Pirelli porzuca plany wprowadzenia nowej opony w tym roku

Firma Pirelli porzuciła plany wprowadzenia prototypowej opony do F1 w tym roku po analizie, w której stwierdzono niespójność danych dostarczonych przez zespoły.

Włoski producent opracował nową miękką oponę, która w założeniu miała być bardziej wytrzymała na uderzenia w zewnętrzne obiekty, takie jak krawężniki. Prototyp został poddany testom podczas treningów na torze Spa i Monza. Menedżer wyścigowy Pirelli Mario Isola powiedział, że niektóre zespoły narzekały na brak przyczepności, co zastanowiło producenta, ponieważ mieszanka miała być dokładnie taka sama. W rezultacie Pirelli podjęło decyzję o porzuceniu planów wprowadzenia nowej opony na następną rundę w Malezji i przełożyło jej debiut na sezon 2017.

„Przeanalizowaliśmy wszystkie zgromadzone dane i niestety mamy pewną niespójność wśród zespołów. Odpowiedź nie była taka sama dla wszystkich ekip, więc zdecydowaliśmy się zachować obecną specyfikację opony do końca tego roku. Chcę podkreślić fakt, że aktualna wersja jest bezpieczna” – powiedział Mario Isola.

Pirelli nadal zamierza jednak kontynuować rozwój tej opony i przygotuje mieszankę z myślą o przyszłym sezonie na nadchodzące testy ze zmodyfikowanym samochodem z ubiegłego roku.

„Uważamy, że ta koncepcja prototypu powinna zostać rozważona w kwestii opon na 2017 rok. Nie porzucimy całkowicie tego planu. Przetestujemy ten pomysł w prototypach na sezon 2017 z szerszymi oponami w nowych samochodach. Musimy zbadać sprawę, jako że mamy wszystkie dane telemetryczne od zespołów i opinię od kierowców. W niektórych przypadkach opony nie były odpowiednio testowane, ponieważ nie były to następujące jeden po drugim testy obecnej specyfikacji opony oraz prototypu. Chcemy przeprowadzić odpowiednie testy i to będzie miało miejsce w kwestii opon na sezon 2017, porównując aktualną podstawę z prototypem w tych samych warunkach, na tym samym torze, przy tej samej liczbie okrążeń, z takim samym ładunkiem paliwa i z identycznymi ustawieniami. Tu będzie właściwe porównanie, gdzie będziemy mogli zrozumieć osiągi opony”.

Źródło: autosport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze