974s | ||
2 | 8 | Alexander Albon | ART Grand Prix | + 0.042s | ||
3 | 14 | Sérgio Sette Câmara | MP Motorsport | + 0.510s | ||
4 | 15 | Jordan King | MP Motorsport | + 0.625s | ||
5 | 3 | Louis Delétraz | Racing Engineering | + 0.670s | ||
6 | 6 | Artem Markelow | RUSSIAN TIME | + 0.869s | ||
7 | 18 | Nyck de Vries | Rapax | + 0.908s | ||
8 | 20 | Norman Nato | Pertamina Arden | + 0.912s | ||
9 | 5 | Luca Ghiotto | RUSSIAN TIME | + 1.069s | ||
10 | 17 | Sergio Canamasas | Trident | + 1.112s | ||
11 | 9 | Oliver Rowland | DAMS | + 1.120s | ||
12 | 7 | Nobuharu Matsushita | ART Grand Prix | + 1.183s | ||
13 | 11 | Ralph Boschung | Campos Racing | + 1.381s | ||
14 | 21 | Sean Gelael | Pertamina Arden | + 1.381s | ||
15 | 19 | Johnny Cecotto | Rapax | + 1.420s | ||
16 | 12 | Roberto Merhi | Campos Racing | + 1.470s | ||
17 | 4 | Gustaw Malja | Racing Engineering | + 1.586s | ||
18 | 10 | Nicholas Latifi | DAMS | + 1.626s | ||
19 | 2 | Antonio Fuoco | PREMA Racing | + 2.871s | ||
20 | 16 | Nabil Jeffri | Trident | + 3.015s |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.