Dennis zamienia pole position na zwycięstwo w Rzymie, kolizja kandydatów o tytuł

Jake Dennis odniósł zwycięstwo w drugim wyścigu Formuły E w Rzymie i wysunął się na dość komfortowe prowadzenie w klasyfikacji kierowców na jedną rundę przed końcem sezonu po kolizji głównych rywali: Nicka Cassidy'ego i Mitcha Evansa.

Na pierwszym okrążeniu Norman Nato, który ruszał z trzeciego pola, popisał się śmiałym manewrem wyprzedzania i znalazł się między Dennisem i Cassidym, którzy startowali z pierwszego rzędu, jednak jeszcze pod koniec tego samego kółka został zepchnięty na czwarte miejsce przez Cassidy’ego oraz Evansa.

Nieco później, na trzecim okrążeniu, gdy Dennis i Cassidy jechali obok siebie w ciasnym zakręcie 7, Evans nie był w stanie zareagować na czas na szybkie zwolnienie liderów. Musiał on gwałtownie zahamować i zblokował tylne koła w swoim Jaguarze i zaczął jechać wprost na swoich dwóch rywali w walce o tytuł.

W ostatecznym rozrachunku lekko uszkodził Porsche ekipy Andretti Dennisa, a następnie przeleciał nad Jaguarem zespołu Envision Cassidy'ego, wysyłając obu kolegów Jaguara na pobocze. Inni pretendenci do tytułu – Pascal Wehrlein, oba McLareny i Jean-Eric Vergne – także doznali różnych uszkodzeń swoich samochodów w wyniku całego zamieszania.

Cassidy był w stanie kontynuował wyścig, ale zdołał awansować z 19. tylko na 14. miejsce, zaś na ostatnim okrążeniu zderzył się z zespołowym kolegą Dennisa, Andre Lottererem. Evans wrócił na tor po zjeździe do alei serwisowej na naprawy, ale ostatecznie wycofał się z dalszej jazdy z powodu zbyt dużych uszkodzeń samochodu, którym «nie dało się jeździć». Dodatkowo za spowodowanie kolizji otrzymał on cofnięcie na starcie wyścigu w Londynie o pięć pól startowych, przez co jego szanse na tytuł są niewielkie.

Gdy Dennis jechał przed Nato, który uszkodził skrzydło, zderzając się z rywalem na szóstym okrążeniu, jadący na trzecim miejscu Sam Bird w jedynym samochodzie Jaguara miał wyraźną przewagę dostępnej energii nad przeciwnikami. Był on w stanie wyprzedzić Nato i rozpoczął ataki na Dennisa, którego zwinna jazda obronna utrzymywała Jaguara za plecami.

Nato odzyskał drugie miejsce, gdy Bird aktywował swój pierwszy tryb ataku na jedno okrążenie aktywacją kierowcy Nissana, ale stracił czas podczas wyprzedzania Sebastiena Buemiego. Mimo większej ilości energii, Bird nie był w stanie wyprzedzić Nato, który zdobył pierwsze podium Nissana w erze samochodów Gen3 oraz pierwsze podium od prawie dwóch lat.

Dennis z kolei odniósł zwycięstwo z przewagą ponad trzech sekund. To jego pierwsza wygrana od inauguracyjnego sezon wyścigu w Meksyku, ale w międzyczasie siedem razy stawał na podium.

Obaj kierowcy Maserati – Edoardo Mortara i Maximilian Günther – zajęli odpowiednio czwarte i szóste miejsce, a na mecie przedzielił ich Buemi.

Wehrlein po słabych kwalifikacjach awansował z 15. na siódme miejsce, jednak ma jedynie matematyczną szansę na zdobycie mistrzostwa.

Do końca sezonu została jedna runda. Formuła E uda się do Londynu w dniach 28-30 lipca, gdzie rozstrzygnie się kwestia tytułu mistrza świata.

PNrKierowcaZespół Rezultat
127
Jake Dennis
Avalanche Andretti Formula E24 okr.
217
Norman Nato
Nissan Formula E Team+ 3,105
310
Sam Bird
Jaguar TCS Racing+ 3,633
448
Edoardo Mortara
Maserati MSG Racing+ 4,357
516
Sébastien Buemi
Envision Racing+ 5,004
67
Maximilian Günther
Maserati MSG Racing+ 5,403
794
Pascal Wehrlein
TAG Heuer Porsche Formula E Team+ 11,586
81
Stoffel Vandoorne
DS Penske+ 11,951
933
Daniel Ticktum
NIO 333 Racing+ 12,563
1051
Nico Müller
ABT CUPRA Formula E Team+ 13,313
115
Jake Hughes
NEOM McLaren Formula E Team+ 14,507
1213
António Félix da Costa
TAG Heuer Porsche Formula E Team+ 18,034
1358
René Rast
NEOM McLaren Formula E Team+ 21,029
1437
Nick Cassidy
Envision Racing+ 28,475
1525
Jean-Éric Vergne
DS Penske+ 1:26,623
1623
Sacha Fenestraz
Nissan Formula E Team+ 1 okr.
NSK36
André Lotterer
Avalanche Andretti Formula E
NSK3
Sérgio Sette Câmara
NIO 333 Racing
NSK4
Robin Frijns
ABT CUPRA Formula E Team
NSK8
Roberto Merhi
Mahindra Racing
NSK11
Lucas di Grassi
Mahindra Racing
NSK9
Mitch Evans
Jaguar TCS Racing

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze