Alpine chce być «francuskim Ferrari»

Dyrektor generalny Grupy Renault Luca De Meo przyznał, że wizja rozwoju zespołu Alpine w Formule 1 ma na celu stworzenie marki, która będzie we Francji odbierana tak, jak Ferrari postrzegane jest we Włoszech.

Marka Alpine zastąpiła Renault w Formule 1 w sezonie 2021, gdzie kierownictwo Renault Group postanowiło stworzyć odrębny produkt, kojarzący się głównie z wyścigami i sportowymi samochodami. Od tego czasu niebieskie samochody trzykrotnie stawały na podium podczas Grand Prix, w tym raz wygrywając za sprawą Estebana Ocona podczas rywalizacji na torze Hungaroring w sezonie 2021. Dodatkowo podczas ostatniego weekendu wyścigowego w Belgii Pierre Gasly, pierwszy raz w krótkiej historii Alpine w F1 dojechał w TOP 3 podczas Sprintu F1.

Ekipa z Enstone, której aspiracją jest walka o najwyższe miejsca, zaliczana jest raczej do grona zespołów ze środka stawki, niż potencjalnego pretendenta o mistrzostwo, co nie jest zadowalające z punktu widzenia kierownictwa.

W ostatnim czasie francuski zespół przeszedł  szereg zmian na stanowiskach kierowniczych i zarządczych, co wzbudziło poruszenie w środowisku pracowników i w padoku F1. Z Alpinie pożegnał się choćby dyrektor generalny Laurent Rossi i szef zespołu F1 Otmar Szafnauer. Oficjalne powody rozstania nie są znane, ale sugeruje się, że odmienna wizja przyszłości Alpine między De Meo a Rossim i Szafnauerem była kością niezgody.

Szafnauer przychodząc 18 miesięcy temu do Alpine, miał określony cel nazwany roboczo „planem 100 wyścigów”, który zakładał dołączenie francuskiego zespołu do rywalizacji między czołowymi ekipami w okresie 100 Grand Prix, czyli mniej więcej w okresie pięciu lat. Ten plan najwyraźniej chciał przyspieszyć De Meo, z czym nie zgadzał się były już szef ekipy.

CEO Renault Group uważa, że Alpine powinno być bardziej ambitne i wzbudzać większą wartość, podobnie jak Ferrari: „Zespół Alpine F1 Team stanie się francuskim Ferrari. We Francji wciąż nie ma wystarczającej pasji do świata sportów motorowych, a to dlatego, że fani nie mają zespołu, którego mogliby wspierać, tak jak Włochy mają z Ferrari” - powiedział De Meo. „Naszym celem jest, aby barwy Alpine kojarzyły się z pasją. Chcemy połączyć historię naszego zespołu z jego barwami, aby kibice mogli być bardziej zaangażowani”.

Francuski zespół, który w barwach Renault i z Fernando Alonso w składzie zdobywał mistrzowskie tytułu, obecnie zajmuje szóste miejsce w klasyfikacji generalnej konstruktorów, a najlepszy z dwójki kierowców Alpine — Esteban Ocon – plasuje się na dziesiątej pozycji.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze