Zmiany w układzie toru w Singapurze

Promotor wrześniowego Grand Prix Singapuru ogłosił zmiany w układzie toru w zakrętach 11-13, mające poprawić jakość rywalizacji.

Zmiany są spowodowane przebudowaniem tej części drogi w związku z 50-leciem niepodległości i chęcią lepszej integracji parku Esplanade i pałacu Empress, by stworzyć kulturalny i tętniący życiem zakątek.

Zmiany zostały zatwierdzone przez FIA i obejmują modyfikację układu toru od zakrętu 11. do 13. Zakręt nr 11 będzie nadal kierować kierowców w prawo, jednak zostanie przemodelowany, by skorzystać z większej części lewego pasa Fullerton Road. Spowoduje to spadek prędkości względem ubiegłego roku.

Lewy zakręt nr 12 także zostanie zmodyfikowany, przez co kierowcy będą jechać lewą stroną mostu Anderson, zanim będą się rozpędzać przed zakrętem nr 13, który zostanie poszerzony o metr, by ułatwić wyprzedzanie.

„Wszyscy na tym skorzystają. Stworzenie zakątka sztuki i kultury przyczyni się do poprawy doświadczenia, a być może także do zwiększenia jakości Grand Prix. Z dumą staramy się utrzymywać pozycję jednego z najlepszych wydarzeń w kalendarzu, a [zmiany] tylko przyczynią się do większych emocji na torze, nie wspominając o tym co będzie się działo poza nim” – mówi Colin Syn, prezes Grand Prix Singapuru.

Wyścig na Marina Bay Street Circuit odbędzie się w weekend 18-20 września.

Źródło: singaporegp.sg

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze