Załoga Audi nr 1 zdobyła pole position w niedzielnym wyścigu FIA WEC na Fuji. Dwa kolejne miejsca zajęli kierowcy Toyoty – w GT, podwójny triumf zaliczyły Aston Martiny.
Audi-Toyota, Toyota-Audi – tak w niedzielę wyglądać będą dwie pierwsze linie na starcie wyścigu w Fuji. Obaj kierowcy Audi nr 2 tym razem nie popisali się swoimi rezultatami, zarówno Allan McNish jak i Loïc Duval przegrywając z konkurentami z Toyoty – średnio o 0.2 sekundy lepsi byli natomiast André Lotterer i Benoît Tréluer z nr 1, którzy w specyficznych tu kwalifikacjach wywalczyli dla Audi pole position. W LMP2, błąd Mike'a Conwaya sprawił, że na czele nie znalazł się prototyp od G-Drive – w GTE, podwójne (a nawet potrójne) zwycięstwo zaliczyły Aston Martiny. W silniejszej kategorii Pro, na czele znalazły się mianowicie dwa pojazdy tej ekipy, nr 97 przed nr 99 – w Am, między załogami nr 95 i 96 nieco niespodziewanie znalazła się Corvette od Larbre. Bardzo słabo wypadła tu załoga IMSA, obaj kierowcy zaliczając sporo błędów na torze.
W LMP1, z pierwszej serii kierowców najszybszy był André Lotterer, z dwoma czasami poniżej 1:26.5 wychodząc przed Kazukiego Nakajimę i Sébastiena Buemiego – z jednym z okrążeń niewiele poniżej 1:27, czwarte miejsce zajmował Allan McNish z Audi nr 2. Pozycję Lotterera utrzymał Benoît Treluter, choć jego czasy były o niemal 0.5 sekundy gorsze od Niemca – podobnie jednak sprawa wyglądała wśród pozostałych kierowców, gdzie Anthony Davidson tylko raz zszedł poniżej 1:27, a Nicolas Lapierre uzyskał dwa czasy na poziomie 1:27.2. Jeszcze gorzej wypadł tu Loïc Duval, który po dobrych sesjach treningowych, tym razem tylko raz zszedł poniżej 1:28 – a także na chwilę wyjechał poza tor. Audi nr 2 zajęło przez to ostatecznie miejsce czwarte – a ze średnią o 1.5 sekundy gorszą od niego, piąty wynik miała Lola zespołu Rebellion.
W kategorii LMP2 spodziewaliśmy się dobrego wyniku załogi G-Drive – niestety, choć najlepsze okrążenie pierwszej zmiany należało rzeczywiście do Mike'a Conwaya – ten w pewnym momencie wpadł w poślizg, przez co jego drugie okrążenie było wyraźnie gorsze i plasowało go daleko z tyłu. Na czele widnieli dwaj kierowcy OAK, Bertrand Baguette przed Olivierem Pla – a trzeci był James Walker z Delta-ADR, przed Katsuyukim Hiranaką z Gainera. Po zmianach, w czołówce wciąż widniały załogi OAK – lecz dzięki bardzo dobrym przejazdom Björna Wirdheima, Gainer wdarł się między dwa Morgany ekipy z Francji – a sytuację G-Drive wyraźnie poprawił John Martin, z najlepszymi czasami wśród drugich kierowców załóg, ostatecznie wchodząc na miejsce drugie. Na czele pozostał OAK nr 35, który mimo czasów Martina Plowmana o wiele słabszych od Johna Martina, utrzymał przewagę nad ekipą startującą pod flagą Rosji – Alex Brundle z nr 24 spadł za to na miejsce czwarte.
Wcześniej, do walki przystąpiły pojazdy GTE – w kategorii Pro, wśród pierwszych kierowców najszybsi byli Fréderic Makowiecki i Pedro Lamy w dwóch Aston Martinach. Słabo wypadł za to Giancarlo Fisichella z Ferrari nr 51, przegrywając z dwoma Porsche – a Ferrari nr 71 znów nie pojawiło się na torze. Po zmianach, pozycję Makowieckiego utrzymał Stefan Mücke, a Lamego Richie Stanaway – za to Fisichellego wyraźnie starał się poprawić Gianmaria Bruni. I udało się – gorszy tu tylko od Mückego Włoch wyprzedził dużo słabszych Jörga Bergmeistera i Richarda Lietza z dwóch Porsche i wyprowadził Ferrari nr 51 na miejsce trzecie. Od załogi nr 99, Ferrari miało średnią gorszą o 0.1 sekundy – głównie za sprawą wyników Fisichellego.
W GTE Am, niczym dziwnym nie było prowadzenie w pierwszej części Bruno Senny z Aston Martina nr 95 – zaskoczył za to Fernando Rees z Corvette od Larbre, szybszy choćby od Jamie Campbell-Waltera z drugiego V8 Vantage GTE. Z przygodami, kolejne okrążenia przejeżdżał natomiast Jean-Karl Vernay w Porsche od IMSA, ani na chwilę nie wchodząc do czołówki – a sytuację załogi nr 76 pogorszył jeszcze Markus Palttala, przez co niespodziewanie, ekipa ta zajęła ostatnie miejsce w całej stawce. Gdy inni kierowcy zjeżdżali na zmiany, przed Sennę wyszedł Paolo Ruberti z Proton Competition – jednak jego zmiennik Christian Ried był już wyraźnie gorszy od konkurentów, Porsche nr 88 lądując ostatecznie na miejscu czwartym. Szybki był za to Christoffer Nygaard w Astonie nr 95, zatwierdzając wygraną tej załogi w kwalifikacjach – a niewiele gorzej wypadł Julien Canal w Corvette, który choć wolniejszy od Stuarta Halla, utrzymał pozycję swojej załogi przed konkurentami z Aston Martina nr 96.
P | Nr | Kierowcy | Zespół | Rezultat | Strata | |||||
1 | 1 |
André Lotterer [1] |
1 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest | 1:26.577 | ||||
2 | 8 | Anthony Davidson [2] Sébastien Buemi [1] Stéphane Sarrazin |
2 | LMP1 | Toyota Racing | 1:26.755 | +0.178 | |||
3 | 7 | Kazuki Nakajima [1] Alexander Wurz Nicolas Lapierre [2] |
3 | LMP1 | Toyota Racing | 1:26.860 | +0.283 | |||
4 | 2 |
Tom Kristensen |
4 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest | 1:27.425 | +0.848 | |||
5 | 12 | Mathias Beche [2] Andrea Belicchi [1] |
5 | LMP1 | Rebellion Racing | 1:29.250 | +2.673 | |||
6 | 35 | Bertrand Baguette [1] Ricardo Gonzalez Martin Plowman [2] |
1 | LMP2 | OAK Racing | 1:32.938 | +6.361 | |||
7 | 26 | Roman Rusinov John Martin [2] Mike Conway [1] |
2 | LMP2 |
|
G-Drive Racing | 1:33.019 | +6.442 | ||
8 | 27 |
Katsuyuki Hiranaka [1] |
3 |
LMP2 |
Gainer International | 1:33.073 | +6.496 | |||
9 | 24 | Olivier Pla [1] David Heinemeier-Hansson Alex Brundle [2] |
4 | LMP2 | OAK Racing | 1:33.097 | +6.520 | |||
10 | 25 | Tor Graves Shinji Nakano [2] James Walker [1] |
5 | LMP2 | Delta-ADR | 1:33.209 | +6.632 | |||
... | ... | ... | ||||||||
16 | 97 | Darren Turner Stefan Mücke [2] Frédéric Makowiecki [1] |
1 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 1:39.114 | +12.537 | |||
17 | 99 | Pedro Lamy [1] Richie Stanaway [2] |
2 | GTE Pro | Aston Martin Racing | 1:39.591 | +13.014 | |||
18 | 51 |
Gianmaria Bruni [2] |
3 |
GTE Pro |
AF Corse | 1:39.693 | +13.116 | |||
... | ... | ... | ||||||||
21 | 95 | Bruno Senna [1] Kristian Poulsen Christoffer Nygaard [2] |
1 | GTE Am | Aston Martin Racing | 1:40.649 | +14.072 | |||
22 | 50 | Patrick Bornhauser Julien Canal [2] Fernando Rees [1] |
2 | GTE Am | Larbre Competition | 1:40.814 | +14.237 | |||
23 | 96 | Stuart Hall [2] Jamie Campbell-Walter [1] Jonathan "Jonny" Adam |
3 | GTE Am | Aston Martin Racing | 1:40.824 | +14.247 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.