Ducati przewiduje zwiększony nacisk na aerodynamikę w MotoGP

Dyrektor generalny Ducati Gigi Dall'lgna uważa, że aerodynamiczne skrzydełka na owiewkach motocykli Ducati z zeszłego sezonu będą ważnym aspektem technicznym MotoGP również w tym roku.

Ducati wprowadzało małe skrzydełka na przedniej owiewce w sezonie 2015. Po raz pierwszy zostały one zastosowane w przedsezonowych testach w Losail, następnie przetesowane w wyścigu na torze Sachsenring w lipcu. Kolejna para skrzydełek została zamontowana podczas treningu wolnego w październiku na Motegi.

„Aerodynamika jest jednym z tematów w wyścigach motocyklowych, gdzie nie można patrzeć na technikę z poprzednich lat” - zasugerował Dall'lgna. „Chciałbym skupić się na tym, gdyż jestem bardzo zadowolony z ulepszeń, które zrobiliśmy w ciągu roku” – dodał Gigi.

Głównym celem skrzydełek jest wzrost siły dociskającej na przednie koło motocykla, aby zminimalizować szansę na unoszenie się przodu podczas przyspieszania.

„Myślę, że dotarliśmy do ostatecznej konfiguracji, więc nie spodziewam się, że będziemy w przyszłości zwiększać liczbę dodatków aerodynamicznych. Może będziemy je mogli niego dostosować na torze albo poprawić małe szczegóły” – dodał Dall'lgna.

Przepisy w MotoGP na sezon 2016 przewidują, aby "minimalny promień wynosił 2,5mm" na krawędziach wyposażonych skrzydeł "jako integralna część owiewki" ze względów bezpieczeństwa.

Źródło: autosport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze