- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota
Sir Stirling Moss, członek Międzynarodowej Galerii Sław Motorsportu, 4-krotny vice-mistrz świata Formuły 1, zwycięzca wielu Grand Prix i innych długodystansowych wyścigów, w tym Millie Milgia. W latach 50-tych był ikoną wyścigów, jednak największa sławę zdobył będąc partnerem Juana Manuela Fangio w zespole Mercedesa w Formule 1.Oprócz tego brał udział w wielu różnych wyścigach dosłownie w każdy weekend w roku. Jakiś czas temu gościł już na naszym portalu w obszernym wywiadzie, jednakże dzisiaj przedstawiamy wam kolejną rozmową z Sir Stirlingiem. Dodatkowo mamy dla was konkurs w którym do wygrania są autografy Sir Stirlinga Mossa - szczegóły poniżej!
- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota
W kolejny weekend zawodnicy Formuły 1 będą ścigać się na sławnym, mającym na karku spory kawał historii torze Suzuka w Japonii. Stereotyp dotyczący wyścigów pozaeuropejskich mówi, że nie są one klimatyczne i nie cieszą zbytnim zainteresowaniem ze strony fanów. Nadchodząca runda w kraju kwitnącej wiśni zdecydowanie jednak takową nie jest. Na początku tygodnia, w poniedziałek, opublikowaliśmy krótką pogawędkę z Nobuharu Matsushitą, który bez dwóch zdań największą azjatycką nadzieją jeśli chodzi o rywalizację z sukcesami w Formule 1. Dziś przedstawiamy wam dłuższą rozmowę z reprezentantem zespołu ART Grand Prix w serii GP2, w której prezentuje swoje ciekawe punkty widzenia, które nie pasują raczej do europejskich. Jak myślicie, czy to przez to skośne oczy... ?
- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota
Pochodzący z Azji kierowcy kojarzą się nam głównie z kraksami i ogromnym wsparciem sponsorów, którzy "wykupują" im miejsce w Formule 1. Jedynym zawodnikiem, który zdecydowanie złamał ten stereotyp był Kamui Kobayashi, jednak problemy finansowe przedwcześnie zakończyły jego karierę w topowej kategorii wyścigowej. W tym sezonie na horyzoncie pojawił nam się drugi samuraj, który faktycznie może pochwalić się raczej osiągnięciami, aniżeli pieniędzmi, chociaż wydaje się, że i tego mu nie brakuje. Nobuharu Matsushita, urzędujący mistrz japońskiej Formuły 3 ściga się obecnie w serii GP2 i w swoim debiutanckim sezonie zdołał odnieść już pierwsze zwycięstwo. Reprezentuje tam barwy utytułowanego zespołu ART Grand Prix, a jego partnerem jest Stoffel Vandoorne, na którego w GP2 nie na póki co mocnych. Oprócz tego murem stoi za nim manager, były kierowca i właściciel zespołu F1, a ostatnio nawet szef ekipy z Formuły E - Aguri Suzuki i cała Honda, której partnerstwo z McLarenem może przychylić mu niebo wymarzonej Formuły 1. Spójrzcie, co Nobuharu preferuje w swojej karierze!
- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota
Ze Stoffelem Vandoorne rozmawialiśmy już rok temu, kiedy to w swoim debiutanckim sezonie w GP2 walczył dzielnie z Jolyonem Palmerem i Felipe Nasrem. W tym roku zarówno Nasr, jak i Palmer są już w świecie Formuły 1, dlatego Stoffel nie ma sobie równych w GP2, gdzie od pierwszej rundy w Bahrajnie zdecydowanie dzieli i rządzi, a zdobycie przez niego tytułu w tej kategorii jest kwestią czasu. Dodatkowo jest częścią zespołu McLaren, który wspiera go jak może w drodze do Formuły 1. Mimo tak wielkiego talentu, potwierdzonego licznymi sukcesami, awans Belga do królowej sportów motorowych nie jest jednak pewny. Patrząc na fakt, że ekipę z Woking reprezentują obecnej dwaj mistrzowie świata, a w kolejce do wyścigowego fotela czeka również Kevin Magnussen, wykonanie kolejnego kroku w karierze może okazać się problematyczne. Stoffel wierzy jednak, że drzwi do F1 nadal są dla niego otwarte. Chyba ma rację, ponieważ z każdym miesiącem plotek o planach na przyszłość Jensona Button jest coraz więcej, a do tego dochodzi jeszcze złamana ostatnio ręka Kevina Magnussena. Oznacza to, że Stoffel leci teraz do Singapuru, a otwór w owych drzwiach robi się coraz większy... Zapraszamy do lektury wywiadu z nadzieją belgijskiego motorsportu.
- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota
Mitch Gilbert to 21-letni Australijczyk z olbrzymim poczuciem humoru i wiecznym uśmiechem na ustach (znacie to może od innego "kangura" z Formuły 1...?). W tym sezonie ściga się w serii GP3, a podczas ostatnich zawodów na Monzy zdobył swój pierwszych punkt w tych mistrzostwach. W poprzednich latach startował w niższych europejskich seriach, gdzie ścigał się samochodami jednomiejscowymi, jednak od pewnego czasu uważnie przygląda się też wyścigom GT. Tęsknym okiem spogląda również na wschodnią stronę świata, gdzie uważa, że spełniałby się jako znakomity kierowca wyścigowy. Patrząc na fakt, że sponsorzy Mitcha również mają w planach ekspansję na rynki azjatyckie, jego kolejne starty w wyścigach w tym regionie wydają się bardziej niż pewne. Spójrzcie, co Mitch preferuje w swojej karierze!
- Wywiady ŚwiatWyścigów.pl
- Wojtek Paprota
Pochodzi z Nowej Zelandii i ma obecnie 21 lat. Od kilku lat ściga się z sukcesami w Europie pod czujnym okiem Marka Webbera, który pełni rolę jednego z menadżerów. Ma na swoim koncie mistrzowskie tytuły z wielu juniorskich serii, z których najbardziej prestiżową jest GP3. Po ukończeniu tych mistrzostw na czele klasyfikacji generalnej w sezonie 2012, przeniósł się do GP2, gdzie ściga się już trzeci sezon, aktualnie z ekipą Russian Time. Podczas ostatniej rundy na torze Monza pokazał się z najlepszej możliwej strony wygrywając sprinterski wyścigi i finiszując jako 3. w głównym biegu. Spójrzcie, co Mitch preferuje w swojej karierze!
Redakcja
Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Jędrzej Bocian
Mikołaj Suchocki
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski
Kamil Niewiński
Mateusz Mrówczyński
Kamil Stukus
Mateusz Smorawski
Julia Pszowska