Zespoły klienckie wyłącznie z silnikami o najnowszej specyfikacji

FIA potwierdziła, że producenci nie będą mogli dostarczać swoim zespołom klienckim jednostek napędowych, które rozwojem odbiegają od motorów zamontowanych we własnych samochodach.

W chwili obecnej Red Bull walczy o być albo nie być w Formule 1 ze względu na ogromne problemy ze znalezieniem dostawcy jednostek napędowych. Zespół początkowo chciał nawiązać współpracę ze stajnią Ferrari, jednak ta miała do zaoferowania jedynie silniki o starszej specyfikacji, ponieważ według doniesień jest już za późno, by móc w odpowiednim czasie wyprodukować wszystkie składowe części, z których zbudowany jest silnik hybrydowy.

Artykuł 23.5 Regulaminu Sportowego F1 na sezon 2016 mówi, że tylko jednostki napędowe, które są identyczne do tych homologowanych przez FIA mogą być używane w czasie sezonów 2016-2020.

Chociaż przepis ten uniemożliwia wykorzystanie silników o różnych specyfikacjach, to producent może dzięki lepszemu oprogramowaniu lub produktów paliwowych mieć przewagę nad swoimi klientami, a takiej możliwości nie uwzględniają już nowe zasady.

Chociaż reguła ta jest korzystną sytuacją dla Red Bulla, nadal jest możliwa zmiana nowo ustalonych przez FIA zasad, oczywiście w przypadku zgody wszystkich zespołów. W artykule 1.2 czytamy, że regulamin sportowy może być zmieniony wyłącznie z jednomyślną zgodą wszystkich zespołów biorących udział w mistrzostwach w sezonie 2016.

Źródło: motorsport.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze