Evans zdominował E-Prix Rzymu po starcie z 9. pola

Startujący z 9. pozycji Mitch Evans przebił się przez niemal pół stawki, by odnieść przekonujące zwycięstwo w sobotnim wyścigu Formuły E w Rzymie. Kierowca Jaguara o ponad pięć sekund pokonał Frijnsa i zdobywcę pole position Stoffela Vandoorne’a.

Nowozelandczyk popisał się świetnym startem i już w pierwszym zakręcie wyprzedził dwóch kierowców Porsche, by awansować na siódmą lokatę. Vandoorne tymczasem utrzymał prowadzenie, przed Frijnsem, swoim zespołowym kolegą Nyckiem de Vriesem, kierowcami DS Techeetah – Jeanem-Érikiem Vergnem i Antonio Felixem da Costą – oraz Jakiem Dennisem.

W walce o 10. miejsce zderzyli się Edoardo Mortara i Oliver Rowland. Lider klasyfikacji generalnej obrócił kierowcę Mahindry, za co otrzymał 5-sekundową karę. W powstałym zamieszaniu w ścianę uderzył Maximilian Günther, który z powodu uszkodzonego zawieszenia zakończył swój wyścig dwa zakręty później, powodując wyjazd samochodu bezpieczeństwa.

Frijns nie dawał odjechać Vandoorne’owi i wyprzedził go na ósmym okrążeniu. Nowy lider wyścigu szybko otworzył przewagę, która pozwoliła mu na aktywację trybu ataku bez utraty pozycji. Na pierwszej serii aktywacji najwięcej mógł skorzystać da Costa, który awansował z piątej na trzecią pozycję, lecz spadł na szóstą lokatę, gdy uderzył w niego Dennis. Skorzystał na tym Evans, który aktywował dodatkową moc jako jeden z ostatnich, na 9. okrążeniu.

Drugą serię aktywacji trybu ataku otworzył tym razem Frijns, który dał się wyprzedzić Vandoorne’owi, lecz niemal natychmiast odzyskał prowadzenie, korzystając z dodatkowej mocy. Belg nie był jednak dłużny i gdy sam mógł pojechać szybciej, dogonił i wyprzedził lidera wyścigu w szóstym zakręcie 15. okrążenia.

Z nadmiernym zużyciem energii zmagał się Nyck de Vries, który musiał przez to znacząco zwolnić. Pomogło to Evansowi, który wyszedł na trzecią pozycję i miał za sobą bufor pozwalający mu wykorzystać tryb ataku bez jej utraty.

Podobnie jak zespołowy kolega, Vandoorne wkrótce sam musiał martwić się zużyciem energii, przez co stał się celem dla Frijnsa. Kierowca Envision popisał się bardzo dobrym manewrem wyprzedzania w pierwszym zakręcie i objął prowadzenie na 10 okrążeń do mety.

Evans podążał jednak jego śladami i chwilę później również wyprzedził Vandoorne’a, a na kolejnym kółku zaatakował Frijnsa, obejmując prowadzenie. Kierowca Jaguara od tego momentu nie oglądał się już za siebie i odjechał na prawie sześć sekund, odnosząc pewne zwycięstwo.

Vandoorne zdołał jeszcze wyjść z powrotem przed Vergne’a, a do walki o drugie miejsce włączył się także Vergne. Frijns miał jednak więcej energii w końcówce wyścigu i zdołał odzyskać drugą lokatę. Po starcie z pole position, Vandoorne uratował podium, plasując się przed Vergnem.

Drugi z kierowców Jaguara Sam Bird przebił się z 13. na 5. pozycję, pokonując da Costę i Mortarę, który po doliczeniu karnych sekund uplasował się na 7. lokacie. Punktowaną dziesiątkę uzupełnili zwycięzca ostatniej rundy w Meksyku Pascal Wehrlein, Nick Cassidy i André Lotterer.

Formuła E pozostanie w Rzymie na drugi, niedzielny wyścig.

PNrKierowcaZespół Rezultat
19
Mitch Evans
Jaguar TCS Racing27 okr.
24
Robin Frijns
Envision Racing+ 5,703
35
Stoffel Vandoorne
Mercedes-EQ Formula E Team+ 6,966
425
Jean-Éric Vergne
DS Techeetah+ 7,553
510
Sam Bird
Jaguar TCS Racing+ 7,877
613
António Félix da Costa
DS Techeetah+ 8,971
748
Edoardo Mortara
ROKiT Venturi Racing+ 13,356
894
Pascal Wehrlein
TAG Heuer Porsche FE Team+ 14,216
937
Nick Cassidy
Envision Racing+ 14,543
1036
André Lotterer
TAG Heuer Porsche FE Team+ 19,339
1111
Lucas di Grassi
ROKiT Venturi Racing+ 19,731
1229
Alexander Sims
Mahindra Racing+ 24,758
1327
Jake Dennis
Avalanche Andretti Formula E+ 25,029
1428
Oliver Askew
Avalanche Andretti Formula E+ 28,039
157
Sérgio Sette Câmara
Dragon / Penske Autosport+ 28,645
1623
Sébastien Buemi
Nissan e.dams+ 28,865
173
Oliver Turvey
NIO 333 Formula E Team+ 58,372
1899
Antonio Giovinazzi
Dragon / Penske Autosport+ 1:07,231
1933
Daniel Ticktum
NIO 333 Formula E Team+ 1:19,306
NSK17
Nyck de Vries
Mercedes-EQ Formula E Team
NSK30
Oliver Rowland
Mahindra Racing
NSK22
Maximilian Günther
Nissan e.dams

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze