Allan McNish, Tom Kristensen i Loïc Duval zwiększyli przewagę w klasyfikacji generalnej Długodystansowych Mistrzostw Świata, odnosząc zwycięstwo na torze Circuit of the Americas.
Podczas ostatniej rundy zjazdów do boksów McNish nie zmienił opon, czego spodziewała się Toyota, rujnując strategię japońskiemu producentowi. W tej sytuacji u rywali zdecydowano się na zmianę Sébastiena Buemiego na Stephana Sarrazina, prawdopodobnie by Buemi w wysokich temperaturach, jakie panowały na torze w Austin, nie przebywał zbyt długo w samochodzie. Sarrazin dojechał spokojnie na drugim miejscu, z okrążeniem przewagi nad Marcelem Fässlerem w Audi nr 1.
Wśród prototypów LMP2 prowadzenie utrzymał Mike Conway, wygrywając dla zespołu G-Drive, przed Pierrem Kafferem z Pecom Racing i Thomasem Holzerem w Lotusie nr 32. Drugie miejsce dało Argentyńskiemu zespołowi prowadzenie w klasyfikacji. W klasie GTE Pro triumfował Fréderic Makowiecki w Astonie Martinie nr 99, przed dwoma Ferrari Gianmarii Bruniego i Kamui Kobayashiego. Bruni wraz ze swoim partnerem Giancarlo Fisichellą wyszli na prowadzenie w klasyfikacji wobec braku punktów zespołu nr 97.
W klasie GTE Am w ostatnim kwadransie rywalizacji Jamie Campbell-Walter wyprzedził Kristiana Poulsena, zmuszając go do wyjazdu poza tor. Drugie zwycięstwo z rzędu pozwoliło Walterowi i Stuartowi Hallowi objąć prowadzenie w mistrzostwach.
Wśród producentów prototypów Audi znacząco przybliżyło się do zdobycia tytułu, podobnie jak Ferrari wśród aut GT.
P | Nr | Kierowcy | Zespół | Rezultat | |||||
1 | 2 |
Tom Kristensen |
1 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest | 187 okr. | |||
2 | 8 | Anthony Davidson Sébastien Buemi Stéphane Sarrazin |
2 | LMP1 | Toyota Racing | +23.617 | |||
3 | 1 |
André Lotterer |
3 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest | +1 okr. | |||
4 | 12 | Nicolas Prost Neel Jani Nick Heidfeld |
4 | LMP1 | Rebellion Racing | +4 okr. | |||
5 | 26 | Roman Rusinov John Martin Mike Conway |
1 | LMP2 |
|
G-Drive Racing | +9 okr. | ||
6 | 49 | Luis Pérez-Companc Nicolas Minassian Pierre Kaffer |
2 | LMP2 | Pecom Racing | +10 okr. | |||
7 | 32 | Thomas Holzer Dominik Kraihamer Jan Charouz |
3 | LMP2 | Lotus | +13 okr. | |||
8 | 25 | Tor Graves Rudy Junco James Walker |
4 | LMP2 | Delta-ADR | +14 okr. | |||
9 | 41 |
Christian Zügel |
5 |
LMP2 |
Greaves Motorsport | +15 okr. | |||
10 | 24 | Olivier Pla David Heinemeier-Hansson Alex Brundle |
6 | LMP2 | OAK Racing | (+32.963) | |||
11 | 35 | Bertrand Baguette Ricardo Gonzalez Martin Plowman |
7 | LMP2 | OAK Racing | +17 okr. | |||
12 | 99 | Frédéric Makowiecki Bruno Senna |
1 | LMGTE Pro | Aston Martin Racing | +20 okr. | |||
13 | 51 |
Gianmaria Bruni |
2 |
LMGTE Pro |
AF Corse | (+15.215) | |||
14 | 71 | Kamui Kobayashi Toni Vilander |
3 | LMGTE Pro | AF Corse | (+16.959) | |||
15 | 92 | Marc Lieb Richard Lietz |
4 | LMGTE Pro | Porsche AG Team Manthey |
(+1:25.184) | |||
16 | 96 | Stuart Hall Jamie Campbell-Walter Roald Goethe |
1 | LMGTE Am | Aston Martin Racing | +22 okr. | |||
17 | 95 | Nicki Thiim Kristian Poulsen Christoffer Nygaard |
2 | GTE Am | Aston Martin Racing | (+1.729) | |||
18 | 76 | Raymond Narac Christophe Bourret Jean-Karl Vernay |
3 | LMGTE Am | IMSA Performance Matmut |
(+58.883) | |||
19 | 81 | Vicente Potolicchio Rui Aguas Matteo Malucelli |
4 | LMGTE Am | 8Star Motorsports | +23 okr. | |||
20 | 91 | Jörg Bergmeister Patrick Pilet |
5 | LMGTE Pro | Porsche AG Team Manthey |
+24 okr. | |||
21 | 88 | Christian Ried Gianluca Roda Paolo Ruberti |
5 | LMGTE Am | Proton Competition | (+10.398) | |||
22 | 50 | Patrick Bornhauser Julien Canal Fernando Rees |
6 | LMGTE Am | Larbre Competition | (+27.025) | |||
23 | 61 |
Jack Gerber |
7 | LMGTE Am | AF Corse | +25 okr. | |||
24 | 57 | Tracy Krohn Niclas Jönsson Maurizio Mediani |
8 | LMGTE Am | Krohn Racing | +31 okr. | |||
25 | 45 | Jacques Nicolet Jean-Marc Merlin Erik Maris |
8 | LMP2 | OAK Racing | +39 okr. | |||
NSK | 97 | Darren Turner Stefan Mücke Oliver Gavin |
LMGTE Pro | Aston Martin Racing | +69 okr. | ||||
NSK | 98 | Paul Dalla Lana Pedro Lamy Richie Stanaway |
LMGTE Pro | Aston Martin Racing | +103 okr. | ||||
NSK | 31 | Kevin Weeda Vitantonio Liuzzi James Rossiter |
LMP2 | Lotus |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.