Popołudniowa sesja treningowa przed Grand Prix Węgier potoczyła się w zupełnie inny sposób niż poranna. Z uwagi na wypadek w pierwszych minutach, Lewis Hamilton zmuszony był spędzić prawię cały trening w garażu, przez co najlepszym czasiem legitymował się Nico Rosberg. Jego przewaga nad drugim Ricciardo i trzecim Vettelem tym razem nie był jednak tak druzgocąca.
Drugi trening Formuły 1 na torze Hungaroring rozpoczął się już w dużo lepszych warunkach. Niebo było przejrzyste, temperatura powietrza wynosiła 26 stopni Celsjusza, a nawierzchnia zdążyła się nagrzać do 45.
Z początku najlepsze tempo prezentował Kimi Räikkönen, który miał w swoim samochodzie miękkie opony. Fin kręcił na nich czasy na poziomie 1:23s, ale gdy z garażu wyjechał Rosberg, poprzeczka szybko spadła poniżej 1:22s. Podobnie jak w trakcie pierwszej sesji treningowej, od początku widzieliśmy wiele wycieczek poza tor. Pobocza zwiedzali m.in. Fernando Alonso i Rio Haryanto, jednak nie przyniosło im to żadnych negatywnych skutków.
Pierwszym pechowcem drugiego treningu okazał się Lewis Hamilton, który przed wejściem w 11. zakręt zjechał zbyt mocno na zewnętrzną stronę. Samochód Mercedesa od razu postawiło bokiem i kilka sekund później mistrz świata był już na barierze. Hamilton uderzył dość mocno bokiem w ścianę opon, dlatego istniało zagrożenie, że uszkodzona została skrzynia biegów. Ekipa Brytyjczyka szybko poinformowała jednak, że być może zobaczymy Lewisa na torze jeszcze pod koniec tego treningu.
Mimo że Hamilton był w stanie dotoczyć się do alei serwisowej o własnych siłach, sędziowie zdecydowali się na kilka minut przerwać sesję z uwagi na zniszczenia bandy. Po pierwszych 15. minutach klasyfikacja wyglądała następująco: Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Verstappen, Räikkönen, Hülkenberg, Sainz i Grosjean.
Uwagę w pozytywny sposób skupił na sobie Nico Rosberg, który wyjechał już na super-miękkich oponach, co od razu zaowocowało wynikiem na poziomie 1:20.435s. Chwilę później na podobny manewr zdecydowali się kierowcy Red Bulla, którzy zeszli do 1:21.030s (Ricciardo) i 1:21.770s (Verstappen), który zaliczył po drodze potężne zblokowanie kół na pierwszym zakręcie, co znacznie wpłynęło na stan jego ogumienia.
Wszyscy systematycznie przesiadali się na opony z czerwonym paskiem, znacznie poprawiając czasy. Po szybkiej analizie można było wysnuć wnioski, że różnica między miękką, a super-miękką mieszanką wynosi 1.4 sekundy.
Na swój pierwszy stint na oponie super-miękkiej Sebastian Vettel wyjechał dopiero w drugiej części treningu. Niemiec znacznie poprawił się we wszystkich sektorach i przeskoczył na trzecią pozycję w klasyfikacji. Jego strata do pierwszego Rosberga ukształtowała się na poziomie 0.9s, a do drugiego Ricciardo tylko 0.3s
Mimo tego, że przed weekendem wyścigowym w zakręcie numer 4 i numer 11 zainstalowane zostały nowe urządzenia, która mają za zadanie dokładnie badać czy kierowca przestrzega limitów toru, zawodnicy przekraczali nagminnie czterema kołami białą linię. O ile dzisiaj mogło to ujść wszystkim na sucho, to jutro, a tym bardziej pojutrze grozić będą za to dotkliwe kary.
Druga część drugiego treningu standardowo upływała pod znakiem dłuższych przejazdów ze znacznym obciążeniem paliwa. Kierowcy kręcili czasy nawet o 5 sekund gorsze od swoich najlepszych rezultatów przez co nie mieliśmy zbyt dużo emocji.
Oprócz Lewisa Hamiltona, którego na kwadrans przed zakończeniem treningu nadal nie było na torze, pecha miał również Felipe Nasr, którego samochód odmówił nagle posłuszeństwa. Brazylijczyk był w stanie zaparkować w bezpiecznym miejscu, przez co skończyło się jedynie na żółtej fladze. Chwilę później podobny los spotkał Carlosa Sainza.
Do momentu wywieszenia flagi w biało czarną szachownicę nie działo się nic interesującego, przez co Nico Rosberg zakończył sesję na pierwszym miejsce, wyprzedzając, tym razem nie tak dosadnie, Daniela Ricciardo i Sebastiana Vettela.
Oto pełne wyniki drugiego treningu:
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 1:20.435 | |||
2 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing | + 0.595 | |||
3 | 5 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | + 0.913 | |||
4 | 33 | Max Verstappen | Red Bull Racing | + 1.335 | |||
5 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes AMG Petronas F1 Team | + 1.525 | |||
6 | 7 | Kimi Räikkönen | Scuderia Ferrari | + 1.623 | |||
7 | 14 | Fernando Alonso | McLaren Honda | + 1.893 | |||
8 | 22 | Jenson Button | McLaren Honda | + 1.952 | |||
9 | 27 | Nico Hülkenberg | Sahara Force India F1 Team | + 2.014 | |||
10 | 11 | Sergio Pérez | Sahara Force India F1 Team | + 2.218 | |||
11 | 21 | Esteban Gutierrez | Haas F1 Team | + 2.238 | |||
12 | 19 | Felipe Massa | Williams Martini Racing | + 2.246 | |||
13 | 55 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Toro Rosso | + 2.254 | |||
14 | 77 | Valtteri Bottas | Williams Martini Racing | + 2.338 | |||
15 | 8 | Romain Grosjean | Haas F1 Team | + 2.429 | |||
16 | 26 | Daniił Kwiat | Scuderia Toro Rosso | + 2.513 | |||
17 | 20 | Kevin Magnussen | Renault Sport F1 Team | + 2.912 | |||
18 | 9 | Marcus Ericsson | Sauber F1 Team | + 3.002 | |||
19 | 30 | Jolyon Palmer | Renault Sport F1 Team | + 3.093 | |||
20 | 12 | Felipe Nasr | Sauber F1 Team | + 3.551 | |||
21 | 94 | Pascal Wehrlein | Manor Racing MRT | + 3.557 | |||
22 | 88 | Rio Haryanto | Manor Racing MRT | + 3.830 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.