Günther pozbawia Rowlanda zwycięstwa w Tokio

Maximilian Günther wygrał inauguracyjne E-Prix Tokio, pokonując zdobywcę pole position Olivera Rowlanda. To drugie zwycięstwo dla zespołu Maserati MSG Racing w Formule E.

Prowadzenie na starcie utrzymał Oliver Rowland z Nissana. Günther startował z drugiego pola, lecz stracił pozycję w pierwszym zakręcie na rzecz Edoardo Mortary z Mahindry. Za nimi, Jake Dennis wyprzedził Sérgio Sette Câmarę, a na szóste i siódme miejsce wyszli kierowcy Porsche – Pascal Wehrlein i António Félix da Costa.

Do czołowej dziesiątki następnie przebił się Norman Nato, a wypadł z niej Mitch Evans. Na trzecim okrążeniu Wehrlein wyprzedził Câmarę w walce o piąte miejsce, a na kolejnym kółku śladami zespołowego kolegi podążył da Costa. Wkrótce kierowcę ERT wyprzedził również Robin Frijns, który uwiązał się przez chwilę w walkę z da Costą, lecz nie zdołał rozdzielić kierowców Porsche.

Wehrlein jako pierwszy z czołówki aktywował tryb ataku na 9. okrążeniu, z kolei Rowland zrobił to dwa okrążenia później. Lider wyścigu przy pierwszej okazji zjechał na drugą aktywację i powrócił na prowadzenie, gdy tylko Günther i Mortara wykorzystali swoje tryby ataku, zamieniając się przy tym pozycjami.

Na 13. okrążeniu tryb ataku aktywował da Costa, który szybko wyprzedził Wehrleina, a następnie objechał Jake’a Dennisa w 15. zakręcie. Aktualny mistrz świata w połowie dystansu wciąż nie zjechał na żadną aktywację, w przeciwieństwie do rywali wokół. Swojego zespołowego kolegę znalazł jednak Norman Nato i dwójka Andretti Global współpracowała, aby utrzymać pozycje podczas zjazdów do strefy aktywacji. Obu próbował wyprzedzić Pascal Wehrlein, jednak kierowca Porsche uderzył w kliencki samochód Dennisa i uszkodził nos swojego auta oraz spadł na ósme miejsce, za Robina Frijnsa.

Jedyna neutralizacja nastąpiła na 21. okrążeniu, na skutek kolizji Mitcha Evansa z Robinem Frijnsem oraz Lucasa di Grassiego z Nyckiem de Vriesem. O ile wszyscy uwikłani w incydenty dojechali do boksów, tor został zaśmiecony kawałkami karoserii, których uprzątnięcie wymagało wyjazdu samochodu bezpieczeństwa.

Po wznowieniu rywalizacji Dennis i Frijns aktywowali pozostałe im tryby ataku. O ile Brytyjczyk utrzymał piątą lokatę, Holender spadł na ósme miejsce. Wydłużenie wyścigu o dwa okrążenia spowodowało, że na czele stawki Rowland musiał zwolnić, aby oszczędzać energię i dał się wyprzedzić Güntherowi. Kierowca Maserati następnie aktywował tryb ataku i utrzymał pozycję lidera. Rowlanda następnie zaatakował również da Costa, lecz Brytyjczyk skutecznie obronił się w 15. zakręcie, a Portugalczyka wyprzedził z kolei Dennis.

Korzystając z dodatkowej mocy na czele stawki, Günther stracił swoją przewagę energii i Rowland dogonił go w samej końcówce rywalizacji. Reprezentant japońskiego producenta próbował odzyskać pierwszą lokatę dwukrotnie na ostatnim okrążeniu, lecz Günther skutecznie odparł jego ataki w trzecim i 15. zakręcie, aby odnieść swoje drugie zwycięstwo dla Maserati z przewagą 0,755 sekundy.

Dennis dojechał do mety na trzeciej pozycji, przed da Costą. Mortara przekroczył linię mety na piątym miejscu, lecz przekroczył dopuszczalną ilość energii, przez co został zdyskwalifikowany, dzięki czemu na piąte miejsce wyszedł Wehrlein. Norman Nato był szósty, przed Nico Müllerem, Nickiem Cassidym i Robinem Frijnsem, który stracił przednie skrzydło po kolizji z Nato. Jeden punkt zdobył również Câmara.

Po pięciu wyścigach sezonu 2023/2024, liderem tabeli został Wehrlein, który o dwa punkty wyprzedza prowadzącego dotąd Cassidy'ego. Na trzecie miejsce awansował Rowland, tracący dziewięć punktów do lidera.

Kolejna runda Mistrzostw Formuły E odbędzie się w połowie kwietnia na włoskim torze Misano.

PNrKierowcaZespół Rezultat
17
Maximilian Günther
Maserati MSG Racing35 okr.
222
Oliver Rowland
Nissan Formula E Team+ 0,755
31
Jake Dennis
Andretti Formula E+ 1,405
413
António Félix da Costa
TAG Heuer Porsche Formula E Team+ 1,822
594
Pascal Wehrlein
TAG Heuer Porsche Formula E Team+ 3,897
617
Norman Nato
Andretti Formula E+ 4,573
751
Nico Müller
ABT CUPRA Formula E Team+ 4,983
837
Nick Cassidy
Jaguar TCS Racing+ 5,542
94
Robin Frijns
Envision Racing+ 5,929
103
Sérgio Sette Câmara
ERT Formula E Team+ 6,504
1123
Sacha Fenestraz
Nissan Formula E Team+ 7,016
1225
Jean-Éric Vergne
DS Penske+ 7,583
1316
Sébastien Buemi
Envision Racing+ 8,467
145
Jake Hughes
NEOM McLaren Formula E Team+ 8,859
159
Mitch Evans
Jaguar TCS Racing+ 9,316
162
Stoffel Vandoorne
DS Penske+ 9,735
1718
Jehan Daruvala
Maserati MSG Racing+ 15,096
1833
Daniel Ticktum
ERT Formula E Team+ 49,418
NSK8
Sam Bird
NEOM McLaren Formula E Team
NSK11
Lucas di Grassi
ABT CUPRA Formula E Team
NSK21
Nyck de Vries
Mahindra Racing
DSK48
Edoardo Mortara
Mahindra Racing

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze