Kris Meeke pozostaje liderem Rajdu Portugalii. Druga pętla przyniosła jednak wiele dramatycznych zdarzeń i zaskoczeń i w efekcie – przemieszanie stawki.
Pierwszy odcinek popołudniowej pętli zaczął się spokojnie. Jednak do czasu. Drugi na trasie Hayden Paddon wjechał w dziurę na trasie, rolował, aż ostatecznie jego samochód stanął w płomieniach.
{youtube}J9fvTH_uWig{/youtube}
„Niestety przyczyną była duża dziura na drodze, w wyniku której wypadłem z trasy. Gorący podmuch spowodował pożar. Konsekwencje małego błędu są ogromne i chciałbym przeprosić mój zespół. Wrócimy silniejsi”
- pisał Paddon na swoim Twitterowym koncie.
OJO la foto del accidente de Paddon de Ricardo Oliveira - Fotografia Ardiendo!! pic.twitter.com/FZzQ0yU0Y7
— Mundial de Rallys (@MundialdeRallys) May 20, 2016
Kilka chwil później niemal dokładnie w tym samym miejscu rolował Ott Tänak. Obie załogi wyszły z wypadków bez szwanku, jednak zarówno Paddon jak i Tänak stracili wysokie pozycje, z którymi wiązały się cenne zdobycze punktowe. Kilka godzin po wypadku Tänak poinformował, że nie pojawi się już na rajdowych trasach.
#RallyPortugal @OttTänak pic.twitter.com/BKfr6vZnEc
— Valmar Viisel (@paddocknews) May 20, 2016
Po przejechaniu przez trasę SS5 kilku kierowców sędziowie zarządzili neutralizację na tym odcinku, a ostatecznie zwycięstwo przyznali Krisowi Meekowi powołując się na zapis z regulaminu. „Istnieje przepis regulujący sytuację, w której odcinek specjalny zostaje zatrzymany. Wówczas każda załoga, która została "pokrzywdzona" przez okoliczności, jest oceniana przez sędziów w sprawiedliwy sposób".
Duże problemy wystąpiły u Jari-Mattiego Latvali. Fin przyjechał na metę oesu informując o braku wspomagania kierownicy, z czym zmagał się już do końca tej pętli. „Ważne, by próbować i jechać dalej. Problemem są koleiny, w wyniku czego moje ręce muszą pracować znacznie ciężej”
– mówił na mecie SS6. „Jestem naprawdę zadowolony, że znaleźliśmy się w tym miejscu pomimo problemów. Bez wspomagania kierownicy walczysz z samochodem. Nikt nie ma tyle siły, by jechać takim autem w ten sposób”
– mówił po przejechaniu kolejnego oesu. Kłopoty z Polo WRC spowodowały znaczne straty czasowe i w efekcie Latvala spadł z piątej na dziewiątą pozycję.
Popołudniowa pętla nie oszczędzała żadnego z kierowców Hyundaia. Na SS7 zarówno Sordo, jak i Neuville dojechali na metę z przebitą przednią lewą oponą. W obu przypadkach nie wiązało to się jednak z dużymi konsekwencjami, chociaż Dani Sordo stracił drugą pozycję na rzecz Sébastiena Ogiera.
Na tym samym odcinku z drogi wypadł Henning Solberg, który zajmował 12. miejsce. Także i w tym przypadku załodze nic się nie stało.
Ostatnimi dwoma odcinkami specjalnymi był przejazd po oesie na ulicach Porto. Zarówno jeden, jak i drugi padł łupem Thierry'ego Neuville'a, natomiast za Belgiem na SS8 i SS9 uplasowali się kierowcy Volkswagena: Ogier i Mikkelsen.
Po drugim dniu rywalizacji na czele dalej plasuje się Kris Meeke, który powiększył swoja przewagę. Pozostałe miejsca na podium pozostały bez zmian: Ogier wyprzedza Sordo, a za nimi znajduje się Andreas Mikkelsen. Dzięki wypadkom innych kierowców Thierry Neuville awansował na piątą pozycję, a razem z nim reszta stawki: Lefevbre, Østberg i Camilli. Na dziewiątą pozycję spadł Jari-Matti Latvala, a punktowaną dziesiątkę zamyka kierowca WRC-2, Pontus Tidemand. Hubert Ptaszek plasuje się na dobrej piątej pozycji w WRC-2 i traci półtorej minuty do Tidemanda.
W sobotę na kierowców czeka sześć odcinków specjalnych. Początek o godzinie 10:42.
P | Nr | Załoga | Zespół | Rezultat | ||
1 | 7 | Kris Meeke Paul Nagle |
Abu Dhabi TOTAL World Rally Team | 1:28.53.3 | ||
2 | 1 | Sébastien Ogier Julien Ingrassia |
Volkswagen Motorsport | + 31,9 | ||
3 | 4 | Dani Sordo Marc Martí |
Hyundai Motorsport | + 37,3 |
||
4 | 9 | Andreas Mikkelsen Anders Jaeger |
Volkswagen Motorsport II | + 52,3 | ||
5 | 20 | Thierry Neuville Nicolas Gilsoul |
Hyundai Motorsport N | + 1:12.2 |
||
6 | 8 | Stéphane Lefebvre Gabin Moreau |
Abu Dhabi TOTAL World Rally Team | + 1:33.5 | ||
7 | 5 | Mads Østberg Ola Floene |
M-Sport World Rally Team | + 1:46.0 | ||
8 | 6 | Eric Camilli Benjamin Veillas |
M-Sport World Rally Team | + 1:49.7 | ||
9 | 2 | Jari-Matti Latvala Miikka Anttila |
Volkswagen Motorsport | + 3:50.9 | ||
10 | 34 | Pontus Tidemand Jonas Andersson |
Skoda Motorsport | + 3:52.0 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.