Nobuharu Matushita przesunął się na prowadzenie po perfekcyjnym starcie i nie oddał go do samej mety. Na drugim stopniu podium zameldował się dzisiaj Oliver Rowland, a na trzecim Nyck De Vries.
Niedzielny poranek na torze Hungaroring pod Budapesztem przywitał nas pełnym słońcem i bezchmurnym niebem. Były to więc wymarzone warunki dla zawodników Formuły 2, którzy przygotowywali się do startu do sprinterskiego wyścigu.
Alex Albon i Norman Nato, którzy znaleźli się dzisiaj w pierwszym rzędzie, nie popisali się na starcie i mocno zaboksowali tylnymi kołami. Sytuację tą wykorzystali przede wszystkim Nobuharu Matsushita, który przebił się na czoło już przed pierwszym zakrętem i Luca Ghiotto, który przeskoczył na drugą pozycję.
Start Albona i Nato był na tyle słaby, że pozycje ich kosztem zyskali także Nyck De Vries, Oliver Rowland i Charles Lerclerc. Pechowy duet podążał dopiero na 6. i 7. pozycji. Czołową ósemkę zamykał Nicholas Latifi.
Nobuharu Matsushita pewnie budował swoją przewagę nad drugim Ghiotto. Włoch, który po Grand Prix Węgier testować będzie samochód Formuły 1 w barwach Williamsa prezentował wyraźnie gorsze tempo od lidera wyścigu i musiał skupić się na tym, co działo się za jego plecami. Spośród goniącego go tria: De Vries, Rowland, Leclerc - największą ochotę na awans w klasyfikacji wydawał się mieć zwycięzca wczorajszego wyścigu - Oliver Rowland.
Wyścig Alexa Albona z każdym kolejnym okrążeniem robił się coraz gorszy. Na jednym z pierwszych okrążeń padł on ofiarą Normana Nato, który objechał po zewnętrznej drugiego zakrętu, a po ataku Nicholasa Latifiego na prostej startowej, na 11. okrążeniu, Taj spadł już na ostatnie, punktowane dzisiaj miejsce.
W połowie wyścigu chwilę grozy przeżył Matsushita, który nie wyrobił się w zakręcie numer 4 i stracił większość swojej przewagi. Drugi Ghiotto przez chwilę mógł korzystać nawet z systemu DRS, jednak nie wykorzystał tej okazji aby zbliżyć się do Japończyka.
Walka w czołówce zawiązała się na kilka okrążeń przed metą za sprawą kłopotów Luki Ghiotto. Włoch dysponował zdecydowanie mniejszym poziomiem przyczepności niż jego koledzy, co na 21. okrążeniu, w drugim zakręcie, wykorzystał Nyck De Vries, objeżdżając spektakularnie swojego rywala po zewnętrznej. Sytuację tą wykorzystać chciał również Rowland, ale Ghiotto zdołał obronić trzecią pozycję.
Kierowca Russian Time nie utrzymał jej jednak przez dłuższy czas, ponieważ kolejny atak Rowlanda na końcu drugiego sektora zakończył się powodzeniem. Chwilę później pozycję jego kosztem zyskał również Charles Leclerc.
Rywalizację delikatnie zaburzyły nam wypadki Roberta Visiou, Sergio Canamasasa i Nabila Jeffri. Wszyscy kierowcy mieli problemy w tym samym czasie, przez co sędziowie aktywowali na 2 okrążenia system wirtualnego samochodu bezpieczeństwa.
Opony w samochodzie Ghiotto były tak zużyte, że Nato i Latifi objechali go na 26. kółku bez żadnej walki. Problemy natury technicznej dopadły w tym samym czasie z kolei Charlesa Leclerca, który meldował swojemu zespołowi o źle funkcjonującej skrzyni biegów, a także spadających ciśnieniach w oponach.
Oliver Rowland dopiął swojego na przedostatnim okrążeniu, wyprzedzając Nycka De Vriesa po zewnętrznej drugiego zakrętu. Pozycję zyskał w końcówce także Alex Albon, spychając Ghiotto na ósmą pozycję.
Więcej zmian już nie mieliśmy i Nobuharu Matsushita dowiózł zwycięstwo do mety. Na drugim stopniu podium znalazł się dzisiaj Oliver Rowland, a na trzecim miejscu uplasował się Nyck De Vries.
Oto pełne wyniki dzisiejszego wyścigu:
P | Nr | Kierowca | Zespół | Czas | ||
1 | 7 | Nobuharu Matsushita | ART Grand Prix | 28 okr. | ||
2 | 9 | Oliver Rowland | DAMS | + 4,307 | ||
3 | 18 | Nyck de Vries | Rapax | + 7,143 | ||
4 | 1 | Charles Leclerc | PREMA Racing | + 11,635 | ||
5 | 20 | Norman Nato | Pertamina Arden | + 12,458 | ||
6 | 10 | Nicholas Latifi | DAMS | + 13,485 | ||
7 | 8 | Alexander Albon | ART Grand Prix | + 16,754 | ||
8 | 5 | Luca Ghiotto | RUSSIAN TIME | + 24,843 | ||
9 | 6 | Artiom Markiełow | RUSSIAN TIME | + 25,577 | ||
10 | 21 | Sean Gelael | Pertamina Arden | + 33,887 | ||
11 | 15 | Jordan King | MP Motorsport | + 35,770 | ||
12 | 3 | Louis Delétraz | Racing Engineering | + 35,823 | ||
13 | 14 | Sérgio Sette Câmara | MP Motorsport | + 41,847 | ||
14 | 19 | Santino Ferrucci | Trident | + 42,122 | ||
15 | 16 | Nabil Jeffri | Trident | + 86,947 | ||
16 | 11 | Ralph Boschung | Campos Racing | + 1 okr. | ||
17 | 2 | Antonio Fuoco | PREMA Racing | + 1 okr. | ||
NSK | 4 | Gustav Malja | Racing Engineering | |||
NSK | 17 | Sergio Canamasas | Rapax | |||
NSK | 12 | Robert Vișoiu | Campos Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.