Michelin zaprojektuje specjalne opony na Phillip Island

Firma Michelin potwierdziła, że podczas zbliżającej się rundy na torze Phillip Island zawodnicy MotoGP będą korzystać z zupełnie nowej mieszanki i kompletnie nowych tylnych opon, by dostosować się do unikalnych wymagań obiektu, na którym w najbliższą niedzielę zostanie rozegrany wyścig o Grand Prix Australii.

Poprzedni wyłączny dostawca opon do MotoGP – firma Bridgestone – w 2013 roku ze względu na zmianę nawierzchni na tym torze nakazał, by w czasie wyścigu dokonano wymiany motocykli z założonymi nowymi oponami, które zużywały się w znacznie szybszym stopniu niż się spodziewano. Michelin zdecydował się sprostać temu wyzwaniu, przygotowując nową mieszankę dopasowaną do tej nawierzchni.

W gamie przednich opon zawodnicy będą mieć do dyspozycji mieszanki miękkie, pośrednie i twarde, z czego miękka i twarda wersja ogumienia będzie asymetryczna. Aby dopasować motocykl pod zmienione mieszanki, Michelin wprowadzi również zupełnie nowe tylne opony o pośredniej i twardej mieszance specjalnie na rundę w Australii. Oba rodzaje ogumienia również będą asymetryczne.

„Dzięki temu, że wyścig będzie sponsorowany przez Michelin, oznacza to, iż naprawdę znajdziemy się w centrum uwagi i nie mamy żadnych złudzeń dotyczących tego zadania, które będzie czekać na nas na Phillip Island. Jest to jeden z najbardziej wymagających obiektów, szczególnie dla opon, więc mając to na uwadze opracowano oponę specjalnie na ten tor” – powiedział Piero Taramasso, menedżer Michelin's Two-Wheel Motorsport Group.

„Przy braku informacji na temat tego wyścigu z ostatnich siedmiu lat, mieliśmy bardzo mało istotnych danych, ale testy na początku roku były bardzo pozytywne – mimo opadów deszczu – a dodatkowo zebraliśmy wiele informacji od zawodników i zespołów. Stworzyliśmy opony, które naszym zdaniem będą dobrze się spisywać. Jest to zupełnie nowa mieszanka. Można powiedzieć, że jest to „opona na Phillip Island”, ponieważ nigdzie indziej z niej nie będziemy korzystać. Nawierzchnia na tym torze jest bardzo ścierna, więc wzięliśmy to pod uwagę i stworzyliśmy oponę, która poradzi sobie z tym wyzwaniem, jak również z szybkimi zakrętami, dlatego przygotowaliśmy asymetryczny przód, by dać zawodnikom przyczepność potrzebną do osiągania dobrych wyników”.

Źródło: crash.net

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze