FIA zgodziła się wprowadzić zmiany do kontrowersyjnego, nowego systemu przyznawania punktów do superlicencji Formuły 1 po wielu skargach wpływających z różnych środowisk motorsportu.
W celu zaostrzenia kryteriów kwalifikujących kierowców do otrzymania superlicencji, FIA nałożyła minimalny wiek i określoną liczbę punktów, który musi zdobyć kierowca w niższych seriach wyścigowych, zanim otrzyma upragnioną przepustkę.
Organizatorzy mniejszych serii wyrazili jednak swoje niezadowolenie przyznawanych wag punktowych - liczba możliwych do otrzymania punktów była albo zbyt mała, albo nie było ich wcale.
Na posiedzeniu Światowej Rady Sportów Motorowych w Meksyku FIA potwierdziła, że rozszerzy listę punktowanych serii wyścigowych, jak również zmieni kryteria wag punktowych w poszczególnych kategoriach.
Formuła 2, która wkrótce powróci do rywalizacji, otrzymała taki sam priorytet jak GP2 i Europejska Formuła 3, zaś Formula Renault 3.5 znalazła się przed GP3. Ponadto FIA dodała także serie samochodów turystycznych: m. in. DTM i WTCC.
Tacy kierowcy, jak Pascal Wehrlein i Susie Wolff również będą mogli odetchnąć, ponieważ mają co prawda superlicencję, jednak ich ewentualny przyszłoroczny występ stanął pod znakiem zapytania ze względu na zbyt niski czynny udział w F1. FIA ogłosiła także, że obecni posiadacze superlicencji zachowają ją na co najmniej 3 lata. Zwycięzca Formuły E również w trybie automatycznym otrzyma superlicencję.
Poniżej tabela przedstawia pełną klasyfikację punktową wymaganą do superlicencji w poszczególnych seriach wyścigowych, w zależności od pozycji uzyskanej na koniec sezonu:
Seria | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Mistrzostwa F2 | 40 | 40 | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 |
GP2 Series | 40 | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 |
Mistrzostwa Europy F3 | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
FIA WEC w klasie LMP1 | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
IndyCar | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
FR 3.5 by Renault | 35 | 25 | 20 | 15 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 |
GP3 Series | 30 | 20 | 15 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 |
Super Formula | 25 | 20 | 15 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 |
FIA WTCC | 15 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 |
DTM | 15 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 |
Indy Lights | 15 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 |
Narodowe serie Formuły 4 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 |
Narodowe serie Formuły 3 | 10 | 7 | 5 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Formula Renault (EuroCup, ALPS lub NEC) | 10 | 7 | 5 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kartingowe Mistrzostwa Świata w kategorii senior | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Źródło: motorsport.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.