Jake Hughes odniósł zwycięstwo w drugim wyścigu Formuły 3 na austriackim torze Red Bull Ring, który wykorzystał kolizję kierowców zespołu Prema: Roberta Shwartzmana i Marcusa Armstronga, w wyniku czego Rosjanin otrzymał karę doliczenia pięciu sekund i został sklasyfikowany na trzecim miejscu. Drugą pozycję zajął z kolei trzeci zawodnik Premy Jehan Daruvala.

Pogoda o poranku w okolicach Spielbergu była podobna do tej, którą widzieliśmy przez dotychczasową część weekendu wyścigowego. Nad Red Bull Ringiem było bezchmurne niebo i mimo porannej godziny, temperatura powietrza wynosiła 22°C, zaś nawierzchnia rozgrzana była do 35°C. Z pole position ruszał Lirim Zendeli, który wczoraj zajął ósme miejsce, a obok niego swój samochód ustawił Jake Hughes.

Po zgaśnięciu czerwonych świateł Hughes popisał się nieznacznie lepszym startem niż Zendeli i objął prowadzenie w wyścigu. Zendeli jednak był w stanie odpowiedzieć na prostej przed trzecim zakrętem i powrócił na pozycję lidera. Startujący z trzeciego pola Pedro Piquet obrócił swój samochód w pierwszym zakręcie i spadł na koniec stawki, zaś z pól startowych nie ruszył Logan Sargeant.

Podczas gdy Hughes próbował wyprzedzić Zendeliego, za ich plecami bratobójczy pojedynek między sobą toczyli kierowcy Premy: Robert Shwartzman oraz Marcus Armstrong, jednak to pierwszy z nich wyszedł wówczas obronną ręką. Na czwartym okrążeniu lider Zendeli popełnił błąd na hamowaniu do trzeciego zakrętu podczas obrony przed Hughesem, co wykorzystali zarówno Brytyjczyk, jak i Shwartzman, którzy awansowali na pierwsze i drugie miejsce. Na kolejnym kółku Rosjanin wyprzedził Hughesa i awansował na pozycję lidera, jednak nadal musiał nadal odpierać ataki z jego strony. W międzyczasie z Zendelim uporał się również Armstrong, który przesunął się na trzecią lokatę po skutecznym manewrze wyprzedzania w dziewiątym zakręcie.

Hughes nie był w stanie finalnie odpowiedzieć na tempo Shwartzmana i błyskawicznie znalazł się pod ostrzałem Armstronga – Nowozelandczyk jednak nie miał większych problemów z wyprzedzeniem kierowcy ekipy HWA RACELAB na siódmym okrążeniu i dzięki temu na czele znajdowało się dwóch kierowców Premy. Z kolei trzeci z zawodników tej ekipy Jehan Daruvala przesunął się na szóste miejsce po uporaniu się z Richardem Verschoorem. Moment zawahania Holendra wykorzystał także Leonardo Pulcini, który awansował na siódmą pozycję. Zendeli z kolei spadł na piątą lokatę po tym, jak został wyprzedzony przez Maxa Fewtrella.

Na 12. okrążeniu Ye Yifei przedwcześnie odpadł z wyścigu, parkując swój samochód na poboczu bez przedniego skrzydła, zaś Bent Viscall także pożegnał się z rywalizacją z przebitą tylną prawą oponą i choć powtórki nie pokazały żadnej kolizji, najprawdopodobniej między nimi doszło właśnie do kontaktu. Z tego powodu dyrekcja wyścigu zdecydowała się wykorzystać wirtualny samochód bezpieczeństwa, aby porządkowi mogli zabrać oba pojazdy.

Po wznowieniu wyścigu Armstrong niemal natychmiast chciał zaatakować Shwartzmana o pozycję lidera, jednak Rosjanin zachował zimną krew i utrzymał swoją lokatę. Za ich plecami wciąż podążał Hughes, jednak jednocześnie Brytyjczyk miał niemal czterosekundową przewagę nad jadącym za nim Fewtrellem.

Na 17. okrążeniu Daruvala po wielu próbach wyprzedzenia Pulciniego w końcu dokonał tego na hamowaniu do czwartego zakrętu, jednak słabsze wyjście z tej sekcji pozwoliło Włochowi na odzyskanie tej lokaty. Daruvala jednak się nie poddał i już na kolejnym kółku tym razem pokonał swojego rywala w pierwszym zakręcie, dzięki czemu awansował na piąte miejsce i rozpoczął pogoń za Fewtrellem. Pochodzący z Indii kierowca nie zamierzał długo czekać i na następnym okrążeniu uporał się z Brytyjczykiem na prostej przed czwartym zakrętem, dzięki czemu awansował na czwarte miejsce. Jednocześnie miał znacząco podkręcić swoje tempo, ponieważ do trzeciego Hughesa tracił 5 sekund.

W międzyczasie trwała zacięta walka o pozycję lidera między kierowcami Premy. Na 20. okrążeniu Armstrong znalazł się przed Shwartzmanem na prostej przed trzecim zakrętem, jednak Rosjanin z wykorzystaniem systemu DRS odpowiedział na kolejnej prostej, powracając na pozycję lidera. Ich pojedynek musiał jednak zostać przerwany, ponieważ na kolejnym okrążeniu doszło do kolizji między zawodnikami Campos Racing: Alexander Peroni podczas próby wyprzedzenia Sebastiana Fernandeza nie był w stanie wyhamować do pierwszego zakrętu i zabrał ze sobą zespołowego kolegę na pobocze, przez co obaj odpadli z wyścigu. W wyniku tego incydentu dyrekcja po raz drugi zdecydowała się skorzystać z wirtualnego samochodu bezpieczeństwa.

Porządkowi szybko uporali się ze ściągnięciem obu kierowców ekipy Campos, dzięki czemu rywalizacja została wznowiona na przedostatnim okrążeniu. Armstrong niemal natychmiast próbował wyprzedzić Shwartzmana i dokonał tego na ostatnim kółku przed trzecim zakrętem. Nowozelandczyk został jednak uderzony w tył i wyleciał poza tor, zaś Shwartzman z uszkodzonym przednim skrzydłem jako pierwszy przekroczył linię mety.

Sędziowie szybko jednak uznali, że to Rosjanin jest winny tej kolizji, za co otrzymał karę doliczenia pięciu sekund, spadając na trzecie miejsce. Z kolei Armstrong po drugim wypadnięciu z toru w szóstym zakręcie do mety wyścigu dojechał dopiero na 19. lokacie.

Kolizję duetu Premy wykorzystał Hughes, który odniósł zwycięstwo w drugim wyścigu Formuły 3 na Red Bull Ringu. Drugie miejsce zajął trzeci z kierowców Premy Daruvala, a na najniższym stopniu podium po karze stanął Shwartzman. Czwartą lokatę wywalczył Fewtrell, piąty był Pulcini, jako szósty linię mety przekroczył Juri Vips, a punktowaną ósemkę uzupełnili Zendeli i Niko Kari.

Kolejnym przystankiem w tegorocznym kalendarzu Formuły 3 będą zmagania na brytyjskim torze Silverstone za dwa tygodnie w dniach 13-14 lipca.

PNrKierowcaZespółRezultat
111
Jake Hughes
HWA Racelab24 okr.
227
Jehan Daruvala
Prema Racing+ 4,727
328
Robert Shwartzman
DPrema Racing+ 4,850
42
Max Fewtrell
DART Grand Prix+ 5,078
520
Leonardo Pulcini
Hitech Grand Prix+ 5,665
621
Jüri Vips
DHitech Grand Prix+ 6,086
77
Lirim Zendeli
DSauber Junior Team by Charouz+ 6,705
819
Niko Kari
Trident+ 7,768
917
Devlin DeFrancesco
Trident+ 8,913
101
David Beckmann
ART Grand Prix+ 10,172
1114
Yuki Tsunoda
DJenzer Motorsport+ 10,716
126
Richard Verschoor
DMP Motorsport+ 12,370
1312
Keyvan Andres
DHWA Racelab+ 14,315
1430
Felipe Drugovich
DCarlin Buzz Racing+ 14,746
1518
Pedro Piquet
Trident+ 15,423
169
Raoul Hyman
DSauber Junior Team by Charouz+ 15,703
173
Christian Lundgaard
ART Grand Prix+ 15,972
185
Simo Laaksonen
MP Motorsport+ 19,677
1926
Marcus Armstrong
DPrema Racing+ 19,863
2016
Andreas Estner
DJenzer Motorsport+ 22,026
2115
Giorgio Carrara
DJenzer Motorsport+ 23,867
2229
Teppei Natori
DCarlin Buzz Racing+ 24,660
238
Fabio Scherer
DSauber Junior Team by Charouz+ 25,232
2424
Alessio Deledda
DCampos Racing+ 30,984
254
Liam Lawson
DMP Motorsport+ 1 okr.
2631
Logan Sargeant
DCarlin Buzz Racing+ 3 okr.
NSK25
Sebastian Fernandez
DCampos Racing
NSK23
Alexander Peroni
DCampos Racing
NSK10
Bent Viscaal
DHWA Racelab
NSK22
Ye Yifei
DHitech Grand Prix

Redakcja

Tomasz Kubiak
Filip Cygan
Wojtek Paprota
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Maja Kozłowska
Kamil Topczewski
Olga Białczak
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race